AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Jeg hadde spurt. Hva som er "lunsjtider" kan variere voldsomt fra person til person. På jobben spiser folk lunsj alt fra 10:30 - 13, så om man blir invitert kl 12 kan det hende den som har invitert tenker at dette er etter lunsj-tid, så du har allerede spist, for han pleier spise lunsj kl 11, og motsatt. Så jeg spør alltid, jeg. Eller om jeg føler det er kleint å spørre, så spiser jeg først for sikkerhets skyld. Om jeg inviterer, så spesifiserer jeg alltid om det er er servering (og om det er "Lett servering" eller full rulle), siden jeg synes det er greit å få det spesifisert selv. Anonymkode: 90ab6...cad 2 2
Kira123 Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Jeg hadde ikke forventet det med mindre det i invitasjonen ble sagt at jeg er invitert på lunsj for eksempel 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Vi pleier å invitere til kaffe, lunsj, kake, et glass vin... dvs. at vi sier hva vi inviterer til. Hvordan lød invitasjonen? Anonymkode: e7b52...94c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi pleier å invitere til kaffe, lunsj, kake, et glass vin... dvs. at vi sier hva vi inviterer til. Hvordan lød invitasjonen? Anonymkode: e7b52...94c Bare om jeg hadde lyst å komme en tur. Anonymkode: 2e162...958
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare om jeg hadde lyst å komme en tur. Anonymkode: 2e162...958 Da ville jeg ikke forventet servering, men ville spurt for sikkerhets skyld. "Skal vi spise lunsj sammen, eller har du allerede spist" f.eks. Anonymkode: 90ab6...cad 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Jeg spørr "Skal vi spise noe sammen?" "Skal jeg ta med noe mat?" eller lignende. DIALOG er en finfin oppfinnelse Anonymkode: 6b61a...02b 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bare om jeg hadde lyst å komme en tur. Anonymkode: 2e162...958 Da hadde jeg ikke forventet mat nei. Men om jeg var «redd for» å evt måtte spise dobbelt, så hadde jeg bare spurt «skulle vi ha tatt litt lunsj når vi møtes? Jeg kan kjøpe med noe?». Da er det helt innafor av den som har invitert å både si at det allerede er planlagt for lunsj eller takke ja til tilbudet om at du tar med noe. Ønsker du ikke å kjøpe med noe så kan du jo spørre om det er tenkt at dere skal spise sammen eller om du skal spise før du kommer. Men jeg synes personlig det er en mindre hyggelig møte å spørre på. Anonymkode: dd7ec...fa0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Invitert til hva? Bare invitert til å komme innom? Om man inviterer til lunsj, pleier man å si det. Anonymkode: ba962...49a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Invitert til hva? Bare invitert til å komme innom? Om man inviterer til lunsj, pleier man å si det. Anonymkode: ba962...49a Åja, ser du har svart i tråden. Nei, da hadde jeg ikke forventet å få noe å spise. Kanskje en kaffekopp.. Anonymkode: ba962...49a
Sola de Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 I og med at jeg selv ikke spiser lunsj, så ville jeg servert kaffe, kjeks eller wienerbrød. Pleier som regel å utdype om jeg ber noen på middag osv.
NiceOrNothing Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hos venner? Anonymkode: 2e162...958 Ikke med mindre det er spesifisert i forespørsel . Folk som inviterer til lunsj / middag pleier å skrive det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Noe å bite i ville jeg " forventet" ja, men om det var mat eller kake til kaffen er ikke så nøye. Men så er det heller ingen jeg kjenner som inviterer folk uten noe å spise på. Anonymkode: 9775c...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå