AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Trenger ikke kommentarer på at det er slemt å holde katter inne, her jeg bor er det ikke mulig å ha en katt ute, ekstremt mye trafikk på alle kanter. Har to etasjes lite rekkehus, så over 100 kvadratmeter boltreplass. Har en litt skummel vindeltrapp mellom etasjene da, men tror det går greit om jeg har en slags grind når de er kattunger. Vil ha to eller tre så de har selskap. Familie med barn. Har tenkt på siameser, abyssiner, britisk korthår eller burmeser. Elsker Bengal, men de er kanskje litt for aktive til å holdes innendørs? Hannkatt eller hunnkatt, er det særlig forskjell? Skal uansett kastreres. Noen ideer? Vi har god tid, vil være sikker på at vi velger riktig. Anonymkode: be52f...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Jeg hadde Hellig Birma som innekatt, ingen problem så lenge man har flere. Anonymkode: 8ea4e...980
TLR Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Perser er søte synes jeg. Tror at det er en rolig katte rase
Phoenix Heart Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Maine coon, Russisk blå eller Ragdol. Siameser passer ikke sammen med barn, så den ville jeg droppet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Maine coon, sibirkatt, somali. Fine å gå tur med også. Vurder å ha nett på veranda eller lignende for frisk luft og mulighet til å rulle seg i sola Anonymkode: 6848c...457
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 TLR skrev (6 minutter siden): Perser er søte synes jeg. Tror at det er en rolig katte rase Veldig mye helseproblemer og ekstremavl, så den hadde jeg droppet. Anonymkode: 8ea4e...980 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Jeg hadde spurt min lokale dyrebeskyttelse eller kattens vern om de har noen som kan være inne. Jeg har vært forvert i mange år, og de fleste kattene jeg har hatt kunne fint blitt innekatter(og noen er innekatter i sine nye hjem). Om du har rekkehus har du kanskje en liten terrasse eller veranda? Det kan bli et fint uteområde til pus, om du har innhegning rundt Men om du absolutt vil ha rasekatt tror jeg hellig birma, devon rex, sphynx, himalayakatt(perser&siameserblanding), ragdoll, russisk blå og britisk korthår passe fint Anonymkode: 0285a...fb3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Jeg har to britisk korthår og valgte rasen pga at de passer som innekatter. Jeg er i alle fall belsog fornøyd! De har et passelig energinivå og leker fint både med mennesker og hverandre. Det er også en frisk rase. Anbefaler å kjøpe kullsøsken hvis du har mulighet, så du vet at de kommer over ens. En bra oppdretter hjelper deg til å finne to som leker fint sammen, det er nok viktigere enn kjønn. Anonymkode: fad30...525
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 Om en vurderer innekatter i flertall, så betyr kanskje den endelige størrelsen noe? Noen av dem blir veldig store og det er jo vakkert, men de trenger mye plass til å boltre seg på. Anonymkode: 62f37...e72
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 2 hours ago, Athena Freyja said: Maine coon, Russisk blå eller Ragdol. Siameser passer ikke sammen med barn, så den ville jeg droppet. Har både MC og ragdoll.... viste seg at ingen av dem egna seg til innekatt, så nå er begge lykkelige uteinnekatter... Egentlige passer ikke noen av skogkattypene som innekatter. De er kanskje rolige, men de krever mye bevegelse og stimuli, de er veldig eventyrlystne også. Anonymkode: 29a11...fe1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Jeg har hatt birma som innekatt, det gikk fint. Men alle katter har det nok best hvis de har tilgang på uteareal. Dessverre er det ikke alltid trygt. Så derfor har jeg ikke katt i dag… Anonymkode: 3b9b6...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå