Gå til innhold

Handleposer koster nå 5 kr,-

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Veien er lang og det kan virke håpløst, men det er slik at noen må gå først og alle monner drar. Det finnes veldig mange alternativer til varer pakket i plast hvis man begynner å se seg om. Det finnes grønnsaker å få som ikke er pakket i plast, sjampo- og såpebarer, godteri i løsvekt, klær og sko uten plast, "gammeldags" barberhøvel i metall med metallblader osv.

Anonymkode: a792d...d9f

Ja, det monner sånn ca like mye som å avgiftsbelegge seilbåter for at motorbåter bruker for mye diesel.

Skal man først avgiftsbelegge, så må man gå etter industrien, ikke forbrukeren. De fleste forbrukere driter nemlig i at posen koster 5 kr. 

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan blir du svindlet for pant?

Anonymkode: d39cb...32c

Panten er betalt men flaske går da i beholder for plast i stedet og dette er ikke bare meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saus blir det uansett, posene går det jo hull på når man komprimerer. Men eimen kommer jo umiddelbart istedet for med litt forsinkelse, og det blir mindre sprut på klemte poser. 

Hilsen tidligere renovatør. 

Anonymkode: a419b...ba8

Tipper det blir mere uten pose drar dunken bort til bilen og hekter på  og eimen kommer med en gang samt synet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om få år forsvinner de p.g.a. totalforbud. Bare å begynne å øve seg i å bruke tøyposer som man har med. Bare å ha liggende en del av disse i bilen, så blir det til slutt en rutine. Man glemmer de en del i starten, men vi er vanedyr, så det går veldig fort å venne seg til dette.

Anonymkode: 55065...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/1/2023 at 12:31 PM, AnonymBruker said:

Har lest det er plastavfall fra bønder som et det store problemet i Norsk natur. Bor i bondeland og den plastikken de bruker rundt høyballer flyr hit og dit. 

Nå er jeg godt oppi årene, da jeg var ung var det ingen bevissthet om plastikk. I dag er det jo det og jeg ser jo de aller fleste er flinke. 

Anonymkode: 32dfa...185

Ja, bor i bondeområder og det er ekstremt mye plast overalt. I hagen, på bøen, i elver, langs veikanten

Anonymkode: 3a7d7...24c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Av alle ting å sutre over. Har handlenett jeg betalte en tier eller to for for årevis siden, og kjøper omtrent aldri poser på butikken. Det er faktisk ikke så vanskelig å legge om vanene. Det går faktisk også an å se på egen søppelproduksjon; ofte går det an å kutte her også.

Anonymkode: da59e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, Maskinfører said:

Panten er betalt men flaske går da i beholder for plast i stedet og dette er ikke bare meg 

Hvorfor panter du ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor panter du ikke?

Maskina avviser dem gang på gang ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Maskinfører said:

Gang på gang? Tror jeg panter mange hundre flasker mellom hver gang en blir avvist. Som regel holder det å glatte ut strekkoden. Men ser ofte folk som får flasker avvist fordi de sender dem inn feil vei, eller stikker halve armen inn i panteautomaten. 

Anonymkode: f0ae0...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Maskinfører said:

Da er det noe feil du gjør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Da er det noe feil du gjør

Mye mulig prøver og rette bulker i flasker men de avvises 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (18 minutter siden):

Mye mulig prøver og rette bulker i flasker men de avvises 

Hvordan får du så mye bulker i flaskene? 

Anonymkode: 02f5d...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...