AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Ja hvorfor? Jeg har brukt bæreposer fra butikken eller kjøper en rull med avfallsposer. Kommer til å slutte å kjøpe bæreposer nå når de er blitt så dyre. Men poser til restavfall må man jo ha. Sikkert noen som kaster alt i de man får gratis da? Anonymkode: 32577...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Tja.. har du tenkt over hvor heldig dere egentlig er som ikke betaler en krone på gjennvinningsstasjonen? Anonymkode: 8f230...bc8 8 1
Million Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 (endret) La merke til det i butikken i dag, at bæreposer er gått opp i pris med 40%! Det var rått. Fra 3,00 kr til 4,25. Nå kjøper jeg ikke bæreposer særlig ofte, da jeg bruker ryggsekk eller trillebag til varene, men i dag trengte jeg en da jeg handlet mye. Sjokkert over en så bratt prisøkning. Jeg har poser på rull til restavfall hjemme, de er billige, men det merker man også på kvaliteten. De revner for et godt ord. Endret 1. august 2023 av Million 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Det gjelder vel ikke bare i Oslo? Jeg har ofte med meg gjenbrukbare poser når jeg handler, men de søppelposer man kjøper på rull er veldig dårlige (tynne/revner), så jeg bruker helst søppelposer. Men… blir vel slutt på det nå. 🤷🏻♀️ Irriterende at alternativet er så dårlig. Anonymkode: 1bc87...172 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder vel ikke bare i Oslo? Jeg har ofte med meg gjenbrukbare poser når jeg handler, men de søppelposer man kjøper på rull er veldig dårlige (tynne/revner), så jeg bruker helst søppelposer. Men… blir vel slutt på det nå. 🤷🏻♀️ Irriterende at alternativet er så dårlig. Anonymkode: 1bc87...172 Vet ikke hvordan det er i resten av landet men vi har gratis poseruller til plastavfall og matavfall men ikke restavfall Anonymkode: 32577...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder vel ikke bare i Oslo? Jeg har ofte med meg gjenbrukbare poser når jeg handler, men de søppelposer man kjøper på rull er veldig dårlige (tynne/revner), så jeg bruker helst søppelposer. Men… blir vel slutt på det nå. 🤷🏻♀️ Irriterende at alternativet er så dårlig. Anonymkode: 1bc87...172 Hvor mye koster en rull med sånne? Og hvor mange er det i en rull? Anonymkode: f8737...b4f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 Million skrev (8 minutter siden): La merke til det i butikken i dag, at bæreposer er gått opp i pris med 40%! Det var rått. Fra 3,00 kr til 4,25. Nå kjøper jeg ikke bæreposer særlig ofte, da jeg bruker ryggsekk eller trillebag til varene, men i dag trengte jeg en da jeg handlet mye. Sjokkert over en så bratt prisøkning. Jeg har poser på rull til restavfall hjemme, de er billige, men det merker man også på kvaliteten. De revner for et godt ord. Nettopp, de posene er for dårlige så jeg ender opp med bærepose for å unngå griseri. Det blir som om flyselskaper skulle finne på at nå frakter de ikke kofferter lengre! Anonymkode: 32577...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 De på rusta er tykkere. Er vel 2 pakker for 25 eller noe. Anonymkode: 32dfa...185 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet ikke hvordan det er i resten av landet men vi har gratis poseruller til plastavfall og matavfall men ikke restavfall Anonymkode: 32577...dc1 Det må være veldig lokalet i så fall. Jeg bor en times tid sør for Oslo og vi får ikke noen gratis poser til avfall her.. Jeg husker vi fikk matavfallsposer da jeg bodde i Telemark, så det er nok enkelte steder man får sånt, ja. Tragisk med så stor prisøkning også. Er målet å minske forurensningen? Tviler på at dette hjelper, plastposer er jo noe av det mest miljøvennlige av de alternativene man har. Og det blir jo brukt igjen flere ganger - ihvertfall her i huset. Problemet er jo de idiotene som kaster posene i naturen. Anonymkode: e5880...d9f 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Trodde prisen på bæreposer vilke øke til 5 kr. Anonymkode: 8b3a3...e43 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det må være veldig lokalet i så fall. Jeg bor en times tid sør for Oslo og vi får ikke noen gratis poser til avfall her.. Jeg husker vi fikk matavfallsposer da jeg bodde i Telemark, så det er nok enkelte steder man får sånt, ja. Tragisk med så stor prisøkning også. Er målet å minske forurensningen? Tviler på at dette hjelper, plastposer er jo noe av det mest miljøvennlige av de alternativene man har. Og det blir jo brukt igjen flere ganger - ihvertfall her i huset. Problemet er jo de idiotene som kaster posene i naturen. Anonymkode: e5880...d9f Har lest det er plastavfall fra bønder som et det store problemet i Norsk natur. Bor i bondeland og den plastikken de bruker rundt høyballer flyr hit og dit. Nå er jeg godt oppi årene, da jeg var ung var det ingen bevissthet om plastikk. I dag er det jo det og jeg ser jo de aller fleste er flinke. Anonymkode: 32dfa...185 1
Million Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvor mye koster en rull med sånne? Og hvor mange er det i en rull? Anonymkode: f8737...b4f Denne hos Meny (som er en dyr butikk egentlig) blir stykkprisen pr pose på rullen 60 øre. Jeg har kjøpt en lignende grå rull hos Kiwi tror jeg det var, men husker ikke stykkprisen pr pose på rullen. 1
Million Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det må være veldig lokalet i så fall. Jeg bor en times tid sør for Oslo og vi får ikke noen gratis poser til avfall her.. Jeg husker vi fikk matavfallsposer da jeg bodde i Telemark, så det er nok enkelte steder man får sånt, ja. Tragisk med så stor prisøkning også. Er målet å minske forurensningen? Tviler på at dette hjelper, plastposer er jo noe av det mest miljøvennlige av de alternativene man har. Og det blir jo brukt igjen flere ganger - ihvertfall her i huset. Problemet er jo de idiotene som kaster posene i naturen. Anonymkode: e5880...d9f Oslo deler ut gratis poser i grønt (matavfall) og lilla (plastavfall). Jeg bor der. Henter rullene på matbutikken, som slår dem inn på kassa men til 0,- kr. Målet med prisøkningen er nok å få folk til å tenke seg om to ganger før de går i butikken; Kan jeg ta med ryggsekk til varene selv før jeg går hjemmefra? Eller handlenett i tekstil, som kan vare en livstid? Eller MÅ jeg kjøpe plastposer i butikken? 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det må være veldig lokalet i så fall. Jeg bor en times tid sør for Oslo og vi får ikke noen gratis poser til avfall her.. Jeg husker vi fikk matavfallsposer da jeg bodde i Telemark, så det er nok enkelte steder man får sånt, ja. Tragisk med så stor prisøkning også. Er målet å minske forurensningen? Tviler på at dette hjelper, plastposer er jo noe av det mest miljøvennlige av de alternativene man har. Og det blir jo brukt igjen flere ganger - ihvertfall her i huset. Problemet er jo de idiotene som kaster posene i naturen. Anonymkode: e5880...d9f Det er ikke avstanden til Oslo som avgjør. Oslo har skaffet et sorteringsanlegg som skiller fargen på posen i gjenvinningsanlegget og derfor trenger Oslos beboere å sortere i spesielle poser, grønn for mat, lilla for plast og resten i diverse farger på vrengt pose. Hvis de hadde investert i en maskin som kunne lese innhold i posene så kunne vi brukt hvilke som helst poser. Elendig system Anonymkode: 32577...dc1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Jeg må vell ut å kjøpe ny søppelbøtte nå. Sliter sånn med å finne poser som passer en oval plastbøtte på 15L. Helt standard vaskebøtte, men ingen poser på rull er riktig størrelse!. Mens handleposer passer helt perfekt. De store sekkene med de for jævlige stive plastreimene som er superlange, de er jo syltynne og revner før man kommer seg ut døren. Blir så provosert. Plastposene vi kjøper i butikken er ikke et stort miljøproblem. Hvis gjenvinningsstasjonene kaster søpla vi kaster i søppeldunken i naturen, så burde de gi dem bot da. Jeg har aldri i mitt 35 år lange liv kastet en pose ute i naturen. Jeg bruker dem to ganger, først for å frakte varer også til søppel. Er ikke det miljøvennlig? Det er mer miljøvennlig enn å kjøpe egne poser som bare skal rett i søpla! Blir så sint at jeg koker. Møkka politikere. Jeg vet dette ikke er bestemt i Norge men politikerne kan stå litt imot og bestemme at vi ikke følger alle de teite påfunnene til EU gjengen. Vi er ikke en gang medlem av EU, men er ofre for deres idiotiske regler og krav som kun er til for å gjøre hverdagen vanskeligere for andre. Anonymkode: 0f5e5...af9 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Problemet er jo de idiotene som kaster posene i naturen Mulig jeg er godtroende men jeg tror ikke det finnes så mange sånne idioter. Tror heller poser ofte blir tatt av vinden osv. For eksempel noen har lagt en pose over sykkelsetet og så blåser den vekk når sykkel står parkert, noen sitter ute og Vipps er posen deres blåst vekk. Anonymkode: 32577...dc1 5 1
Million Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke avstanden til Oslo som avgjør. Oslo har skaffet et sorteringsanlegg som skiller fargen på posen i gjenvinningsanlegget og derfor trenger Oslos beboere å sortere i spesielle poser, grønn for mat, lilla for plast og resten i diverse farger på vrengt pose. Hvis de hadde investert i en maskin som kunne lese innhold i posene så kunne vi brukt hvilke som helst poser. Elendig system Anonymkode: 32577...dc1 Vrengt pose er ikke nødvendig nå. Det var vel for mange år siden? Jeg bor i Oslo. Har søkt på renovasjonsetaten og Oslo kommunes sider, samt google, men det står ingenting om å vrenge avfallsposer nå. Jeg finner bare f.eks 14 år gamle innlegg fra privatpersoner om å vrenge poser til avfall. Endret 1. august 2023 av Million la til noe 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 I oslo lever jo mennesker og rotter side om side. De gjør vel de det kan for at søpla havner der den skal. Anonymkode: 07760...a82
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vet ikke hvordan det er i resten av landet men vi har gratis poseruller til plastavfall og matavfall men ikke restavfall Anonymkode: 32577...dc1 Det gjelder vel de fleste steder? Anonymkode: f532b...0f0
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I oslo lever jo mennesker og rotter side om side. De gjør vel de det kan for at søpla havner der den skal. Anonymkode: 07760...a82 Tviler på at det er noe særlig mange steder der i landet mennesker bor, der det IKKE finnes mus og rotter også... Anonymkode: b27f9...fd3 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå