AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 Hei, Vi har et barn som neste år begynner på Løren skole i Oslo. Vi kan ev. prøve å få plass ved andre skoler, men vil gjerne høre folks erfaringer med denne skolen! Anonymkode: 66ea5...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 Har ikke egne barn der, men en jobb som gjør at jeg har mye kontakt med skolene i området og familier som har barn der. Inntrykket av Løren er stort sett godt, de fleste jeg møter er fornøyde med skolen. Relativt bra skolemiljø, mange nytilflyttede barnefamilier i området og dermed mange som er interesserte i å bygge nettverk gjennom skolen. Det som går igjen som kritikk gjelder ikke direkte skolen, men går på at den er så full at barn som sogner til skolen kan bli henvist til nærliggende skoler og at det kan være vanskelig å få plass på f.eks barneidretten fordi det er mangel på arealer/svært mange barn i området uten at infrastrukturen har fulgt helt med. Anonymkode: 7849d...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 Takk for svar! Vi er jo en av disse familien som har kommet til de siste årene, og ser frem til å bygge nettverk - har allerede det inntrykket fra barnehagen, så det er bra. Vet du hvordan de er mtp oppfølging av barn som krever "de lille ekstra"? Vårt barn har litt dårlig uttale, noe vi føler ikke blir tatt på alvor fra barnehagens side gitt at han ligger langt fremme mtp skriving og lesing, håper de er ok på å følge opp sånne ting, og enkle å ha dialog med når det gjelder foreldrebekymringer? Anonymkode: 66ea5...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Del Skrevet 2. august 2023 ... og: Vet du hvordan de gjør det mtp inndeling av klasser? Ser de på nærområdet? Eller hvem de har gått i barnehagen med? Anonymkode: 66ea5...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Del Skrevet 2. august 2023 Kjenner til skolen gjennom min søster. Veldig fargerik skole, for å si det sånn. Vær klar over det. Anonymkode: 23a48...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Del Skrevet 2. august 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner til skolen gjennom min søster. Veldig fargerik skole, for å si det sånn. Vær klar over det. Anonymkode: 23a48...942 Det er barnehagen og de alternative barneskolen også, så det tar vi på strak arm Mest opptatt av hvor god skolen er på foreldresamarbeid og oppfølging av barn som krever noe ekstra. Anonymkode: 66ea5...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er barnehagen og de alternative barneskolen også, så det tar vi på strak arm Mest opptatt av hvor god skolen er på foreldresamarbeid og oppfølging av barn som krever noe ekstra. Anonymkode: 66ea5...f0c Min søster flyttet pga dette. Ikke undervurder problemet. Det blir større når barna blir større. Anonymkode: 23a48...942 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Del Skrevet 2. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Min søster flyttet pga dette. Ikke undervurder problemet. Det blir større når barna blir større. Anonymkode: 23a48...942 Takk for svar. ❤️ Vi skal være obs på det meste, håper jeg. Del gjerne det du kan mtp din søsters erfaringer. Det nærmeste alternativet er Sinsen, og der har jeg hørt at det er veldig mye NAV-familier, noe som seg selv ikke er et problem, men de har hatt store utfordringer med at foreldre ikke engasjerer seg, kun 1/3 av barna som har foreldre som stiller på foreldremøter osv. Har ikke inntrykk av at dette er et problem på Løren, men mulig jeg tar feil? Anonymkode: 66ea5...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. ❤️ Vi skal være obs på det meste, håper jeg. Del gjerne det du kan mtp din søsters erfaringer. Det nærmeste alternativet er Sinsen, og der har jeg hørt at det er veldig mye NAV-familier, noe som seg selv ikke er et problem, men de har hatt store utfordringer med at foreldre ikke engasjerer seg, kun 1/3 av barna som har foreldre som stiller på foreldremøter osv. Har ikke inntrykk av at dette er et problem på Løren, men mulig jeg tar feil? Anonymkode: 66ea5...f0c Min søster hadde nok samme innfallsvinkel som dere. Første årene på barneskolen gikk greit. Etterhvert ble vennegrupper mer organisert langs etniske skillelinjer, og tidligere gode venner/venniner forsvant inn i sine egne miljøer. Så hennes barn ble stående mye alene når barna ble eldre. Iflg. henne var det mange foreldre med samme bakgrunn som opplevde det samme, og mange endte med å slutte før overgang til ungdomsskole. Anonymkode: 23a48...942 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Del Skrevet 2. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min søster hadde nok samme innfallsvinkel som dere. Første årene på barneskolen gikk greit. Etterhvert ble vennegrupper mer organisert langs etniske skillelinjer, og tidligere gode venner/venniner forsvant inn i sine egne miljøer. Så hennes barn ble stående mye alene når barna ble eldre. Iflg. henne var det mange foreldre med samme bakgrunn som opplevde det samme, og mange endte med å slutte før overgang til ungdomsskole. Anonymkode: 23a48...942 Skjønner. Vi kjenner jo en god del som skal begynne neste høst (vårt barn har gått på to barnehager i området). Mange med forskjellig bakgrunn, men mange også født og oppvokst i Norge. Så den biten avhenger nok av klassinndelingen. Når det er sagt: Jeg er _svært_ spent på den nye ungdomsskolen på Øken, som vårt barn da vil sogne til. Har absolutt døren åpen for å flytte mot slutten av barneskolen uansett..... Vi får se Anonymkode: 66ea5...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå