AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Jeg renser, bruker neseplaster og smører med krem, men de kommer alltid tilbake. 😮💨 noen som vet hvordan man får de bort for godt? Anonymkode: ab402...fe8
flusa Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Når jeg er flink å renser ansiktet med en toner/ansiktsvann etter ansiktsrensen min,får jeg rensket opp i porene,og huden blir mye renere. Hvis jeg slurver med toner,får jeg prikker/hudormer med en gang.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 https://skinsecret.no/sorte-hudormer-eller-sebaceous-filaments/ Anonymkode: 5238d...370
Roci Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Det er neppe mulig å "få de bort for godt", men så lenge du bruker hudpleie med riktige ingredienser så skal det være mulig å holde det i sjakk. Hudormer består hovedsaklig av døde hudceller og talg som samler seg i porene, så en hudpleierutine som renser og balanserer talgproduksjon kan bidra til å redusere problemet. Jeg vil faktisk råde deg til å være svært forsiktig når det gjelder neseplaster/porestrips og klemming. Du risikerer å svekke/skade poreveggene slik at du faktisk lettere får hudormer. Porestrips fjerner dessuten bare den ytterste delen av hudormer, slik at det fortsatt vil være igjen hudceller og talg nede i porene, noe som også vil føre til at nye hudormer oppstår raskere. Alternativt kan du få en hudpleier til å klemme dem ut. Videre er det viktig å ikke bruke hudpleieprodukter som irriterer og virker uttørkede på huden, da dette kan føre til økt talgproduksjon og dermed forverre problemet. Eksfoliering med BHA (salicylsyre) et par ganger i uka løser opp talg i porene og forebygger dannelsen av nye hudormer. BHA er den syren som best løser opp talg dypt i porene Du kan i tillegg bruke et serum med niacinamide for å balansere talgproduksjonen. En mild rens og en fuktighetskrem tilpasset din hudtype, og husk solkrem. Unngå produkter med alkohol og andre uttørkende ingredienser. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Det er vel dessverre mer eller mindre umulig å fjerne for godt, de kommer tilbake. Ikke bruk neseplaster, det river jo bort mer hud enn hudormer. Det jeg synes er best for å fjerne alt (for en stakket stund i all fall!), er grønnleiremaske. Leiren trekker seg sammen når den tørker og suger ut all gønken. Jeg har bare noe pulver jeg blander med vann som jeg kjøpte på en helsekost i 19pilogbue. Vil du koste på deg noe hudpleie i blant, så er Hydrafacial beste, de suger ut alle hudormene med vakum (du kan få se all dritet de har fått uta av trynet ditt i vanntanken etterpå, dødsgøy 😅). De kommer fremdeles tilbake, men det er en fin hudbehandling å gjøre noen ganger i året for å rense opp, gjerne før en stor anledning så har du strålende hud til festen. Ellers: For å holde dem i sjakk så er det VIKTIG å eksfoliere, med syrer, ikke sånne manuelle skrubber. Av produkter hjelper niancimide og retinol. Den hellige gralen av hudpleie er CO2 laser, dette kan redusere porestørrelse og dermed blir også hudormproblemet noe mindre. Men koster skjorta og huden din ser ut som den har fått en tredjegrads forbrenning og skifter ham i en uke eller to. Anonymkode: 9e2ad...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå