AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 Se tittel. Anonymkode: 4e92d...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 Ville blåbær. Hageblåbær smaker nesten ingen ting. Anonymkode: 19462...f97 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeling Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 Ville. Smaker så mye bedre! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Del Skrevet 2. august 2023 Ekte blåbær. Hageblåbær er en blek kopi. Anonymkode: aef06...580 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
den Skrevet 2. august 2023 #5 Del Skrevet 2. august 2023 Uten tvil ville. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Del Skrevet 2. august 2023 Ville. Sånne hageblåbær er pjuk 🤢 derfor plukker vi alltid masse blåbær i skogen for å ha i fryseren Anonymkode: ee2a0...5e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville. Sånne hageblåbær er pjuk 🤢 derfor plukker vi alltid masse blåbær i skogen for å ha i fryseren Anonymkode: ee2a0...5e8 Hvor mange kilo pleier dere å plukke til å fryse? Anonymkode: 4e92d...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. august 2023 #8 Del Skrevet 2. august 2023 Hsgeblåbær er en giga skuffelse hver gang jeg spiser de. Jeg kan f.eks kjøpe både bringebær og jordbær utenom sesong (selv om de også selvfølgelig er best i sesong og norske) men hageblåbær vil jeg ikke bruke en eneste krone på engang. De minner knapt om blåbær foruten om at de ser lik ut. Nei kun de ville blåbær er blåbær, den andre kopien er bare så utrolig dårlig og en forferdelig skuffelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. august 2023 #9 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville. Sånne hageblåbær er pjuk 🤢 derfor plukker vi alltid masse blåbær i skogen for å ha i fryseren Anonymkode: ee2a0...5e8 Det er ikke alltid de ville bærene er gode. Etter mye regn eller tørke er de små og nesten uten smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Del Skrevet 2. august 2023 skreppamedleppa skrev (1 minutt siden): Hsgeblåbær er en giga skuffelse hver gang jeg spiser de. Jeg kan f.eks kjøpe både bringebær og jordbær utenom sesong (selv om de også selvfølgelig er best i sesong og norske) men hageblåbær vil jeg ikke bruke en eneste krone på engang. De minner knapt om blåbær foruten om at de ser lik ut. Nei kun de ville blåbær er blåbær, den andre kopien er bare så utrolig dårlig og en forferdelig skuffelse... Fant ut at ville norske blåbær ikke heter blueberries i USA. De heter bilberries nettopp fordi de er så forskjellige. Anonymkode: 4e92d...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange kilo pleier dere å plukke til å fryse? Anonymkode: 4e92d...ca3 Varierer. I fjor plukket vi vel 3 kilo. Anonymkode: ee2a0...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 2. august 2023 #12 Del Skrevet 2. august 2023 Helt klart ville, de smaker mye bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #13 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Varierer. I fjor plukket vi vel 3 kilo. Anonymkode: ee2a0...5e8 Hvor mange er dere i familien? Vi er to stk og har plukket 2 kg i år. Men lurte på om det var for lite for et helt år. Anonymkode: 4e92d...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #14 Del Skrevet 2. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor mange er dere i familien? Vi er to stk og har plukket 2 kg i år. Men lurte på om det var for lite for et helt år. Anonymkode: 4e92d...ca3 Det kommer vel helt an på hva en bruker bærene til, og hvor mye en bruker? Anonymkode: 5984d...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. august 2023 #15 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fant ut at ville norske blåbær ikke heter blueberries i USA. De heter bilberries nettopp fordi de er så forskjellige. Anonymkode: 4e92d...ca3 Ja det skjønner jeg godt. De burde ikke fått lov til å hete blåbær her i de norske butikkene for det er jo to vidt forskjellige produkter,villedende som bare pokker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #16 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mange er dere i familien? Vi er to stk og har plukket 2 kg i år. Men lurte på om det var for lite for et helt år. Anonymkode: 4e92d...ca3 Kommer jo helt an på hvor mye dere spiser det da. Vi sitter ikke å momser blåbær til hvert måltid, så 3 kilo var litt mye, jeg har det på lur til når jeg vil ha blåbær på havregrøten, babyen sin grøt eller syltetøy til pannekakene. Vi er to voksne og en baby Anonymkode: ee2a0...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Del Skrevet 2. august 2023 skreppamedleppa skrev (19 minutter siden): Ja det skjønner jeg godt. De burde ikke fått lov til å hete blåbær her i de norske butikkene for det er jo to vidt forskjellige produkter,villedende som bare pokker Ja, men problemet er at i USA er det de hvite hage"blåbærene" som heter blueberries og ikke de europeiske som faktisk er blå inni. Ellers enig i at vi burde kalle hageblåbær for noe annet. Anonymkode: 4e92d...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kommer vel helt an på hva en bruker bærene til, og hvor mye en bruker? Anonymkode: 5984d...711 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kommer jo helt an på hvor mye dere spiser det da. Vi sitter ikke å momser blåbær til hvert måltid, så 3 kilo var litt mye, jeg har det på lur til når jeg vil ha blåbær på havregrøten, babyen sin grøt eller syltetøy til pannekakene. Vi er to voksne og en baby Anonymkode: ee2a0...5e8 Helst skulle jeg hadde blåbær til bakverk, kjøleskapsgrøt, smoothie, salat og sikkert mye mer. Hadde jeg hatt tid skulle jeg absolutt plukket mer. Anonymkode: 4e92d...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. august 2023 #19 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men problemet er at i USA er det de hvite hage"blåbærene" som heter blueberries og ikke de europeiske som faktisk er blå inni. Ellers enig i at vi burde kalle hageblåbær for noe annet. Anonymkode: 4e92d...ca3 Ja jeg vet at i USA er det kopien som er den ekte, men det er likevel smartere å ha to ulike navn for to ulike produkter, enn et samle begrep uten skille i det hele tatt. Synes hage blåbær kun duger til pavlova i mai og da også kun for synskyld, men som sakt jeg ser min egen hat for disse bærene Og den grenseløse irritasjonen min som er et svært toppen av i'en I lands problem... Så det plager meg jo ikke på en daglig basis altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Del Skrevet 2. august 2023 skreppamedleppa skrev (1 minutt siden): Ja jeg vet at i USA er det kopien som er den ekte, men det er likevel smartere å ha to ulike navn for to ulike produkter, enn et samle begrep uten skille i det hele tatt. Synes hage blåbær kun duger til pavlova i mai og da også kun for synskyld, men som sakt jeg ser min egen hat for disse bærene Og den grenseløse irritasjonen min som er et svært toppen av i'en I lands problem... Så det plager meg jo ikke på en daglig basis altså.. lol men jeg er enig med deg. Hvis jeg har snakket om blåbær med utenlandske venner føler jeg at jeg må legge til at de fantastisk velsmakende blåbærene jeg snakker om, ikke er de samme som de kjenner til som smaker vann haha Anonymkode: 4e92d...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå