Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble det for deg? Hva var grunnen til at det ble KS første gang? Ble det noen ekstra tiltak under fødsel nr 2? Kunne du bruke badekar om du ville? 

Anonymkode: 5984c...480

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første fødsel stoppet opp etter laaaaang tid og det ble akutt KS. Visste det var en stor risiko for at det ville skje neste gang, prøvde på vaginal men fødselen stoppet opp igjen. Nytt akutt KS. De overvåker fødselen mye mer hvis man har hatt KS før, og jeg feks fikk ikke tilbud om badekar og kunne ikke føde på storken. 

Anonymkode: 8e3c7...613

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født to barn etter keisersnitt. 

Det gikk helt fint, jeg kunne ikke føde på fødeloftet, måtte være på fødeavdelingen. Men ellers vet jeg ikke om spesielle hensyn som ble tatt, jeg var kun på føderommet i 30min før barnet kom, så badekar var ikke akkurat aktuelt. 

Eneste var at det var vanskelig å få føden til å forstå at jeg hadde vært i fødsel selv om jeg hadde hatt keisersnitt med nr 1 (annet sykehus). Det var først etter fødselen de brått sa at jeg jo var annengangsfødende - noe jeg hadde prøvd å si hele tida. 

Nr 1 ble hastekeisersnitt grunnet alt for stort barn i seteleie. Holdt på å gå skikkelig galt, men gikk helt fint. De i operasjonssalen kjefta masse på jordmødrene og fødselslegen som hadde latt meg ligge i aktiv fødsel så lenge med et så stort barn i seteleie (18 timer med kontinuerlige rier, og 2 timer med pressrier). Barnet var helt blått, hadde blødende brannsår fra riene(!) og pustet ikke. Men det gikk bra. 

Anonymkode: 51edb...51f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Første fødsel utviklet seg ikke, så fikk ks.

Andre fødsel var vaginal igangsatt pga overtid. Fikk full tilgang til både badekar og det jeg trengte, så var ikke noe forskjell på den og hvis jeg ikke hadde hatt ks bak meg. Alt gikk strålende.

Anonymkode: c4d35...fb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Første fødsel stoppet opp etter laaaaang tid og det ble akutt KS. Visste det var en stor risiko for at det ville skje neste gang, prøvde på vaginal men fødselen stoppet opp igjen. Nytt akutt KS. De overvåker fødselen mye mer hvis man har hatt KS før, og jeg feks fikk ikke tilbud om badekar og kunne ikke føde på storken. 

Anonymkode: 8e3c7...613

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har født to barn etter keisersnitt. 

Det gikk helt fint, jeg kunne ikke føde på fødeloftet, måtte være på fødeavdelingen. Men ellers vet jeg ikke om spesielle hensyn som ble tatt, jeg var kun på føderommet i 30min før barnet kom, så badekar var ikke akkurat aktuelt. 

Eneste var at det var vanskelig å få føden til å forstå at jeg hadde vært i fødsel selv om jeg hadde hatt keisersnitt med nr 1 (annet sykehus). Det var først etter fødselen de brått sa at jeg jo var annengangsfødende - noe jeg hadde prøvd å si hele tida. 

Nr 1 ble hastekeisersnitt grunnet alt for stort barn i seteleie. Holdt på å gå skikkelig galt, men gikk helt fint. De i operasjonssalen kjefta masse på jordmødrene og fødselslegen som hadde latt meg ligge i aktiv fødsel så lenge med et så stort barn i seteleie (18 timer med kontinuerlige rier, og 2 timer med pressrier). Barnet var helt blått, hadde blødende brannsår fra riene(!) og pustet ikke. Men det gikk bra. 

Anonymkode: 51edb...51f

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Første fødsel utviklet seg ikke, så fikk ks.

Andre fødsel var vaginal igangsatt pga overtid. Fikk full tilgang til både badekar og det jeg trengte, så var ikke noe forskjell på den og hvis jeg ikke hadde hatt ks bak meg. Alt gikk strålende.

Anonymkode: c4d35...fb9

Hadde dere epidural ved første fødsel før det ble keisersnitt?

Epidural ved andre fødsel?

Anonymkode: c7c8c...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjempefin fødsel etter hastekeisersnitt! :) Grunnen til ks første gang var feilinnstilling på baby. Måtte ha overvåkning på baby (elektrode) mot slutten av fødselen så kunne ikke føde i badekar, men hadde tilgang på badekar tidligere i fødsel, som smertelindring/avslapping.

Hadde epidural begge ganger. 

Anonymkode: 9d292...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...