Gå til innhold

Xplora klokke, får ikke ringt?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har nettopp kjøpt xplora XGO3 klokke til datteren vår. Den er paret til appen og alt skal tilsynelatende være i orden. Men vi får hverken ringt ut eller til klokken, vi får bare beskjed om at nummeret ikke er i bruk? Noen som vet hva vi gjør feil?

Anonymkode: 748dc...c85

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Har du betalt abonnementet? 

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Har du betalt abonnementet? 

Ja vi har gjort alt vi skal, tilsynelatende 🤷🏻‍♀️

3EA17551-2989-4642-A66B-8FED12736A0A.jpeg

Anonymkode: 748dc...c85

AnonymBruker
Skrevet

Hør med Power eller Elkjøp. 

Anonymkode: 8e772...b70

Skrevet

Husk at mange skoler forbyr bruk av de klokkene, på lik linje med mobil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hør med Power eller Elkjøp. 

Anonymkode: 8e772...b70

POWER sier bare at de ikke får gjort noe med det å at de ikke vet hva problemet er.

Anonymkode: 748dc...c85

AnonymBruker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (7 minutter siden):

Husk at mange skoler forbyr bruk av de klokkene, på lik linje med mobil.

Forbud på vår skole også. Men denne skal brukes på fritiden.

Anonymkode: 748dc...c85

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd Xplora kundeservice?

Anonymkode: 8d27e...c7d

Gjest Lykkedykker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (33 minutter siden):

Husk at mange skoler forbyr bruk av de klokkene, på lik linje med mobil.

Klokkene kan settes i skolemodus. Hvor du selv velger tidspunkt. Så så lenge man gjør det så skal det gå bra for barna å ha de på på skole. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvd Xplora kundeservice?

Anonymkode: 8d27e...c7d

Ja de har ingen telefonnummer. De har kundeservice på Mail som tar inntil 3 dager å få svar. Jeg ble lovet en klokke som kunne brukes med en gang 🙄

Anonymkode: 748dc...c85

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Klokkene kan settes i skolemodus. Hvor du selv velger tidspunkt. Så så lenge man gjør det så skal det gå bra for barna å ha de på på skole. 

På vår skole er det ikke gyldig å ha klokkene i skolemodus, alle klokker blir inndratt.

Anonymkode: 748dc...c85

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei! Har nettopp kjøpt xplora XGO3 klokke til datteren vår. Den er paret til appen og alt skal tilsynelatende være i orden. Men vi får hverken ringt ut eller til klokken, vi får bare beskjed om at nummeret ikke er i bruk? Noen som vet hva vi gjør feil?

Anonymkode: 748dc...c85

Bare dårlig erfaring med XPLORA dessverre, og nøyaktig samme problem som du beskriver. Betalte abonnent i minst ett år uten å noensinne få ringt til tross for gjentatte telefoner til kundeservice OG til slutt ny klokke og nytt abbonement. Ga ungen til slutt en gammel mobil med telekort, funket langt bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å lete litt... Det står at det kan ta opptil en time før SIM-kortet er aktivt. Under aktiveringsprosessen anbefales det at klokken er slått av. Hvis klokken ikke er slått av under aktiveringsprosessen, må du starte den på nytt når SIM-kortet er aktivert.

Men jeg regner med at de har bruksanvisning og at dere har gjort som det står der. Vet at det er ganske mange som sliter med å få disse klokkene opp å gå. Men de er enkle å bruke når man først er i gang. 

Anonymkode: 8d27e...c7d

AnonymBruker
Skrevet
Full Ugle skrev (4 minutter siden):

Bare dårlig erfaring med XPLORA dessverre, og nøyaktig samme problem som du beskriver. Betalte abonnent i minst ett år uten å noensinne få ringt til tross for gjentatte telefoner til kundeservice OG til slutt ny klokke og nytt abbonement. Ga ungen til slutt en gammel mobil med telekort, funket langt bedre. 

Fungerte det når dere fikk ny klokke og nytt abonnement?

Anonymkode: 748dc...c85

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Klokkene kan settes i skolemodus. Hvor du selv velger tidspunkt. Så så lenge man gjør det så skal det gå bra for barna å ha de på på skole. 

Skolene har ulike regler. Noen steder går det fint med skolemodus, andre steder ikke. Jeg skjønner jo at noen har totalforbud, eller krav om at klokka skal ligge i sekken, for læreren kan umulig bruke tid på å gå rundt og sjekke hver enkelt klokke. (Jeg tenker da på skoler som har hatt problemer med at klokkene forstyrrer undervsining fordi de ikke er satt i skolemodus)

Anonymkode: 8d27e...c7d

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøver å lete litt... Det står at det kan ta opptil en time før SIM-kortet er aktivt. Under aktiveringsprosessen anbefales det at klokken er slått av. Hvis klokken ikke er slått av under aktiveringsprosessen, må du starte den på nytt når SIM-kortet er aktivert.

Men jeg regner med at de har bruksanvisning og at dere har gjort som det står der. Vet at det er ganske mange som sliter med å få disse klokkene opp å gå. Men de er enkle å bruke når man først er i gang. 

Anonymkode: 8d27e...c7d

Det er over en time siden den ble aktivert nå og Klokken har vært restartet flere ganger nå, uten hell. Går det an å bruke andre mobiloperatører tro?

Anonymkode: 748dc...c85

Skrevet

Har den fungert i det hele tatt?

Hadde problem med en her i hus nylig, tok ut simkort og satte det tilbake og da funket det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja de har ingen telefonnummer. De har kundeservice på Mail som tar inntil 3 dager å få svar. Jeg ble lovet en klokke som kunne brukes med en gang 🙄

Anonymkode: 748dc...c85

Tips: chatbot nede i høyre hjørne - "jeg vil snakke med et menneske"? Verdt et forsøk. Det står at de har åpent kl. 12 til 20 hverdager. 

Anonymkode: 8d27e...c7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er over en time siden den ble aktivert nå og Klokken har vært restartet flere ganger nå, uten hell. Går det an å bruke andre mobiloperatører tro?

Anonymkode: 748dc...c85

Det skal gå, da betaler man fortsatt noe til Xplora for bruk av appen tror jeg

AnonymBruker
Skrevet
hjärterdam skrev (Akkurat nå):

Har den fungert i det hele tatt?

Hadde problem med en her i hus nylig, tok ut simkort og satte det tilbake og da funket det

Nei den har ikke fungert i det hele tatt 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ SIM-kortet har vi tatt ut flere ganger også, føler igrunn vi har prøvd det aller meste. POWER var veldig arrogante over tlf. Vurderer å heve hele kjøpet 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 748dc...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...