AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg forstår ikke hvordan folk får barn der begge partene er enige om barneønske. Jeg begynner å gi opp håpet om å få familie. Er det faktisk menn som vil ha barn? har inntrykket at menn blir aldri helt klare. Selv de årene mellom forholdene når jeg datet mange menn, ga de fleste inntrykket at det er enten noe de ikke var spesielt interissert i.. Eller at det er så fjern fremtid, og klar til de er rundt +/- 40 år. Første forhold ungdoms og ung-voksen forhold; 7 år, har null interesse om barn og familieliv og det ble slutt. Andre forhold; 5 år, med eldre barnløs middelaldrede mann som løy når jeg forhørte om framtid med barn. Sannheten kom til slutt, og det ble stygt brudd. Forhold nå; 2 år inn. Når vi datet la jeg på bordet at det var viktig for meg med familie og det å få barn om par år gitt at man er kompatible, så jeg ønsker å ha en partner med tilsvarende visjon. Dette var han enig om og vi ble eksklusive. Par år inn nå og jeg luftet om å slutte på hormonell prevansjon over nyttår, og at jeg er egentlig klar og sikker på at jeg ønsker barn med han. Fra å være enig med meg om å eventuelt prøve etter par år når vi diskuterte i datingperioden, til at det er litt tidlig enda og -kanskje- om 4-5 år.. Dette føles alt for kjent og at kanskje aldri blir klar. Jeg er for glad i samboeren min nå, og kjenner at jeg ikke ønsker å gå gjennom brudd, kjærlighetssorg og dating i håp om drømmen om en familie. Om 4-5 år skal fertiliteten i praksis være svært synkende, men jeg vet ikke status om fertiliteten idag (for all del kan det være dårlig). Er det noen som har hatt stor drøm om barn og familie, men det aldri skjedde likevel? Har man funnet fred med at livet ikke ble som man håpet på? Synes det er meget vanskelig å godta det, og jeg misunner alle på kg som skriver så flott, krevende, fantastisk, slitsomt og herlig det å ha barn er. Håper det en dag skjer med meg også, men samtidig har jeg gått gjennom en sorg i rundt en måned og håpet virker mer og mer urealistisk. Jeg tror ikke han er klar om 4-5 år heller, magefølelsen er veldig sterk på det. Anonymkode: d8d92...fe7 1 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Sånn var det for meg også. Min første store kjærlighet var alltid tydelig på at han aldri skulle ha barn. Og etter ham har jeg fortsatt å møte menn som ikke vil eller ikke vet om de vil ha barn, og i hvert fall ikke vil det før kanskje om mange år. Sånn var det med han som endte opp med å være mannen i mitt liv også. Da vi begynte å date sa han at han trodde ikke han ville ha barn, og jeg sa at jeg visste at jeg ville det og at det var viktig for meg. Vi var sammen i et par år og hadde det veldig fint, og vi snakket om dette med barn underveis. Han endret seg til å mene at det var nok koselig med barn, men ikke enda. Jeg insisterte på en fertilitetssjekk på en en privat klinikk, for vi passerte 30, og jeg ville ikke risikere å vente til muligheten var over. Han ble med på det, og der fikk vi beskjed om at vi ikke burde vente. Vi droppet prevensjon, det ble en lang reise før jeg endelig ble gravid for det viste seg at vi hadde fertilitetsproblemer. Men nå har vi to barn, og mannen sier ofte at han er veldig glad for at jeg insisterte på den fertilitetssjekken. Han er veldig glad for at vi har barn nå, heldigvis. Anonymkode: ccb45...125 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Min erfaring også. Mange menn blir ikke klare for barn før de bikker 40. Mange av mine venninner har presset partnere ganske mye for å overbevise dem om at de må starte. Selv angrer jeg på at jeg ikke gjorde det alene da jeg var klar. Da kunne jeg fått flere barn. Endte med å vente og det ble bare ett barn på grunn av høy alder hos meg. Anonymkode: 6fcae...0e7 3
ESFP Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Kan du leve med at han går fra deg om 5-10 år og får barn med en annen og yngre dame? Hvis ikke, så er det godt mulig du undertrykker ønsket ditt om barn pga frykten for å være alene og starte på nytt. Du har ett liv og du har mulighet til å gå for det du ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Er en stund siden jeg datet. 15 år 🙈 Men da husker jeg at alle jeg datet ønsket barn. Har det kanskje endret seg? Egentlig både hos menn og kvinner. Kanskje barn ikke er en del av planen lenger for mange. Aner ikke, men hvis ikke har du hvert veldig uheldig ts. Jeg syns faktisk ikke du skal akseptere dette. For om du ønsker barn kan det hende at bitterheten tar over til slutt. Forholdet ender og der sitter du ufrivillig barnløs. Virkelig tenk over hva du ønsker. Ikke aksepter et liv du egentlig ikke vil ha for en mann. Sett deg ned å si at du ønsker barn og det snart. Dette visste han da dere ble sammen. Det er urettferdig ovenfor deg å la deg vente. Menn kan vente det kan ikke vi. Kjenner faktisk flere som har gått fra hverandre fordi den ene parten ikke ønsker barn. Anonymkode: 5d9f5...006 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn var det for meg også. Min første store kjærlighet var alltid tydelig på at han aldri skulle ha barn. Og etter ham har jeg fortsatt å møte menn som ikke vil eller ikke vet om de vil ha barn, og i hvert fall ikke vil det før kanskje om mange år. Sånn var det med han som endte opp med å være mannen i mitt liv også. Da vi begynte å date sa han at han trodde ikke han ville ha barn, og jeg sa at jeg visste at jeg ville det og at det var viktig for meg. Vi var sammen i et par år og hadde det veldig fint, og vi snakket om dette med barn underveis. Han endret seg til å mene at det var nok koselig med barn, men ikke enda. Jeg insisterte på en fertilitetssjekk på en en privat klinikk, for vi passerte 30, og jeg ville ikke risikere å vente til muligheten var over. Han ble med på det, og der fikk vi beskjed om at vi ikke burde vente. Vi droppet prevensjon, det ble en lang reise før jeg endelig ble gravid for det viste seg at vi hadde fertilitetsproblemer. Men nå har vi to barn, og mannen sier ofte at han er veldig glad for at jeg insisterte på den fertilitetssjekken. Han er veldig glad for at vi har barn nå, heldigvis. Anonymkode: ccb45...125 Så bra at dere fikk til å få to barn. Synes det virker slitsomt å prøve å overbevise samboeren sin at tiden går fort om 4-5 år så tikker biologien aldeles. Vurderer å undersøke fertiliteten privat også, bare for å vite hva status er. Skal uansett slutte med p-piller når pakken jeg har er brukt opp, og samboer får bruke kondom, fordi jeg ser ikke hensikten med å proppe kroppen med hormoner når man ikke ønsker det. Etter noen måneder regner jeg med at det er innenfor å undersøke status med fertilitet etter endt p-pille bruk? AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring også. Mange menn blir ikke klare for barn før de bikker 40. Mange av mine venninner har presset partnere ganske mye for å overbevise dem om at de må starte. Selv angrer jeg på at jeg ikke gjorde det alene da jeg var klar. Da kunne jeg fått flere barn. Endte med å vente og det ble bare ett barn på grunn av høy alder hos meg. Anonymkode: 6fcae...0e7 Ser den, trodde virkelig at jeg var alene om det at av en eller annen grunn er alle menn jeg møter og blir kjent med vil ikke ha barn. Eller er ikke helt ærlig om hva de står rundt det. Synes det er veldig sårt. Tror du at det går fint til tross man går barnedrømmen alene? Har tenkt tanken at hvis jeg er x antall år og partner har ikke endret mening, og fertiliteten stuper så burde jeg følge drømmen og få alene. Eneste er at tanken på å være helt alene med barn virker skummelt i og med man har ikke mange rundt seg hvis det skulle vært noe (ikke har jeg kontakt med foreldre og jeg snakker med søskene mine men de bor både i andre land og helt andre byer). Tror det går bra, men det er noe trygghet i at man er to i baby- småbarnsperioden. ESFP skrev (1 time siden): Kan du leve med at han går fra deg om 5-10 år og får barn med en annen og yngre dame? Hvis ikke, så er det godt mulig du undertrykker ønsket ditt om barn pga frykten for å være alene og starte på nytt. Du har ett liv og du har mulighet til å gå for det du ønsker. Hvis det skulle blitt slutt og han får barn med yngre dame kort tid etter, tror jeg at jeg ville blitt dypt deprimert og sittet i uutholdelig sorg. Det høres ut som et mareritt for min del. AnonymBruker skrev (1 time siden): Er en stund siden jeg datet. 15 år 🙈 Men da husker jeg at alle jeg datet ønsket barn. Har det kanskje endret seg? Egentlig både hos menn og kvinner. Kanskje barn ikke er en del av planen lenger for mange. Aner ikke, men hvis ikke har du hvert veldig uheldig ts. Jeg syns faktisk ikke du skal akseptere dette. For om du ønsker barn kan det hende at bitterheten tar over til slutt. Forholdet ender og der sitter du ufrivillig barnløs. Virkelig tenk over hva du ønsker. Ikke aksepter et liv du egentlig ikke vil ha for en mann. Sett deg ned å si at du ønsker barn og det snart. Dette visste han da dere ble sammen. Det er urettferdig ovenfor deg å la deg vente. Menn kan vente det kan ikke vi. Kjenner faktisk flere som har gått fra hverandre fordi den ene parten ikke ønsker barn. Anonymkode: 5d9f5...006 Tror tiden er annerledes der flere ikke får barn siden de ikke har lyst, eller mye senere på grunn av flere tar studie, jobb og at man ønsker å eie hus/leilighet/rekkehus før man starter prøvingen. i tillegg er jeg fra storby der jeg har inntrykket at man oppfører seg ung lengre, med festing, friår, singel lengre, tar nytt studie og diverse - og mange av omgangskretsen min synes det er ungt å tenke på barn når jeg er slutten av tyveårene og straks tredve (så jeg er uenig, helt grei tid og ikke ungt). Men føler jeg har vært veldig uheldig, fordi det var slik at jeg kommuniserte fremtidsønsker og tidsperspektiv med mine forhold. Tror jeg skal ta en prat og snakke om hva vi pratet om mens vi datet, og jeg føler det er egentlig veldig dårlig gjort ovenfor at jeg må forholde meg til biologien og derfor var det viktig for meg å finne ut. Man kan ikke bare jatte med på sånt, hvis man ikke mener det man sier. ts Anonymkode: d8d92...fe7 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): mange av omgangskretsen min synes det er ungt å tenke på barn når jeg er slutten av tyveårene og straks tredve (så jeg er uenig, helt grei tid og ikke ungt). Enig. Jeg er glad jeg fikk sønnen min da jeg var 30, sånn at jeg nå som 43 åring har en 13 åring og ikke en baby. I dag har jeg inntrykk av at mange faktisk mener at det nesten er for ungt å bli gravid i slutten av 20 årene. Da har jeg lyst til å si at man får stadig mindre energi (og fruktbarhet) med årene, og å ha en baby nå for meg hadde vært utrolig slitsomt! Anonymkode: d1f47...317 2 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke hvordan folk får barn der begge partene er enige om barneønske. Jeg begynner å gi opp håpet om å få familie. Er det faktisk menn som vil ha barn? har inntrykket at menn blir aldri helt klare. Selv de årene mellom forholdene når jeg datet mange menn, ga de fleste inntrykket at det er enten noe de ikke var spesielt interissert i.. Eller at det er så fjern fremtid, og klar til de er rundt +/- 40 år. Første forhold ungdoms og ung-voksen forhold; 7 år, har null interesse om barn og familieliv og det ble slutt. Andre forhold; 5 år, med eldre barnløs middelaldrede mann som løy når jeg forhørte om framtid med barn. Sannheten kom til slutt, og det ble stygt brudd. Forhold nå; 2 år inn. Når vi datet la jeg på bordet at det var viktig for meg med familie og det å få barn om par år gitt at man er kompatible, så jeg ønsker å ha en partner med tilsvarende visjon. Dette var han enig om og vi ble eksklusive. Par år inn nå og jeg luftet om å slutte på hormonell prevansjon over nyttår, og at jeg er egentlig klar og sikker på at jeg ønsker barn med han. Fra å være enig med meg om å eventuelt prøve etter par år når vi diskuterte i datingperioden, til at det er litt tidlig enda og -kanskje- om 4-5 år.. Dette føles alt for kjent og at kanskje aldri blir klar. Jeg er for glad i samboeren min nå, og kjenner at jeg ikke ønsker å gå gjennom brudd, kjærlighetssorg og dating i håp om drømmen om en familie. Om 4-5 år skal fertiliteten i praksis være svært synkende, men jeg vet ikke status om fertiliteten idag (for all del kan det være dårlig). Er det noen som har hatt stor drøm om barn og familie, men det aldri skjedde likevel? Har man funnet fred med at livet ikke ble som man håpet på? Synes det er meget vanskelig å godta det, og jeg misunner alle på kg som skriver så flott, krevende, fantastisk, slitsomt og herlig det å ha barn er. Håper det en dag skjer med meg også, men samtidig har jeg gått gjennom en sorg i rundt en måned og håpet virker mer og mer urealistisk. Jeg tror ikke han er klar om 4-5 år heller, magefølelsen er veldig sterk på det. Anonymkode: d8d92...fe7 Slutt å bable om barn, gå av prevensjon og knull som kaniner. Hvorfor må alt avtales? Hvis han ikke trekker ut, så er det rimelig innafør å anta at han er med på barn.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 tidsfordriv2023 skrev (14 minutter siden): Slutt å bable om barn, gå av prevensjon og knull som kaniner. Hvorfor må alt avtales? Hvis han ikke trekker ut, så er det rimelig innafør å anta at han er med på barn. er så enig. Bare la det skje en glipp... ta ut spiral og begynn med piller istedet. Da kan ingen kontrollere hva du gjør.. La det skje istedet for å diskutere med en mann... så tar du valget for dere. Anonymkode: 89782...823 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 tidsfordriv2023 skrev (15 minutter siden): Slutt å bable om barn, gå av prevensjon og knull som kaniner. Hvorfor må alt avtales? Hvis han ikke trekker ut, så er det rimelig innafør å anta at han er med på barn. Man vil jo også at mannen blir værende og ikke minst er en god far for barnet. Å tvinge barn på en fyr fører sjeldent til dad of the year-typer. Alle jeg kjenner som har gjort dette har endt opp som alenemødre etter 2år.. dårlig plan Anonymkode: 923c0...7be 9 4
Morten1 Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: er så enig. Bare la det skje en glipp... ta ut spiral og begynn med piller istedet. Da kan ingen kontrollere hva du gjør.. La det skje istedet for å diskutere med en mann... så tar du valget for dere. Anonymkode: 89782...823 Dette er ren ondskap om du bevist slutter på prevensjon uten å si i fra. 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 tidsfordriv2023 skrev (19 minutter siden): Slutt å bable om barn, gå av prevensjon og knull som kaniner. Hvorfor må alt avtales? Hvis han ikke trekker ut, så er det rimelig innafør å anta at han er med på barn. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): er så enig. Bare la det skje en glipp... ta ut spiral og begynn med piller istedet. Da kan ingen kontrollere hva du gjør.. La det skje istedet for å diskutere med en mann... så tar du valget for dere. Anonymkode: 89782...823 En får da en mann som potensielt ikke ønsker noe med et barn å gjøre og med et barn som må leve med at det er 50% uønsket som ofte er realiteten. Egoistisk er ikke engang forbokstaven på slikt. Så glad jeg er kvinne og har siste ordet i slike saker. Jeg ville tatt abort om noen prøvde å tvinge på meg et barn jeg ikke ønsker. Ikke alle ønsker barn og det bør respekteres. Anonymkode: 778b4...241 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #13 Skrevet 2. august 2023 Det er vel ikke så rart at ikke alle vil ha barn? Det gjelder jo kvinner også. Skal alle liksom ønske seg de samme tingene i livet? Anonymkode: 8f4fb...4be 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #14 Skrevet 2. august 2023 Alle menn på min alder 45+- ønsker seg barn om de ikke har fra før. Om du er villig til å gå opp i alder er det ingen problem. Anonymkode: 98b85...979 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #15 Skrevet 2. august 2023 Man kan også tenke seg, dessverre, at noen menn ikke vil ha barn med den de er med. Derfor de utsetter og utsetter. Anonymkode: 22706...07f 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #16 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Alle menn på min alder 45+- ønsker seg barn om de ikke har fra før. Om du er villig til å gå opp i alder er det ingen problem. Anonymkode: 98b85...979 Menn på 45+ burde ikke få barn. De er for gammel. Anonymkode: 7f843...371 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menn på 45+ burde ikke få barn. De er for gammel. Anonymkode: 7f843...371 Jeg er mann på 45+ med tenåringer. Jeg tror at jeg skulle ha mestret småbarnspappa-rollen helt greit også i dag. Anonymkode: f67e7...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 Å få barn er en stor greie. Og det knytter partneren din til deg i 18 år og gir ham et ansvar livet ut. På mange måter burde du være glad for at menn ikke tar lett på dette Anonymkode: f67e7...6f4 1
Jdz Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel ikke så rart at ikke alle vil ha barn? Det gjelder jo kvinner også. Skal alle liksom ønske seg de samme tingene i livet? Anonymkode: 8f4fb...4be For å si det rett ut. Familie med barn høres ut som et helvete og man trenger bare å åpne forsiden på dette forumet for å få bekreftet at for svært mange så er det akkurat det det er. Jeg er også 100% sikker på at den underliggende årsaken til majoriteten av samlivsbrudd er barn. Jeg har funnet kvinnen i mitt liv og vi har det fantastisk sammen hver dag. Hvorfor i all verden skal jeg risikere det jeg har for å få barn jeg sannsynligvis ikke en gang vil ha? Folk har sikkert mange gode grunner til å ikke ville ha barn. Dette er min. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle menn på min alder 45+- ønsker seg barn om de ikke har fra før. Om du er villig til å gå opp i alder er det ingen problem. Anonymkode: 98b85...979 Dette stemmer neppe. Nå er jeg noen år unna 45, men har egentlig bare blitt mer og mer sikker i min sak jo eldre jeg blir. Da jeg var yngre kunne jeg ikke se for meg en framtid uten barn. Nå er det ganske vanskelig å se for seg en framtid med barn. Endret 2. august 2023 av Jdz 4 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Skrevet 2. august 2023 Jeg vet ikke, men det er ikke bare noe som er felles for de mennene du faller for da? For meg var barneønsket absolutt, og noe jeg har snakket om på første date. Og absolutt alle de mennene jeg har falt litt for var klare på at de ønsket seg en familie. Ikke på første date selvfølgelig, men innen svært kort tid. Og jeg ser også på Facebook ol at alle disse nå har familie og hund og hele pakka. Jeg har en tendens til å falle for typiske staute, rolige familiemenn. Slike som drømte om sommer i telt på fjellet med hele familien, og vinterferier i hytta på fjellet. Slike menn som min venninne aldri så på to ganger - hun falt derimot konstant for playere som ikke hadde drøm om familielivet.. Anonymkode: 085b1...4dd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå