Gjest Lija Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Min gamle mor har gått fem på og bestilt seg slankepiller på nett. Betaling via klarna. Nå ligger pillene på posten. Vi finner ikke igjen siden det er handlet fra, og de svarer ikke når de kontaktes via klarna. Hva bør hun gjøre? Hente ut pillene og håpe at det ligger noe returinfo? Eller la være å hente ut? Hva da med betalingen? Er et par tusen. Det kommer opp hundre varsler om svindel når jeg googler de og kjendiser er ute og sier de har blitt misbrukt i reklamer 😆
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Var litt vanskelig å få tak på, men hva er svindelen? Hvordan er hun svindlet? Anonymkode: b207c...4eb 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Det skal ligge med angrerettskjema i pakken. Og dere vil jo selvfølgelig få navnet på butikken og handlested når dere henter pakken, ingen firma selger slankepiller uten emballasje med logo... Men ett par tusen for slankepiller?? Hvor mye har hun egentlig bestilt? Anonymkode: 02b2c...66b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Er det svindel og Klarna ikke vil redfundere, så er jo de pengene tapt. Har da ikke noe å si om dere henter ut pakken eller ei, svindlere refunderer ikke penger fordi de fikk skiten sin i retur. Er det ikke svindel, så følger det gjerne med returskjema og man kan bruke angreretten. Anonymkode: 18cb9...dd6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 Klarna har desverre ingen kvalitetskontroll på «bedriftene» de har samarbeid med. Lar seg bruke i svindel. https://www.nettavisen.no/okonomi/advarer-mot-denne-betalingstjenesten-virkelig-ikke-trygt/s/5-95-1088148 Anonymkode: 471e1...2c3 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Lija skrev (9 timer siden): Min gamle mor har gått fem på og bestilt seg slankepiller på nett. Betaling via klarna. Nå ligger pillene på posten. Vi finner ikke igjen siden det er handlet fra, og de svarer ikke når de kontaktes via klarna. Hva bør hun gjøre? Hente ut pillene og håpe at det ligger noe returinfo? Eller la være å hente ut? Hva da med betalingen? Er et par tusen. Det kommer opp hundre varsler om svindel når jeg googler de og kjendiser er ute og sier de har blitt misbrukt i reklamer 😆 Hun gikk vel frivillig med på å bestille (og betale for) disse produktene. Dermed tviler jeg på at noen betalingsløsninger som Klarna kommer til å refundere noe som helst. Anonymkode: 89828...d66 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun gikk vel frivillig med på å bestille (og betale for) disse produktene. Dermed tviler jeg på at noen betalingsløsninger som Klarna kommer til å refundere noe som helst. Anonymkode: 89828...d66 Man har angrerett på alle produkter bestilt over nett eller telefonsalg. Anonymkode: 367d4...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Henter pakken og benytter dere av angrerett. Send pillene i retur Anonymkode: 3941c...78a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Klarna har ordninger for retur. Forsøk å benytt den. Anonymkode: 0af2a...7e2
Gjest Lija Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan er hun svindlet? Anonymkode: b207c...4eb Takk for alle svar! Det har vært om det på nyhetene og flere kjendiser har gått ut i media og sagt de har blitt misbrukt i deres reklame, så derfor svindel- i form av at produktet virkelig ikke holder det det lover og at de bruker ulovlige metoder for markedsføring. Er ikke norsk, men utgir seg for å være det. (Kommer bare inn på tysk side når jeg søker opp). Man tenker liksom at Klarna er trygt, men det skjønner jeg jo da at det ikke er😯 Har forsøkt å kontakte de via klarna en stund, og endelig fått svar i dag. Så kan la være å hente ut også sletter de fakturaen. Fakturaen hos klarna er ikke betalt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 1 hour ago, Lija said: Takk for alle svar! Det har vært om det på nyhetene og flere kjendiser har gått ut i media og sagt de har blitt misbrukt i deres reklame, så derfor svindel- i form av at produktet virkelig ikke holder det det lover og at de bruker ulovlige metoder for markedsføring. Er ikke norsk, men utgir seg for å være det. (Kommer bare inn på tysk side når jeg søker opp). Man tenker liksom at Klarna er trygt, men det skjønner jeg jo da at det ikke er😯 Har forsøkt å kontakte de via klarna en stund, og endelig fått svar i dag. Så kan la være å hente ut også sletter de fakturaen. Fakturaen hos klarna er ikke betalt. Nei at det er Klarna betyr ikke at det er trygt Anonymkode: 12cb6...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå