AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Del Skrevet 1. august 2023 De aller fleste her inne har nok benyttet seg av en eller flere strømmetjenester. Mitt spørsmål er: Hvilke av disse strømmetjenestene har dere prøvd og beskriv kort hvilke var det beste og hvilke var det dårligste osv. Mine erfaringer: - Netflix - Var en favoritt før, men har tapt seg i kvalitet. For mye woke og PK. - Disney plus - Prøvde denne i en periode for lenge siden, synes det var topp den gang jeg abonnerte på denne. Mye bra throwback-filmer. - Apple- TV - Aldri prøvd. - Amazon Prime - OK. Ble bare med den ene perioden (en måned). Blir lenge igjen til jeg prøver denne igjen. - TV2 Play (tidl. Sumo) - Bra portefølje på diverse kategorier, men er lenge siden nå, så ikke sikkert hvordan kvaliteten er i dag. - Skyshowtime - Aldri prøvd. - Viaplay - Aldri prøvd. - HBO Max - Lenge siden jeg så på denne, var grei nok, den, men ingen favoritt. Anonymkode: 33487...aa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg liker viaplay pga. seriene som de har, og HBO. Viaplay kan være irriterende til tider da det kan dukke opp feilmeldinger iblant. Anonymkode: e7576...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Del Skrevet 1. august 2023 TV2Plsy er min favoritt fordi jeg kan følge med på alle aktuelle programmer. viaplay og Discovery+ har også vært bra i perioder til å se utenlandske serier og programmer. enig at Netflix var veldig bra før men at det har tapt seg masse, syns det er masse ræl der for tiden og alt det bra er allerede sett. Anonymkode: 9e3b8...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Del Skrevet 1. august 2023 - Netflix - En av mine favoritter, tar et par måneder med dem i året for å se på favorittseriene. - Disney plus - Variabelt innhold, men var verdt å prøve bare for å få sett Only murders in the building. - Apple- TV - Veldig mye bra der nå! For all mankind, The shining girls og Amazing stories er favorittene. - Amazon Prime - Prøvd dem gratis før, men er så mye man ikke får tilgang til fra Norge, så ville ikke betalt for den. - TV2 Play (tidl. Sumo) - Får Greys anatomy før det kommer lineært, men ikke verdt pengene. - Skyshowtime - Aldri prøvd. - Viaplay - Har den gjennom TV-pakken uten å betale ekstra. Følger Outlander og har også sett den nye Quantum Leap. - HBO Max - Denne har jeg også i TV-pakken, dvs må velge mellom den eller Viaplay. Men kan bytte så ofte jeg vil. En del ok serier der, men en stund siden jeg har sett på. Anonymkode: f715b...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MisterMister Skrevet 1. august 2023 #5 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg synes Apple har en fin strømmetjeneste, deres egne produksjoner har veldig høy kvalitet, etter min smak. Serier jeg har sett der som er bra: For All Mankind, Black Bird, See, Ted Lasso, Hijack. De andre streaming tjenestene har nok en god del mere innhold, men jeg synes kvaliteten på nevnte serier veier opp for mindre innhold, stopper bare å abonnere når jeg har sett ferdig det jeg ønsker å se. Deler ditt syn på Netflix. Du kan jo se trailere for nevnte serier på YouTube, så får du en pekepinne på hva de har. Bør kanskje bemerke at jeg er en mann, og kanskje smaken preges av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonas95 Skrevet 1. august 2023 #6 Del Skrevet 1. august 2023 Viaplay og tv2play - bare pga fotball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Del Skrevet 7. august 2023 Er SkyShowtime vits å abonnere på? Anonymkode: df6c0...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Del Skrevet 7. august 2023 Discovery+ og viaplay bruket vi. Anonymkode: be3ca...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 7. august 2023 #9 Del Skrevet 7. august 2023 Netflix - Langt mellom gode produksjoner. Koster som regel på med en b-liste skuespiller i filmer og serier, men historiene og regissørene er som regel under par. Kunstig representasjon som trekker ned seriene. Den beste kategorien deres etter min mening er animasjon. - Disney plus - Marvel og Star Wars. Folk flest betaler vel for en måned når de slipper noe nytt, men har vært mye dårlig fra disse to franchisene. - Apple- TV - Har noen eksklusive serier som er verdt å se. Problematisk, og mindre verdt. ved at de ikke har det samme innholdet i Norge som de har i USA, som f.eks. de to siste sesongene av For all Mankind. - Amazon Prime - Er vel min favoritt når det gjelder kvalitet på innholdet de selv produserer. The Expanse, Jack Ryan, Reacher, osv. - Skyshowtime - Har jo Taylor Sheridan produksjonene, men ikke å mye annet (som jeg ikke har sett før). Star Trek interesserer meg ikke selv om jeg liker sci-fi. - Viaplay - Aldri prøvd. - HBO Max - Har noen titler som jeg ser opp av og til, Sopranos, The Wire, Deadwood, etc. Seriene de produserer nå treffer ikke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Del Skrevet 7. august 2023 On 8/1/2023 at 9:59 PM, AnonymBruker said: De aller fleste her inne har nok benyttet seg av en eller flere strømmetjenester. Mitt spørsmål er: Hvilke av disse strømmetjenestene har dere prøvd og beskriv kort hvilke var det beste og hvilke var det dårligste osv. Mine erfaringer: - Netflix - Var en favoritt før, men har tapt seg i kvalitet. For mye woke og PK. - Disney plus - Prøvde denne i en periode for lenge siden, synes det var topp den gang jeg abonnerte på denne. Mye bra throwback-filmer. - Apple- TV - Aldri prøvd. - Amazon Prime - OK. Ble bare med den ene perioden (en måned). Blir lenge igjen til jeg prøver denne igjen. - TV2 Play (tidl. Sumo) - Bra portefølje på diverse kategorier, men er lenge siden nå, så ikke sikkert hvordan kvaliteten er i dag. - Skyshowtime - Aldri prøvd. - Viaplay - Aldri prøvd. - HBO Max - Lenge siden jeg så på denne, var grei nok, den, men ingen favoritt. Anonymkode: 33487...aa7 Har alle bortsett fra Apple+, synes alle er ganske bra. Bruker alle månedlig Anonymkode: fb3f4...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Del Skrevet 7. august 2023 Syns Viaplay har tapt seg mye de siste årene, så den har jeg sagt opp. HBO har periodevis gode serier jeg er interessert i, så spanderer på meg en måned i ny og ne. TV2 Play og Discovery+ har jeg gjennom tv-abbonementet mitt. Fint når jeg vil se nyheter og reality. Fikk 3 måneder med Apple TV og syns de har overraskende mye bra. Slukte serien Hijack i helga. Disney+ er verdt det bare for murders in the building og de gode gamle filmene. Netflix spleiser storfamilien på, alltid noen som har noe de følger med på der. Dynastiet i ny form er min guilty pleasure der. NRK syns jeg er en super streamingtjeneste. Gode nyheter, dokumentarer og krim. Anonymkode: f328b...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 7. august 2023 #12 Del Skrevet 7. august 2023 (endret) Jeg har - Netflix - helt grei - Disney+ - helt grei - Tv2 play - helt grei - Viaplay - helt grei - Apple tv - helt grei - Chrunchyroll - helt grei - Discovery + - helt grei, men skjønner ikke hvorfor jeg betaler for den for jeg ser nesten aldri noe der, men kjekt å ha tenker jeg😂 Har hatt HBO Max og primevideo. Tror ikke jeg betaler for de nå, bruker de aldri i hvert fall. Endret 7. august 2023 av Elooon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 7. august 2023 #13 Del Skrevet 7. august 2023 (endret) Ærlig talt synes jeg alle streamingtjenestene i dag er middelmådige. En gang i tiden, for ca. 3-4 år siden, så var Viaplay desidert best. De hadde mange store serier rullende, og det kom stadig nye episoder av alle disse, samt mange nye serier. Men så tapte de seg dramatisk, og nå er de ikke en tjeneste jeg gidder å bruke penger på. Etter en tung start kom HBO seg ganske bra, og overtok som favoritt etter at jeg hadde gitt opp Viaplay. Men så falt de også i kvalitet. Netflix har jeg aldri vært tilhenger av, men abonnerer kanskje 1 måned i året for å se meg "opp" på det nye som har kommet. Problemet er at det er for mange streamingtjenester og seriene er pengestyrt gjennom rettigheter, så innholder utvaskes. De gode seriene er spredt rundt på ulike plattformer, og for å forsvare prisen så fylles tjenestene opp med middelmådige serier. Det verste er at du kan finne sesong 1-2 fra en serie f.eks på Viaplay, og sesong 3-6 på samme serie f.eks på HBO. Det nytter liksom ikke å ha 1000 serier å velge mellom når man ikke finner de store favorittseriene på plattformen. TV2 er en sjanger for seg selv. For skal du bla i serieregisteret så må du vite hvilken serie du søker etter på forhånd. Ellers reklamerer de for innhold fra Disney+, reality, Huskestue, britisk krim, norske tulleserier (Sofa, Bloggerne, Lothepus osv) og filmer du må betale 149,- for å se selv om du har abonnement! F.eks den fantastiske advokatserien The Good Wife fant jeg ut at TV2 hadde, og den fant jeg ikke i oversikten deres før jeg tilfeldigvis søkte etter den. Møkkaplattform. Ellers anbefaler jeg dere å bruke https://www.justwatch.com/no/tv-series/new for å finne ut hvilke serier de ulike plattformene har, og så lagre serier du ønsker å se. For så velge abonnement på streamingtjeneste utifra antall serier du ønsker å se hos den tjenesten. Og så bytter du streamingtjeneste til neste som har flere serier du ønsker å se når du er ferdigsett med seriene du ønsket å se på den første plattformen. Slik kommer du også unna med å abonnere på kun èn streamingtjeneste i gangen. Endret 7. august 2023 av Bombasi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå