AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Del Skrevet 1. august 2023 Har en slik bekjent. Ser nesten ut som huden er våt til enhver tid, da den er fuktig hele tiden. Hvor vanlig er dette, og hva tenker egebtlig disse damene på? Anonymkode: 8f0bd...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Del Skrevet 1. august 2023 Har du ikke noe bedre å lure på? Anonymkode: 2c41e...31f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Del Skrevet 1. august 2023 Tenke at det ikke er bra å bruke for mye fuktighetskrem, huden kan begynne å sige… Anonymkode: ee7b4...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke noe bedre å lure på? Anonymkode: 2c41e...31f Nei, faktisk ikke. Anonymkode: 8f0bd...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet 1. august 2023 #5 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg bruker fuktighetskrem 2-3 ganger daglig i fjeset. Får lett tørr hud og synst det er penere med masse fukt. Tenker det er sunt for huden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Del Skrevet 1. august 2023 Nei, men jeg kjenner flere damer som tror huden blir bedre av å bruke fuktighetskrem, noe den selvsagt ikke gjør uten videre. Anonymkode: 39738...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Del Skrevet 1. august 2023 De kan bruke primer for mattere hud i T-sonen. Det er en bra fra Smahbox. Anonymkode: e8c3d...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Del Skrevet 1. august 2023 *Smashbox. Anonymkode: e8c3d...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1. august 2023 #9 Del Skrevet 1. august 2023 Hallo? De kan jo ikke for at de har en hudtype som fort blir blank! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Del Skrevet 1. august 2023 Capazitet skrev (2 minutter siden): Hallo? De kan jo ikke for at de har en hudtype som fort blir blank! Nemlig. Dette har mye med hudtype å gjøre. Jeg bruker en god fuktighetskrem morgen og kveld. Om jeg ikke bruker denne (jeg har prøvd flere typer før jeg fant den rette for meg), så får jeg tørre flekker. Jeg blir lett blank i løpet av dagen, men bruker Kleenex for å «suge» til seg det verste. Anonymkode: 63aa9...70c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en slik bekjent. Ser nesten ut som huden er våt til enhver tid, da den er fuktig hele tiden. Hvor vanlig er dette, og hva tenker egebtlig disse damene på? Anonymkode: 8f0bd...779 Hvordan vet du at det skyldes bruk av veldig mye fuktighetskrem? Anonymkode: 29629...1b8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Del Skrevet 1. august 2023 Koreansk hudpleie. Målet er «glass skin». Mens i Japan ( og Norge) er målet matt hud. Anonymkode: 735b2...984 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. august 2023 #13 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, men jeg kjenner flere damer som tror huden blir bedre av å bruke fuktighetskrem, noe den selvsagt ikke gjør uten videre. Anonymkode: 39738...649 Kjenner du til hudens syrekappe? Den består av talg (frie fettsyrer) som skilles ut fra hudens talgkjertler (oljekjertler) og blandes med melkesyre og aminosyrer fra svette, og fungerer som en barriere som beskytter huden mot ytre påvirkninger, binder fuktighet og holder bakterier, virus og eksterne irritanter unna. Syrekappen er avhengig av en viss pH-verdi for å fungere optimalt. Den gjennomsnittlige pH-verdien av sunn hud er på rundt 5,5, men kan variere fra 4,5 til 6,2. Flere indre og ytre faktorer kan forårsake endringer i hudens pH-verdi, bl.a. genetikk, kjønn, alder og hormoner. Dette kan resultere i f.eks. tørr eller dehydrert hud, overproduksjon av talg (som fører til kviser og/eller uren hud), sensitivering av huden, eksem osv. Og det er her fuktighetskrem kommer inn. Riktig type fuktighetskrem kan hjelpe huden til å opprettholde enn sunn pH-verdi og dermed opprettholde syrekappen når huden ikke klarer det selv. En annen og rent kosmetisk effekt av å tilføre huden tilstrekkelig fukt, er at fine linjer og rynker blir litt mindre synlige - tenk på en svamp som fylles med vann. Selv om denne effekten er høyst forbigående er den likevel ønskelig for mange. Jeg ser fram til å få din forklaring på hvorfor fuktighetskrem ikke gjør huden bedre. 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #14 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg er blank og bruker ikke fukrighetskrem . Anonymkode: f2413...2ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #15 Del Skrevet 2. august 2023 De som bryr seg om andre har blank eller matt hud har seriøst for lite å gjøre. Anonymkode: 2118d...53e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #16 Del Skrevet 2. august 2023 Litt sånn Vita og Wanda? De har ofte sånn heeeelt blank hud, og jeg har forstått det som at de vil ha det sånn 🤷🏻♀️ Anonymkode: 23543...553 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Del Skrevet 2. august 2023 Tenker at de kanskje bruker feilt type fuktighetskrem, og at et settingpudder kunne hjulpet litt også😉 Anonymkode: 55ee9...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg foretrekker helt klart en dewy look. Unngår all sminke og hudpleie som virker mattende på huden. Får ofte komplimenter på hvordan huden min ser ut. Bruker ikke foundation, bb-krem eller liknende. Anonymkode: 5a301...92f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 2. august 2023 #19 Del Skrevet 2. august 2023 Blir blank og ulekker uansett hva jeg bruker.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Del Skrevet 2. august 2023 Capazitet skrev (9 timer siden): Hallo? De kan jo ikke for at de har en hudtype som fort blir blank! Hvordan kan man ha en «blank» hudtype? Anonymkode: 8f0bd...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå