AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Vi er på ferie i sør europa, akkurat vært en uke i Frankrike, så Italia og nå Sveits. og det slår meg hvor fantastisk det er her. Og hvor rike folk er. Dette er lokale, ikke turister. Nydelige gater, vakre hus, så utrolig nydelige byer. Norge er bare nitrist i forhold. Vi er i Sveits nå og det er ikke akkurat rart at Røkke og co flytter hit. Alt er rent og pent, brostein, høye fjell og nydelig natur. Legg til fantastisk mat og klima! Jeg leste at gjennomsnittslønnen i Sveits er 900 000 kr Mener folk seriøst at det er best i Norge??? Anonymkode: 3cf9f...639 5 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er på ferie i sør europa, akkurat vært en uke i Frankrike, så Italia og nå Sveits. og det slår meg hvor fantastisk det er her. Og hvor rike folk er. Dette er lokale, ikke turister. Nydelige gater, vakre hus, så utrolig nydelige byer. Norge er bare nitrist i forhold. Vi er i Sveits nå og det er ikke akkurat rart at Røkke og co flytter hit. Alt er rent og pent, brostein, høye fjell og nydelig natur. Legg til fantastisk mat og klima! Jeg leste at gjennomsnittslønnen i Sveits er 900 000 kr Mener folk seriøst at det er best i Norge??? Anonymkode: 3cf9f...639 Jeg har bodd flere år i Sveits, Østerrike og Frankrike og kunne ikke vært mer enig med deg. Derfor flytter jeg utenlands igjen neste år. Anonymkode: 60615...255 5
Jdz Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 (endret) Husk at det er mye du ikke ser som turist. Det sagt, sett bort fra noe av naturen er det meste av Norge ikke noe særlig å se på og nordmenn kan være noen merkelige dyr. Jeg har flyttet fra Norge selv, trives godt her og kommer nok ikke til å flytte tilbake, men jeg lever ikke noen illusjon om at her er alt perfekt, mens alt er forferdelig i Norge. Endret 2. august 2023 av Jdz 5
Callista Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Jeg har bodd i Frankrike, og er svært glad i landet. Flott natur, kultur, veldig vakkert språk osv. Men vi har høyere levestandard i Norge. Det samme gjelder Italia. Fint land, men igjen, vi har høyere lønninger og levestandard. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Norge er bare nitrist Mener folk seriøst at det er best i Norge??? Anonymkode: 3cf9f...639 Har du virkelig ikke forstått det før nå? Det er ren nasjonalistisk hjernevask for å forhindre fraflytting. Samme med gjeldsslaveriet. Anonymkode: 4392a...654 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Sveits er vell det eneste landet med høyere gjennomsnittslønn enn Norge. Sveits er også dyrere enn både Eu og Norge så det er sådan naturlig med en høy lønn i et dyrt land, likt som vi kjenner det fra Norsk økonomi. Både i Frankrike og Italia er det mye triste skjebner når man beveger seg ut av typisk " turist strøk". At det er arkitektonisk penere i mange Eu land enn hva det er i Norge er det vell få som sier i mot. Men klart at det er lettere å ha pene byer når store deler av bnp består av turisme, klima er varmt og man har tung arkitektur. Et vått, kaldt og etterkrigs land som Norge vil ikke kunne klare å ha samme type by turisme. Akkurat Sveits ville jeg heller ikke akkurat kåret til vakkert ( i den forstand ). Det er mye vått og grått der også, husene blir fort litt "Egeland" hvor du kjenner mugglukt bare du åpner døren. Jeg vet ikke helt va du mener med " Mener folk seriøst at det er best i Norge??? " Anonymkode: 8f174...6b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er på ferie i sør europa, akkurat vært en uke i Frankrike, så Italia og nå Sveits. og det slår meg hvor fantastisk det er her. Og hvor rike folk er. Dette er lokale, ikke turister. Nydelige gater, vakre hus, så utrolig nydelige byer. Norge er bare nitrist i forhold. Vi er i Sveits nå og det er ikke akkurat rart at Røkke og co flytter hit. Alt er rent og pent, brostein, høye fjell og nydelig natur. Legg til fantastisk mat og klima! Jeg leste at gjennomsnittslønnen i Sveits er 900 000 kr Mener folk seriøst at det er best i Norge??? Anonymkode: 3cf9f...639 Helt til du skal begynne å gjøre noe annet enn å være turist. Da merker du fort at gjennom Europa ligger de fleste land 20-40år bak Norge. Det gjelder elektroniske løsninger, viktig dokumenter, legebesøk, 4/5G, forsikringer. You name it. Alt vi tar forgitt som vi også kanskje syns er litt knotete i Norge. Kan du gange med 100 så fort du er utenfor Norden Anonymkode: 5eab8...5fc 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt til du skal begynne å gjøre noe annet enn å være turist. Da merker du fort at gjennom Europa ligger de fleste land 20-40år bak Norge. Det gjelder elektroniske løsninger, viktig dokumenter, legebesøk, 4/5G, forsikringer. You name it. Alt vi tar forgitt som vi også kanskje syns er litt knotete i Norge. Kan du gange med 100 så fort du er utenfor Norden Anonymkode: 5eab8...5fc Signerer dette også! Vi har feriehus i Italia. Værtfall 4 ganger i året den vurderes solgt fordi det er helt jævlig og forholde seg til de tingene du nevner. Anonymkode: 8f174...6b5 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 Callista skrev (21 minutter siden): Jeg har bodd i Frankrike, og er svært glad i landet. Flott natur, kultur, veldig vakkert språk osv. Men vi har høyere levestandard i Norge. Det samme gjelder Italia. Fint land, men igjen, vi har høyere lønninger og levestandard. Prøv Sveits! Anonymkode: 3cf9f...639
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt til du skal begynne å gjøre noe annet enn å være turist. Da merker du fort at gjennom Europa ligger de fleste land 20-40år bak Norge. Det gjelder elektroniske løsninger, viktig dokumenter, legebesøk, 4/5G, forsikringer. You name it. Alt vi tar forgitt som vi også kanskje syns er litt knotete i Norge. Kan du gange med 100 så fort du er utenfor Norden Anonymkode: 5eab8...5fc Hvorfor topper da Sveits "beste land å bi i verden" for 4 gang på rad? Norg er på 10 ende plass..... Anonymkode: 3cf9f...639 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): bullshit Anonymkode: ae031...d16 Kunnskapsløs Anonymkode: 3cf9f...639 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sveits er vell det eneste landet med høyere gjennomsnittslønn enn Norge. Sveits er også dyrere enn både Eu og Norge så det er sådan naturlig med en høy lønn i et dyrt land, likt som vi kjenner det fra Norsk økonomi. Både i Frankrike og Italia er det mye triste skjebner når man beveger seg ut av typisk " turist strøk". At det er arkitektonisk penere i mange Eu land enn hva det er i Norge er det vell få som sier i mot. Men klart at det er lettere å ha pene byer når store deler av bnp består av turisme, klima er varmt og man har tung arkitektur. Et vått, kaldt og etterkrigs land som Norge vil ikke kunne klare å ha samme type by turisme. Akkurat Sveits ville jeg heller ikke akkurat kåret til vakkert ( i den forstand ). Det er mye vått og grått der også, husene blir fort litt "Egeland" hvor du kjenner mugglukt bare du åpner døren. Jeg vet ikke helt va du mener med " Mener folk seriøst at det er best i Norge??? " Anonymkode: 8f174...6b5 Ikke vakkert i Sveits?? Jeg er her nå, det er jo helt sinnsykt vakkert! Er ikke langt unna hvor Røkke og Co har bosatt seg. Den italienske delen. Anonymkode: 3cf9f...639 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kunnskapsløs Anonymkode: 3cf9f...639 Noen uker i utlandet også plutselig frelst. Ja du kan si kunnskapsløs Anonymkode: ae031...d16 2
Callista Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv Sveits! Anonymkode: 3cf9f...639 Jeg har vært i Sveits, men ts nevnte også Frankrike og Italia, og derfor svarte jeg på de landene angående levestandard siden ts nevnte rikdom. Jeg synes vi er litt bortskjemte i Norge når man sier det er nitrist her. Å bli født i et land som Norge, er noe som mange drømmer om. Når det er sagt, så er det selvsagt flere andre flotte land i verden å bo i, men det endrer ikke det faktum at Norge alltid ender opp i topp 5 når det gjelder levestandard. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 Callista skrev (1 minutt siden): Jeg har vært i Sveits, men ts nevnte også Frankrike og Italia, og derfor svarte jeg på de landene angående levestandard siden ts nevnte rikdom. Jeg synes vi er litt bortskjemte i Norge når man sier det er nitrist her. Å bli født i et land som Norge, er noe som mange drømmer om. Når det er sagt, så er det selvsagt flere andre flotte land i verden å bo i, men det endrer ikke det faktum at Norge alltid ender opp i topp 5 når det gjelder levestandard. Nå er vi på 10 plass Anonymkode: 3cf9f...639
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen uker i utlandet også plutselig frelst. Ja du kan si kunnskapsløs Anonymkode: ae031...d16 Vi eier hus i frankrike. Har nær familie i Sveits noen uker du liksom Anonymkode: 3cf9f...639 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor topper da Sveits "beste land å bi i verden" for 4 gang på rad? Norg er på 10 ende plass..... Anonymkode: 3cf9f...639 Kunne du vist med kilde til dette? Denne er jo ganske grei og se på for og danne seg et riktig bilde https://www.fn.no/Land/sammenlign-land?country1=306&country2=340 Det er interessant at to så velstående land kan være såpass ulike på for eksempel barne dødelighet, arbeid, bnp osv tatt i betraktning at Norge er et langt større areal som selfølgelig da krever mer av felles ressurser og har utfordringer som er knyttet til dette. Anonymkode: 8f174...6b5 1
Callista Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen uker i utlandet også plutselig frelst. Ja du kan si kunnskapsløs Anonymkode: ae031...d16 Det kan være lurt å reise og oppleve verden, hvis man synes det ikke er godt i Norge. Med det mener jeg å virkelig reise rundt, utenfor turiststedene. Komme i kontakt med lokalbefolkningen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke vakkert i Sveits?? Jeg er her nå, det er jo helt sinnsykt vakkert! Er ikke langt unna hvor Røkke og Co har bosatt seg. Den italienske delen. Anonymkode: 3cf9f...639 Personlig synes jeg ikke Sveits er vakkert mtp arkitektur. Landskapet er nå relativt likt Norge. Var veldig mye Røkke fokus på deg, jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til? Anonymkode: 8f174...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå