Gå til innhold

Er Mysimba fortsatt på blå resept?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått innvilget blå resept på Mysimba men lege kunne ikke velge blå resept når vedkommende skrev ut resept, kun hvit. Går det igjennom som blå hvis man viser vedtak på apotek eller må man i etterkant søke helfo om å få dekket det senere med kopi av kvitteringer osv? Noen som vet... Og vet noen prisen på pakken? Dyrt?

Anonymkode: 4a9fe...baf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fått innvilget blå resept, må legen skrive en blå resept på medisinen for at apoteket skal kunne legge inn vedtaket ditt. Har legen skrevet hvit resept må du betale full pris og få tilbake fra Helfo.

Legen skal vite hvordan de gjør det, det må velges paragraf 3 og riktig refkode. 

Anonymkode: a9222...ca0

AnonymBruker
Skrevet

Pris per pakke er 1100,-

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du har fått innvilget blå resept, må legen skrive en blå resept på medisinen for at apoteket skal kunne legge inn vedtaket ditt. Har legen skrevet hvit resept må du betale full pris og få tilbake fra Helfo.

Legen skal vite hvordan de gjør det, det må velges paragraf 3 og riktig refkode. 

Ja, fått innvilget på blå resept men gikk vist ikke å velge det i systemet. Jeg kan jo forhøre meg igjen en gang til, ellers må jeg få tilbake fra Helfo som du nevner. Trodde kanskje den ikke lenger var på blå men siden jeg fikk den innvilget på det så bør jo det gå ann. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pris per pakke er 1100,-

Ah, ok, Du vet ikke også hvor lenge en pakke holder? 

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å finne ut selv hvor lenge en pakke holder, men takk for svar ref prisen 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får man pengene igjen fra Helfo når det gjelder hvit resept slankemedisin?

Anonymkode: 59d41...f83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan får man pengene igjen fra Helfo når det gjelder hvit resept slankemedisin?

Anonymkode: 59d41...f83

Jeg tror du kun får penger igjen hvis man har fått vedtak på blå resept på medikamentet. Hvis man har det og legen ikke får skrevet ut blå resept, kun hvit da kan man ha rett på penger igjen fra helfo.

https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/refusjon-av-utlegg-til-legemidler-paa-blaa-resept/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...