AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Babyen min tar (foreløbig) bare puppen med skjold nå. Han er bare en uke så håper jo det går seg til uten etterhvert. Men jeg merker jeg gruer meg til å amme når andre er tilstede pga. skjolda. Blir så styrete og så får jeg de kanskje ikke på plass med en gang. Er sikkert ingen som bryr seg, men jeg syntes det er ubehagelig å litt flaut å dra frem skjolda. Hvordan fikset dere det? Noen lure tips til å gjøre det mest mulig diskret? Lurer også på om noen har erfaring med å fullamme med skjold? Måtte dere pumpe eller gikk det uten? Foreløpig pumper jeg ikke i tilegg å baby tisser og bæsjer godt så ser ikke helt behovet😅 Anonymkode: 70b25...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Jeg har selv aldri ammet med skjold, men min mor fullammet både meg og søsteren min med skjold. Hun pumpet ikke og jeg ble ammet til jeg var nesten 2 år. Søsteren min måtte få erstatning i tillegg. Her slet vi litt med amminga i starten og vurderte å teste skjold. Tok litt tid før baby tok tak frivillig, men etter 2-3 måneder var det ingen problem. Tror ikke jeg selv hadde tenkt over det eller merket om jeg så noen amme med skjold i offentlighet. Anonymkode: 11fdb...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Jeg hadde ikke dømt noen for å bruke litt tid for å få til ammingen. Amming kan være veldig vanskelig. Anonymkode: 28396...1f1 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Hadde tenkt det samme som jeg gjør når jeg ser ammende ellers, altså ingenting. Ungen må ha mat ☺️ Anonymkode: cf1db...ac9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Det går seg til, blir mindre knot etterhvert 😊 Anonymkode: 47a26...7fa
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 Gjør det du må og trenger for å gi babyen din mat 😊 Hva konkret er du redd for at skal skje? Google "ammeskjerf" så kommer det opp mange ulike typer plagg som dekker dere litt til. Du kan jo prøve å se om det føles bedre. Jeg tror de færreste vil dømme deg om de ser skjoldet da, hvis det er det du er redd for. Go mama! Anonymkode: 6fe9f...279
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Fullammet med ammeskjold til barnet var 4 mnd, da kunne vi kutte ned på og etterhvert kutte ut ammeskjoldet. Ammer fremdeles, barnet er ett år. Jeg syntes det var ganske sølete å amme med skjold, fikk alltid lekkasjer på klærne, men jeg ammet mye på kafé og lignende og fikk aldri blikk eller kommentarer. Kjør på! Anonymkode: f8869...e4a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Fullammet med skjold i 3,5 mnd før vi kunne droppe skjoldet, pumpet en eller to ganger om dagen for å tømme brystet da babyen ikke får tømt like bra med som uten skjold. Fikk beskjed om å pumpe i tillegg til amminga på ammepoliklinikken. Litt knotete og sølete blir det når man ammer med skjold, jeg brukte å sette på skjoldene før jeg tok fram puppen sånn at puppen bare var fram for selve amminga og brukte klut mellom baby og arm for å søle minst mulig på klær. Anonymkode: 3099a...be2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 Jeg måtte bruke skjold de første ukene, og syntes også det var litt styrete å amme med skjold ute blant folk. Ble litt selvbevisst og følte også at «alle» så det, og at det liksom ikke var like bra å amme med skjold som uten. Kjempeteite tanker, men sånn var det bare. Valgte likevel bare å trosse de tankene, og minne meg selv på at folk faktisk ikke bryr seg. Blir en del søl med skjold, som kanskje er en del av grunnen til at det føles litt mer styrete i offentligheten, men hvis man bare har med nok kluter/papir og klær som det ikke gjør noe at det kommer melk på, så går det jo fint. Som med alt annet man gjør mange nok ganger, så blir det enklere for hver gang. Så bare kom deg ut med skjoldet og husk på at det sannsynligvis bare er deg selv som tenker på at du bruker skjold. Jeg opplevde å få litt mindre melk en liten periode, så begynte å pumpe én gang om dagen for å opprettholde melkeproduksjon. Det funket for meg, og den pumpemelka har pappaen ansvaret for å gi i flakse mens jeg sover😊 Anonymkode: 9f341...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 Det er styrete å amme i starten med nyfødt også, så det er ikke sikkert du hadde følt deg mindre klønete likevel! Det vil gå seg til. Jeg ammet faktisk med skjold til et av barna mine var to år! Du får raskt rutine på det (om du ikke får til å slutte). Jeg måtte ikke pumpe i tillegg (og jeg er IKKE noen storprodusent). Anonymkode: de847...5d8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Vi brukte skjold de første 4-5 ukene, jeg skjønner godt at du syns det er kjipt blant folk! Klarte å slutte med det, men før det så var jeg mest hjemme i grunn for jeg syns det var så mye styr og søl. Dekket meg litt til med klut hvis vi hadde besøk. Pumpa minst en gang om dagen siden man ikke klarer å tømme brystet godt nok med skjold (ifølge ammepoliklinikken). Anonymkode: c4b00...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå