Gå til innhold

komplett.no ikke til å stole på? Lyver om lagerbeholdning og leveringsdato?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fulgt med på en vare som ikke er på lager, og bestilt, men vurderer nå å kansellere ordren fordi jeg begynner å stusse litt på komplett.no. 

Først sto det "Ikke på lager. 8 stk. forventes sendingsklare 27. juli (usikker dato)" om varen. Jeg har sjekket daglig og tallet har gått sakte men sikkert nedover som folk har bestilt. Det virker helt normalt. 

Det gikk ned til 1stk igjen og den 27. juli endret de dato til 4. august. Det ser for meg normalt ut.... men det sto"Ikke på lager. 19 stk. forventes sendingsklare 5. august (usikker dato)". De hadde plutselig bestilt inn flere varer. 

Igjen gikk det nedover, i går og i morges var det 1 igjen....og nå står det plutselig "Ikke på lager. 13stk. forventes sendingsklare 5. august (usikker dato)" . Igjen har de flere varer, men datoen er heldigvis den samme. 

Lyver de om lagerbeholdningen? Hvorfor legger de til flere så fort det er "nesten tomt"? Jeg frykter at om de lyver om de tallene, lyver de om forventet dato også? Det står jo usikker dato og det er innafor, og de har allerede endret den en gang. Men nå lurer jeg litt på... hvor mange ganger har de endret datoen før dette?  Jeg orker ikke å sitte her å vente helt til lørdag, også endrer de dato igjen. Når jeg kan bestille varen litt dyrere et annet sted i dag, og få varen innen fredag. 

Power og elkjøp har alltid vært pålitelige med lagerdatoen. Så hvorfor er ikke komplett det? Er ikke komplett til å stole på? Erfaring med å bestille en vare som ikke er på lager og som har opplevd dette?

Anonymkode: 35115...1f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle de tjene på å lyve om lagerbeholdeningen?

Dette høres vel egentlig ganske normalt. De enten bestiller mer eller får allokert flere varer av sin leverandør. Nå vet jeg ikke hva du venter på, men som du kanskje har fått med deg har leveringsevnen til alle som lager ting som er eller krever elektronikk vært på trynet siden Covid, og det er fremdeles ikke helt på normalen.

Min erfaring fra min tid i bransjen er at usikker dato = "verken vi eller vår leverandør aner når den kan leveres".

Anonymkode: 9c8a4...584

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare gode erfaringer med komplett

Anonymkode: ad6ef...30f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare gode erfaringer med komplett

Anonymkode: ad6ef...30f

Samme her.

Anonymkode: 3154d...76a

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare når du ikke sier hvilken vare det gjelder. Komplett har generelt mange varer det er vanskelig å få tak i etter pademien, og ofte lover levrandørene mer enn de kan holde.

Komplett har nesten ikke konkurrenter og har derfor en ekstrem mengde kunder. De som har reklamasjonssaker får naturligvis varen før andre som har bestilt 

Anonymkode: 8da8f...a70

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor de legger til flere så fort det er nesten tomt er jo helt naturlig? De bestiller inn flere varer ettersom bestillingene kommer inn.

Har aldri hatt noe problem med komplett. De er til å stole på etter min erfaring. Eneste grunnen til at jeg sjelden handler der lenger er at pris ofte er utslagsgivende for min del og de er nesten aldri billigst.

Anonymkode: f60de...425

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vanskelig å svare når du ikke sier hvilken vare det gjelder. Komplett har generelt mange varer det er vanskelig å få tak i etter pademien, og ofte lover levrandørene mer enn de kan holde.

Komplett har nesten ikke konkurrenter og har derfor en ekstrem mengde kunder. De som har reklamasjonssaker får naturligvis varen før andre som har bestilt 

Anonymkode: 8da8f...a70

Power har 100+ på nettlager av varen. Så det er ikke så vanskelig å få tak i.

Det jeg lurer på er datoen, om de lyver om den. For da vil jeg kansellere og bestille fra power som faktisk har den på lager. 

Noen som har erfaring med å kansellere ordre, får man pengene på konto med en gang?

TS

Skrevet

Jeg bestilte i fjor en veske til Switch. Husker ikke om det var i forbindelse med BlackWeek. Den skulle i alle fall være julegave. I februar kom den endelig fysisk inn på lager, og da fikk vi den på et par dager. Nettbutikker har sjelden alle varene fysisk på lager, men de er i bestilling og sendes ut så fort de kommer. Med båter på tvers i kanaler, konteinere som forsvinner på sjøen, streiker etc kan ikke alt kontrolleres og da kan det skje at det tar lengre tid enn forventa.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de lyver ikke når de sier at datoen er usikker... Hvis de skulle lyve så ville de vel ikke sagt at den var usikker i det hele tatt. Uff.

Anonymkode: f60de...425

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (4 minutter siden):

Jeg bestilte i fjor en veske til Switch. Husker ikke om det var i forbindelse med BlackWeek. Den skulle i alle fall være julegave. I februar kom den endelig fysisk inn på lager, og da fikk vi den på et par dager. Nettbutikker har sjelden alle varene fysisk på lager, men de er i bestilling og sendes ut så fort de kommer. Med båter på tvers i kanaler, konteinere som forsvinner på sjøen, streiker etc kan ikke alt kontrolleres og da kan det skje at det tar lengre tid enn forventa.

Så lenge? Nei det er uaktuelt, da får jeg kansellere. Takk for info. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...