AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Førsteklassing. Vi fikk vite i dag klasseinndelingen. Det er 2 klasser per trinn. Mitt barn havnet i feil klasse. Han kjenner bare 1 barn og ikke så veldig godt. Alle nabobarn, venner og trygge barn er i den andre klassen. Min sønn er fullstendig knust og grått til han sovnet i dag. Jeg har prøvd å være positiv og oppmuntrende, men jeg er helt enig at det er feil og fælt. Jeg har hørt at skolen er litt vanskelig på dette området og at man ikke kan bytte klasse. Har barnet noen rettigheter her? Det ødelegger jo alt allerede fra første trinn. Anonymkode: 2fb4d...c95 17
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Ødelegger alt? Som hva da? Anonymkode: e3268...c02 33 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Ødelegger?? Anonymkode: 4afa9...a89 11 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 HVA ødelegger det? At han får flere venner? Venner utenom boligfeltet dere bor i? Jeg startet i 1. klasse uten å kjenne noen. Ikke snakka jeg norsk heller. Har gått veldig fint med meg altså😅 Anonymkode: 3f2b4...0fc 30 4 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 1. august 2023 Dere kan spare dere for usaklige kommentarer. Dere kjenner ikke barnet og dere kjenner ikke situasjonen. Dette ødelegger barnets skoleglede og trivsel når ingen av de trygge barna er i samme klasse. Hvis dere ikke kan svare på spørsmålet, spar dere for bryet å skrive. Anonymkode: 2fb4d...c95 37 13 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Spør om å bytte. Er fort noen gutter i andre klassen som også vil bytte. Da pleier det å ordne seg. Anonymkode: a84a6...d0d 18 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 Vær rask med å klage, gå på det psykososiale. Hvordan barnet har hatt det i barnehagen er viktig å få med. Finnes måter å få byttet på Anonymkode: dd8d8...14b 15 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Jeg forstår deg veldig godt. Å gå fra bhg til skole er en stor forandring i livet. Er man kanskje litt usikker og "redd" av seg så skjønner jeg godt han føler seg fortvilet ved at de trygge og kjente skal gå i en annen klasse. Er tross alt en 5 / 6 åring vi prater om. Mitt eldste skal begynne på ungdomsskolen nå. Og var helt på tuppa rett før de skulle få vite klassefordelingen. Hun ønsket jo å komme i klasse med de hun er trygg på. Hun gjorde heldigvis det. Vil ikke tenke på en gang hva for sommer hun hadde hatt hvis ikke så hadde skjedd. Selvfølgelig vil hun få flere og andre venner hun vil bli trygg på etterhvert. Og det vil sikkert ditt barn også. Men til å begynne med er de trygge vennene det beste. Hadde tatt en prat med rektor jeg. Det er verdt et forsøk. Lykke til ❤️ Anonymkode: e0c15...43a 11 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere kan spare dere for usaklige kommentarer. Dere kjenner ikke barnet og dere kjenner ikke situasjonen. Dette ødelegger barnets skoleglede og trivsel når ingen av de trygge barna er i samme klasse. Hvis dere ikke kan svare på spørsmålet, spar dere for bryet å skrive. Anonymkode: 2fb4d...c95 For en teit kommentar! Anonymkode: e0c15...43a 29 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere kan spare dere for usaklige kommentarer. Dere kjenner ikke barnet og dere kjenner ikke situasjonen. Dette ødelegger barnets skoleglede og trivsel når ingen av de trygge barna er i samme klasse. Hvis dere ikke kan svare på spørsmålet, spar dere for bryet å skrive. Anonymkode: 2fb4d...c95 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): HVA ødelegger det? At han får flere venner? Venner utenom boligfeltet dere bor i? Jeg startet i 1. klasse uten å kjenne noen. Ikke snakka jeg norsk heller. Har gått veldig fint med meg altså😅 Anonymkode: 3f2b4...0fc Sorry! Kommenterer feil innlegg. Var den nederste jeg skulke kommentere. Anonymkode: e0c15...43a 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere kan spare dere for usaklige kommentarer. Dere kjenner ikke barnet og dere kjenner ikke situasjonen. Dette ødelegger barnets skoleglede og trivsel når ingen av de trygge barna er i samme klasse. Hvis dere ikke kan svare på spørsmålet, spar dere for bryet å skrive. Anonymkode: 2fb4d...c95 Bel da t du skrive at det er noe spesielt med barnet ditt da Anonymkode: 4afa9...a89 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det ødelegger jo alt allerede fra første trinn. Anonymkode: 2fb4d...c95 Pust med magen. Det vil gå helt fint. Snakk om veldig kort tid før han har nye klassevenner og de gamle er «glemt». Sett dette «tusen ganger» før. Går strålende hver gang. Det er utrolig overdrevent at det skal være en fordel å begynne på skole med de du kjenner fra barnehagen. Klassesammensetninger tar sjelden høyde for at barn trenger å begynne med mange de kjenner fra barnehagen. Nettop fordi erfaring viser at det betyr ingen ting. Anonymkode: 551fa...4bf 21 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 Barnet mitt kjente ingen når hun startet opp i fjor. Har nå fått seg mange fine venner. Jeg skjønner at dette er stressende for deg, men jeg tipper at det går seg fint til. Om du ikke får ro ville jeg evt sendt en hyggelig og ydmyk Mail (typ asap) bare for å se om det er mulig. Hvis ikke ville jeg lagt den død. Anonymkode: 1973b...dcb 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 Dette kommer til å gå helt fint. Han er sikkert ikke den eneste som ikke kjenner noen. Skolen bruker mye tid de første ukene på relasjonsbygging. Før høstferien, har han antagelig blitt kjent med flere. Anonymkode: 66ca7...7a1 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Det er da en forskjell mellom å starte i en ny skole hvor man ikke kjenner noen fra før og å ha alle vennene dine i den andre klassen og du havner med helt fremmede barn. Ikke alle barn synes det er gøy og min gutt hadde det utrolig vanskelig i dag og vil ikke på SFO i morgen av den grunn. Dere som mener det er garantert at det går bra, så kan dere ikke garantere det. Jeg var selv i samme situasjon og det gikk ikke bra i det hele tatt og jeg mistrivdes de første 3 årene før skolen skjønte at jeg var i feil klasse. Nå ser jeg samme skje med mitt barn. Jeg skal ta det opp med skolen i morgen, men kjenner foreldre fra andre trinn som ville bytte da deres barn hadde alle sine venner i den andre klassen og fikk blankt nei. Det kan ikke være lov? Anonymkode: 2fb4d...c95 9 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kommer til å gå helt fint. Han er sikkert ikke den eneste som ikke kjenner noen. Skolen bruker mye tid de første ukene på relasjonsbygging. Før høstferien, har han antagelig blitt kjent med flere. Anonymkode: 66ca7...7a1 Han er faktisk den eneste som ikke kjenner noen. Alle andre i klassen har andre fra sin barnehage og miljø, han er den eneste som fikk alle fra hans barnehage og miljø i den andre klassen, Tenk at du ønsker deg en kake og blir servert en middagsrett som ble laget for 3 måneder siden og smaker fælt og får beskjed om å være glad og fornøyd og at du kommer til å like det med tiden? Anonymkode: 2fb4d...c95 2 5
BobbySocks Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 (endret) Ring skolen. Dette ville jeg klaget på. Endret 1. august 2023 av BobbySocks 11 1
Ulrikke Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 Datteren min havnet i klasse med kun én hun kjente, og det var egentlig mer en bekjent. Alle andre kjente gikk i andre klasser (tre klasser på trinnet). Det går faktisk fint! De er sammen i friminuttene, de er sammen på SFO, og mange av vennskapene fra barnehagen består uansett ikke særlig lenge når de møter andre og får flere å "velge" mellom. Dette så jeg både for min datter og som skole-ansatt. Møt ham på følelsene sine, men støtt ham på at det går fint. Og nei, det ødelegger ingenting, annet enn at han blir litt mer usikker før han faktisk kommer inn i det. Og det er det læring i, så lenge dere støtter ham på "riktig" måte og ikke lar ham grave seg ned i de følelsene. 17 4
Porselen99 Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 Huff, så trasig. Jeg ville ringt skolen og snakket med de. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dere kan spare dere for usaklige kommentarer. Dere kjenner ikke barnet og dere kjenner ikke situasjonen. Dette ødelegger barnets skoleglede og trivsel når ingen av de trygge barna er i samme klasse. Hvis dere ikke kan svare på spørsmålet, spar dere for bryet å skrive. Anonymkode: 2fb4d...c95 Hvem skal barnet bytte med? Et annet barn som da må gå i klassen det ikke kjenner noen i? Anonymkode: 918ac...380 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå