Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min partner tar nettene med datteren vår. Hen sier at hen vil ha slutt på nattevåk med mindre jeg tar resten av døgnet. Med andre ord skal hen ta nettene og jeg skal ha datteren vår fra kl 06 til 20.00 hver dag i helger og ferier samt i permisjonen. 

Jeg sliter med å sove, så unngår med glede nettene, men syns pendelen svinger vel langt. 

Alle andre oppgaver deles

Anonymkode: 67b4a...cb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes kanskje det å ta hver natt kan bli for mye ja. Lite søvn over tid er ikke bra

Anonymkode: d96b9...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres rart ut å fordele ansvar etter klokkeslett på den måten. Jeg (mor) tok alle nettene frem barnet begynte å sove natten gjennom (ca 14 måneder). Den som var hjemme i permisjon hadde hovedansvar, men vi avlastet hverandre etter beste evne. Vi sto opp annenhver morgen fra barnet var 4 måneder. 

Anonymkode: 57de5...d31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor syns du pendelen svinger vel langt? Det er flest av hverdager og netter. 

Anonymkode: 1b85b...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Annenhver natt er det eneste rettferdige.

Anonymkode: 2a9a2...f65

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er veldig merkelig å skulle fraskrive seg ansvaret for barnet hele dagen bare fordi man tar natt. 

Anonymkode: 6b473...a4b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns det er veldig merkelig å skulle fraskrive seg ansvaret for barnet hele dagen bare fordi man tar natt. 

Anonymkode: 6b473...a4b

Syns det er veldig merkelig å skulle fraskrive seg ansvaret for barnet hele nettene også.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tøffe tak. Den som må på jobb må jo også få sove litt. Hos oss tok den dom var i permisjon flest netter i ukedagene. I helgene fikk den i permisjon sove så lenge man bare ville. 
Det var planen, i praksis falt mye på kona pga amming. Det ble mer til at hun ammet, jeg busset og skiftet på den lille nattugla. Jeg husker det dom en tøff og trøtt tid, men man kommer seg gjennom det. Lykke til og prøv å kose dere litt også. 

Anonymkode: 9de8f...782

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ikke egentlig ut som en optimal løsning for noen av dere? Hvordan har dere fordelt permisjonen?
Kanskje dere kan be om tips og råd på helsestasjonen? Ofte kan det hjelpe å få hjelp til å kommunisere 😊

Her har jeg hele felleskvoten, og tar absolutt mest ansvar hele døgnet. Jeg har fullammet og samsovet med begge barna, det har gitt oss minimalt med nattevåk. Når jeg begynner i jobb og far tar permisjon, tar far ansvar for baby og hjem på dagtid, mens jeg nok fortsatt tar nettene, siden jeg sikkert ammer enda da.

Anonymkode: cb066...d0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Min partner tar nettene med datteren vår. Hen sier at hen vil ha slutt på nattevåk med mindre jeg tar resten av døgnet. Med andre ord skal hen ta nettene og jeg skal ha datteren vår fra kl 06 til 20.00 hver dag i helger og ferier samt i permisjonen. 

Jeg sliter med å sove, så unngår med glede nettene, men syns pendelen svinger vel langt. 

Alle andre oppgaver deles

Anonymkode: 67b4a...cb6

Jeg ville byttet på natt. Er dere begge hjemme på dagen? 

Anonymkode: 73d6c...537

AnonymBruker
Skrevet

Del på ansvaret er mitt forslag, du har fått barn nå og da heter det ikke noe som jeg fungere ikke om natten. Fordel nettene og dagene også likt. Det er snakk om noen år av livet. Er du hjemme og mannen på jobb for tiden? Eller er begge på jobb? Fordeler dere nettene, så kan dere også fordele hele dagen ellers og i helgene også. Om han fraskriver seg ansvaret da om og dele, da kan du si noe. Men akuratt nå fra skriver du deg nettene, og akuratt som du reagere på at du må ta hele dagen og helgen, er som at han er dritt lei og stå alene om nettene og ønsker vel og vise det med og be deg ta dagtid 

Anonymkode: af7c3...df6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Del på ansvaret er mitt forslag, du har fått barn nå og da heter det ikke noe som jeg fungere ikke om natten. Fordel nettene og dagene også likt. Det er snakk om noen år av livet. Er du hjemme og mannen på jobb for tiden? Eller er begge på jobb? Fordeler dere nettene, så kan dere også fordele hele dagen ellers og i helgene også. Om han fraskriver seg ansvaret da om og dele, da kan du si noe. Men akuratt nå fra skriver du deg nettene, og akuratt som du reagere på at du må ta hele dagen og helgen, er som at han er dritt lei og stå alene om nettene og ønsker vel og vise det med og be deg ta dagtid 

Personen skriver hen... 

AnonymBruker
Skrevet

Personen skriver hen... 

Samme hvem vei det går, hen han hun. Tviler egentlig på at en mor ber far ta hele dagen om hun må stå opp om natten. Som oftes fungere ikke en mor på den måten. Men finnes nok unntak. Men uansett om det er mor som står opp om natten eller omvendt, så er meningen min den samma.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme hvem vei det går, hen han hun. Tviler egentlig på at en mor ber far ta hele dagen om hun må stå opp om natten. Som oftes fungere ikke en mor på den måten. Men finnes nok unntak. Men uansett om det er mor som står opp om natten eller omvendt, så er meningen min den samma.

Det kan være to mødre eller to fedre. Spiller uansett ingen rolle. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være to mødre eller to fedre. Spiller uansett ingen rolle. 

Person X og person Y. Irrelevant med kjønn!

Anonymkode: 1b85b...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke slike forhold...

Her var begge på tilbudssiden. Vi bryr oss jo enormt om hverandre, så blir jo feil å dumpe noe på en du ønsker det beste for? Forsøkte alltid å finne felles beste gjennom dialog. 

Anonymkode: 6cabc...68b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at fordeling av barn er en merkelig greie å krangle om. Og det er ekstremt merkelig at EN skal ta alt nattevåk, likesom det er ekstremt merkelig at den andre da skal ta alt ansvar på dagtid.

Med mindre det er en god grunn (det er det her, jeg tar barnet til alle døgnets tider og jeg synes nesten det blir komisk når folk krangler om hvem som skal få sove ut. Tenk å få sove ut!🥲)

Anonymkode: 57d70...b7b

Skrevet

Jeg tar nettene :) fullammer, så med mindre jeg pumper på forhånd så har pappa lite å bjuda på! Ammer datteren vår  1-2 i løpet av natten og hun er ganske rask til å spise, så det er fort gjort å slenge ut brystet. Blir også søvning av å amme så jeg sovner igjen med en gang! For meg er det mer slitsomt å holde på med pumping og det som medfølger av oppvask😅 men saken hadde nok vært annerledes om hun for eksempel hadde hatt kolikk og våknet hver time natten gjennom, da måtte vi jo ha byttet på🙈 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 20.06):

Syns det er veldig merkelig å skulle fraskrive seg ansvaret for barnet hele nettene også.

Hvorfor er det merkelig? Vi har absolutt ingen våkentid på nettene. Hun er 5 mnd nå og får flaske. Far tar all mating på natt, som er 1 til 2 ganger hvor han er våken i 5 minutter hver mating.

Han er av typen som sovner umiddelbart, jeg blir fort liggende våken minst en halvtime og av og til lengre hver gang jeg våkner. Jeg merker utrolig godt de gangene jeg er våken på natt, han merker det ikke overhodet.

Anonymkode: 70a0f...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...