Gå til innhold

Funker det greit å kjøpe valp fra Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det noen lover og regler man må være klar over?

Og hvordan er det fra Danmark eller andre land i nærheten?

Anonymkode: d5642...06d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eller er det noen lover og regler man må være klar over?

Og hvordan er det fra Danmark eller andre land i nærheten?

Anonymkode: d5642...06d

Det er masse lover og regler en må være klar over. Men om du og oppdretter forholder deg til disse er det greit å ta inn valp fra Sverige, fra Danmark og andre naboland er det litt mer jobb og valpen må være litt eldre før du får hentet den. Les deg opp på Mattilsynet sine sider og kjør/gå på rødt på grensa når du kommer med valpen.

Anonymkode: 57197...2ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta bryet med å kjøpe fra Sverige. De har mye mer fokus på gemytt i oppdrettet der enn her.

Anonymkode: 6dae9...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hentet valp fra Sverige, og var ikke noe problem. Valpen må ha pass, og være behandlet for dvergbendelorm senest 24 timer før innreise til Norge. Så skal du kjøre på rødt på grensen og fortolle valpen, hvis ikke du tar sjansen på å la være. 😉

Anonymkode: 52914...e87

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min bestemor hadde flere valper fra Sverige 😊tror faktisk de fleste hundene deres var svenske 😅 (de hadde ganske mange samtidig altså, de bodde veldig landlig). Så er nok ikke noe problem og oppdretter vet nok hvilken regler som eventuelt gjelder 

Anonymkode: afccf...ffe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at valpen må ha pass.

Anonymkode: f0e20...558

• Liker 1
Skrevet

Funker helt greit - hentet selv en valp i Sverige nå i vinter. Oppdretter sørget for pass, vaksine og ormekur og jeg stoppet på tollen og betalte avgiften utregnet fra summen på kjøpekontrakten. Vel hjemme sendte jeg inn papirene til NKK, disse fikk jeg da i retur da de hadde registrert han der. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...