AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Hvis en lege leser igjennom min journal og får med seg at for mer enn 15 år siden ble jeg friskmeldt etter noen år som Cannabismisbruker. I behandlig før under og etter med en sosionom som fikk meg inn et sted med kompetansen for oss som havnet mellom flere stoler. Og i en og annen krise har jeg fått sovemedisin og angstdempende uten at det har vært noe problem. Men av legen min nå er det begrenset forståelse av min situasjon, jeg hadde nemlig ikke brukt cannabis som selvmedisinering om det var rus jeg ønsket. Og jeg er lei av å ha det vondt i livet, har alltid vært ærlig, og nå akter jeg rett å slett ikke å bli behandlet som om jeg hadde i sprøyte i armen. Hvordan går jeg frem med en sånn lege? Anonymkode: db318...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Hva er problemet, at han ikke vil skrive ut A/B-preparater? Anonymkode: faa98...163
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 F.eks At jeg får resept 16 Zopitin med beskjed at det skal taes sjeldnes mulig med fare for avhengighet. Andre leger har gitt meg medisiner som har vært normalt å gi i gitte situasjoner, aner egentlig ikke hva som er A, B preparater, men jeg trenger å sove. Vet du hvor idiot man føles når apotekerne spør hverandre om det selges sånne pk, hvilke pakker, og hva som tilslutt blir pakket som min resept. Anonymkode: db318...6ee
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Min lege skriver alltid ut den minste pakningen. Jeg har aldri hatt rusproblemer. Får enda når jeg trenger. Noen ganger ofte. Andre ganger mindre. Er jo for at det skaper avhengighet og legen vil følge med. Er deres ansvar. Anonymkode: 057a4...c90 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): F.eks At jeg får resept 16 Zopitin med beskjed at det skal taes sjeldnes mulig med fare for avhengighet. Andre leger har gitt meg medisiner som har vært normalt å gi i gitte situasjoner, aner egentlig ikke hva som er A, B preparater, men jeg trenger å sove. Vet du hvor idiot man føles når apotekerne spør hverandre om det selges sånne pk, hvilke pakker, og hva som tilslutt blir pakket som min resept. Anonymkode: db318...6ee Beklager, jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Anonymkode: faa98...163 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Anonymkode: faa98...163 Jeg får resept på sovemedisin, han synes at 16 dagers bruk burde være nok og skriver resept på 16 stk. Men de selges ikke i 16pk, og de som jobber der bak snakker høyt om dette, og alle kunder kan høre. Jeg fikk oppklippet 16 stk av fra et helt brett. Andre leger har jo skjønt at etter år uten cannabismisbruket kan man skrive ut en normal reseptmengde uten at liv blir ødelagt. Anonymkode: db318...6ee
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg får resept på sovemedisin, han synes at 16 dagers bruk burde være nok og skriver resept på 16 stk. Men de selges ikke i 16pk, og de som jobber der bak snakker høyt om dette, og alle kunder kan høre. Jeg fikk oppklippet 16 stk av fra et helt brett. Andre leger har jo skjønt at etter år uten cannabismisbruket kan man skrive ut en normal reseptmengde uten at liv blir ødelagt. Anonymkode: db318...6ee Legen kan ha trodd at 16 var minste. Men det er 10pakning av den. Apoteket gjør slike ting hele tiden. Er da heller legen de tenker på som snål da han ikke sjekker hvor mye pakningene innholder. Jeg henter litium. Skulle jeg vært flau fordi de da vet jeg er bipolar? Apoteket kan ikke vite om dine tidligere rusproblemer. Anonymkode: 057a4...c90 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Å ja, da skjønner jeg. Hvis dette er en lege du skal forholde deg til over tid, er det kanskje lurt å bare ta de 16 tablettene og bruke dem som legen vil, så kan dere kanskje bygge tillit over tid? Anonymkode: faa98...163 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Andre leger har jo skjønt at etter år uten cannabismisbruket kan man skrive ut en normal reseptmengde uten at liv blir ødelagt. Anonymkode: db318...6ee Det han har skrevet ut ER en normal reseptmengde for Zopiklon. Det at du har brukt rusmidler tidligere spiller egentlig ingen rolle, hvem som helst kan lett utvikle problematisk bruk av denne typen legemidler og de skal brukes sjeldnest mulig. Hva som er minste pakningsmengde varierer forresten etter hva apoteket har på lager og hvilket synonympreparat som benyttes. Zoptipin selges i 10-pakning, mens Imovane f.eks. kommer i 16-pakning. Legen gjør akkurat det han skal gjøre. Anonymkode: dbf5d...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Føler med deg. Anonymkode: 6cbce...824
Daria Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 Har han sagt han skriver ut lite på grunn av bakgrunnen din, eller er dette konklusjoner du trekker på egen hånd? Jeg ser i utgangspunktet ikke så mye å reagere på her - jeg har også fått resept på ukurant mengde medisiner fordi legen mente at jeg ikke trengte mer, helt uten at det lå andre ting til grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Jeg har også fått mindre pakninger enn det som er normalt slik at apoteket har måttet åpne opp en større pakning for å klippe den opp i den mengden jeg skal ha. Har aldri tenkt at det skal være noe rart med det. Anonymkode: ec678...b13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå