AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Hvordan var deres fødsel nr 3 i forhold til de to første? - kortete/ lenger? - mer/mindre smertefull -enklere/vanskeligere? - før eller etter termindato, i forhold til de to første? Utdyp gjerne! 😃 Hilsen ei som lurer på om sin tredje er en luring 😅 Anonymkode: bffeb...039
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Lenger latensfase, rask fødsel Usikker/ikke sammenlignbart (badekar vs lystgass) Enklere Tredje er den som var lengst over termin. De andre var født ca på termindato, nå skulle jeg settes igang dagen etter Anonymkode: cc7c4...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan var deres fødsel nr 3 i forhold til de to første? - kortete/ lenger? - mer/mindre smertefull -enklere/vanskeligere? - før eller etter termindato, i forhold til de to første? Utdyp gjerne! 😃 Hilsen ei som lurer på om sin tredje er en luring 😅 Anonymkode: bffeb...039 - Min verste fødsel var nr 3. Den varte lenger. Den var mindre smertefull frem til 10cm, men etter det var det veldig vondt i motsetning til de to første. - Vanskwligere - Etter termindato Trodde 3 skulle bli lettere men tok veldig feil😅 Men har hørt mange si nr 2 og da sikkert 3 osv var lettere for dem. Men ikke i mitt tilfelle dessverre. Anonymkode: 1b769...caa 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Den var mye lengre og mye vondere. Tok sånn tid at det en stund var fare at de måtte sende oss i helikopter til et større sykehus. MEN jeg hadde 8 år mellom nr 2 og 3. I følge de på sykehuset var det normalt at det da kunne ta tilnærmet like lang tid som en første førdsel fordi det var såpass mange år siden jeg fødte sist. Anonymkode: 3aa95...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Og nr 1 kom akkurat på termindato, nr 2 og nr 3 kom 6 dager før termin. Anonymkode: 3aa95...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Nr 1 kom på 2,5 time uten epidural, på termindato. Nr 2 kom på 3,5 time med epidural 2 uker før termin. Med nr 3 sa det stopp, jeg fikk hysterisk fødselsangst den siste tiden og 3 uker før termin fikk jeg innvilget keisersnitt 10 dager senere. Fikk menssmerter samme kveld jeg fikk keisersnittet innvilget og riene startet morgenen etter. Ble hastekeisersnitt. Anonymkode: f8c60...253 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan var deres fødsel nr 3 i forhold til de to første? - kortete/ lenger? - mer/mindre smertefull -enklere/vanskeligere? - før eller etter termindato, i forhold til de to første? Utdyp gjerne! 😃 Hilsen ei som lurer på om sin tredje er en luring 😅 Anonymkode: bffeb...039 Fødsel nr 3 var nesten like vond som Fødsel 1. Fødsel 2 var mindre vond. De 2 første fødselen skjedde 2 uker før termin, mens tredje kom 1 dag etter termin. Alle fødslene var uten bruk av smertestillende. Anonymkode: 7d620...b36 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Den tredje fødselen gikk fortere og lettere enn de andre to. Anonymkode: 00adc...35f 1
strawberry88 Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 8 uker før termin startet jeg å lese "en god fødsel" mental forberedelse bok. Synes den hjalp veldig, jeg følte jeg hadde mer kontroll og fikk pustet meg godt igjennom riene, som gav en god opplevelse. Nr 1 kom 4 dager over termin, nr 2 kom 2 dager før termin og nr 3 kom 3 dager før termin. Med nr 1 og 2 kom jeg inn på 6 cm åpning. Første fødsel tok 12 timer fra jeg kjente noe til hen var ute. Nr 2 tok 14 timer. De tok vannet på begge. Da jeg hadde lite fremgang, men derifra gikk det ganske fort. Med nr 3 jobbet jeg hjemme med rier som egentlig aldri tok seg opp, 10 min imellom, i nesten 12 timer. Spontan vannavgang, dro rett inn, for vi tenkte "nå går det vell satans fort". Kom inn på 3 cm, kom opp til 5-6 cm etter 3 timer, og der sto jeg bom fast. Fikk etter hvert riefremmende drypp. Og endret fra mageovervåkning til skalpeovervåkning på babyen. Endret stilling fra liggende til sittende og pustet meg igjennom noen veldig smertefulle rier. Men de var så vonde at skulle jeg komme meg igjennom 4 cm til, så kunne jeg ikke sitte. I det jeg reiser meg, så kommer hen. Så 20 timer fødsel, og hen kommer som en rakett på slutten. Ingenting var klart til å ta imot en gang 🤣. Hadde forøvrig epidural med de nr 1 og 3 og spinalbedøvelse med nr 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Fødsel 1 heftig Fødsel 2 lett Fødsel 3 heftig ,men 1 var verst Anonymkode: 30c25...c82 1
Livetshemmelighet Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): - kortete/ lenger? 1 - 8 timer aktiv, 2 døgn med modningsrier. 2 - keisersnitt. 3 - 3 timer aktiv fødsel. 22 timer modningsrier (ikke smertefullt bare kjente det murret i tak innimellom) - mer/mindre smertefull nr 3 var mye mindre smertefullt enn nr 1. -enklere/vanskeligere? nr 3 var enklere enn nr 1. enda det var 13 år siden nr 1. - før eller etter termindato, i forhold til de to første? nr 1 kom 2 dager på overtid, nr 2 ble tatt 1 uke før termin i keisersnitt, nr 3 kom 7 dager på overtid 😅 Anonymkode: bffeb...039 1
Lorieen Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Min fødsel nummer 3: Kort (5 timer fra første tegn til baby ute), smertefri. Tre pressrier. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan var deres fødsel nr 3 i forhold til de to første? - kortete/ lenger? Kortere enn nummer 1, men lengre enn nr 2 som var styrtfødsel. Med nr 2 rakk jeg ikke å komme meg inn på selve fødestua, med nr 3 sto jeg ved vasken fordi jeg ikke rakk å komme meg bort til senga. - mer/mindre smertefull Synes ikke noen har vært spesielt smertefulle, men med nr 1 visste jeg jo ikke hva jeg gikk til, så kanskje den var verst. -enklere/vanskeligere? Igjen, fødsel nr 1 tok lengst tid, uerfaren også. Hoppet liksom over åpningsfasen med nr 2 og 3. - før eller etter termindato, i forhold til de to første? Første på termin, andre 8 dager før og tredje 12 dager før. Utdyp gjerne! 😃 Hilsen ei som lurer på om sin tredje er en luring 😅 Anonymkode: bffeb...039 Anonymkode: 252f8...95d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan var deres fødsel nr 3 i forhold til de to første? - kortete/ lenger? - mer/mindre smertefull -enklere/vanskeligere? - før eller etter termindato, i forhold til de to første? Utdyp gjerne! 😃 Hilsen ei som lurer på om sin tredje er en luring 😅 Anonymkode: bffeb...039 Min tredje var en ninja vi ikke visste om før ca 2 mnd før hun kom. Født 1 time etter første rie Gjorde ilsk vondt da det gikk relativt kjapt, men gikk raskt og lett sånn sett. 4 uker før termin, de andre to er født noen dager før. Anonymkode: e47f2...806 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Nr 1: Dagen etter termin. 35 timer. Epidural og utslitt. Nr 2: Dagen etter termin. Spontan vannavgang/styrtrier og ferdig på 1 time. Rakk ikke smertelindring. Nr 3: 10 dager før termin. Spontan vannavgang, men ingen rier... Etter 7 timer kom styrtrier kastende på meg, og barnet var ute en time etterpå. Ingen smertelindring. Så var nok en "luring"😉 Sammenligner jeg, så var andre fødsel den "beste". Sinnssykt vondt, men fort overstått, og jeg var uthvilt og i superform etterpå. Første var verst, fordi den føltes evigvarende, og riene satt i ryggen. Føler at epiduralen reddet meg der, selv om jeg mistet litt kontroll og følelse med egen kropp. Derfor gikk jeg også for en tredje fødsel uten smertelindring. Men - hadde det blitt som med nr 1, hadde jeg tatt imot uten å nøle! Anonymkode: 71c01...417 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 40 min tok den. Kjappere enn den før det (1,5 time). Ikke vond, men intens. Skjedde hjemme på badegulvet. Var i grunn null stress. Både enkelt og fint og fantastisk. Men langt på overtid, nesten 3 uker faktisk. Sånn sett veldig uventet. Anonymkode: b0ab5...a64 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 Min tredje var den letteste og fineste fødselen😊 5 dager over termindato, tok 4 timer fra første rie til hun var ute og jeg hadde kontroll over kroppen, smertene og pusten hele veien. Anonymkode: b988a...e02
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 40 min tok den. Kjappere enn den før det (1,5 time). Ikke vond, men intens. Skjedde hjemme på badegulvet. Var i grunn null stress. Både enkelt og fint og fantastisk. Men langt på overtid, nesten 3 uker faktisk. Sånn sett veldig uventet. Anonymkode: b0ab5...a64 Uventet hvis du var nesten 3 uker på overtid? Hadde du trodd at ungen skulle bli der inne da eller...? 😂 Anonymkode: 19713...d39
Arkana Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 Fødsel nr 1 tok 16 timer, nr 2 tok 2 timer og nr 3 tok bare 24 minutter. Alle de tre fødslene var like smertefulle, men de to styrtfødslene var mer intense, dog ble jeg ikke så utslutt siden de gikk så fort. Synes de to styrtfødslene var de klart enkleste, Nr 3 ble født en uke før termin (nr 1 også en uke før termin og nr 2 på termindagen).
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Skrevet 2. august 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Uventet hvis du var nesten 3 uker på overtid? Hadde du trodd at ungen skulle bli der inne da eller...? 😂 Anonymkode: 19713...d39 Uventet at det gikk så langt over tiden. Anonymkode: b0ab5...a64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå