Gå til innhold

Gi bryllupsgave når man ikke kan komme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bedt i et bryllup i sommer til ei venninne fra oppveksten. Dessverre har jeg måttet takke nei til invitasjonen ganske i siste liten av helsemessige grunner. Har ikke vært i så mange bryllup, og er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det nå med gave. Brudeparet har skrevet at de kun ønsker pengegaver, ikke ting. Jeg bør vel kanskje gi gave selv om jeg ikke kommer i bryllupet? Hvor mye er egentlig vanlig å gi? Til opplysning er både jeg og brudeparet i begynnelsen av 30-årene. Men jeg tar ny utdanning for øyeblikket, og har naturlig nok ikke kjempegod råd. Føler at pengegaver er så "gjennomsiktige" og upersonlige. Hvordan gir man egentlig pengegaver på en hyggelig måte?  

Anonymkode: a467f...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om det er penger de ønsker seg, hadde jeg gitt penger. beløpet vet jeg ikke, men er dere nære, ca 500? om du bor i nærheten kan du jo gi gaven når dere sees med en bukett blomster? man får fine små på mester grønn til bare 50kr :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er ganske nære, så rundt 500 blir sikkert riktig. Tusen takk for tipset om blomster! Bryllupet er i utlandet og de har reist nå. Men de kan kanskje få det litt forsinket når de kommer hjem igjen... håper i alle fall det er greit. Er ikke så stødig på dette her merker jeg 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke å gi dem gavenår du ikke kommer!

Anonymkode: fc795...dc5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gitt gave, men du må gjøre det som er riktig for deg. 

Anonymkode: 6fdff...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gave når jeg blir invitert, men ikke kan komme. Vipps fungerer bra.

Anonymkode: e84e2...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er bedt i et bryllup i sommer til ei venninne fra oppveksten. Dessverre har jeg måttet takke nei til invitasjonen ganske i siste liten av helsemessige grunner. Har ikke vært i så mange bryllup, og er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det nå med gave. Brudeparet har skrevet at de kun ønsker pengegaver, ikke ting. Jeg bør vel kanskje gi gave selv om jeg ikke kommer i bryllupet? Hvor mye er egentlig vanlig å gi? Til opplysning er både jeg og brudeparet i begynnelsen av 30-årene. Men jeg tar ny utdanning for øyeblikket, og har naturlig nok ikke kjempegod råd. Føler at pengegaver er så "gjennomsiktige" og upersonlige. Hvordan gir man egentlig pengegaver på en hyggelig måte?  

Ja klart du gjør det det er normal folkeskikk. Forøvrig hvis du avlyste sent så koster du muligens brudeparet opp mot 1500 kr selv om du ikke kommer…

Anonymkode: 01ff6...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart gitt gave om jeg var inviterte, men ikke kunne komme. Ville skrevet et hyggelig kort, lagt ved penger og kjøpt en liten blomsterbukett som jeg overrakte ved neste anledning dere møtes.

Anonymkode: 478bd...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...