AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid og jeg blir så forvirret over «uker»🙈 jeg tror eggløsning skjedde mye tidligere enn forventet. Hadde første dag i siste mens 4 juli. Er jeg fortsatt 4+0 i dag da? For i realiteten tror jeg at jeg er litt lenger på vei. Beklager om det er dumt spørsmål. Hilsen førstegangsgravid😋 Anonymkode: 3ca84...a88
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Uker regnes i utgangspunktet fra første dag av siste mens uansett. Men den ‘offisielle’ termindatoen setter på den ordinære ultralyden. Det er den datoen nav bruker. Inntil da, er det første dag av siste mens. Det er uansett kun snakk om evt dager i et svangerskap. Anonymkode: 86d15...9b9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Nei det vil ikke forandre noe nå. Mn regner fra første blødningdag i siste mens. Deretter vil termindato eventuelt bli korrigert på ordinær ultralyd. Anonymkode: 44750...d43
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Den vil redigeres ut fra el ved ultralyd rundt uke 18. Anonymkode: fb29f...cfa
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Jeg ble satt frem 3 dager da de målte foster under ultralyd. Jeg trodde jeg var 12+0, men det ble endret til 12+3. Altså hadde eggløsning skjedd litt tidligere for meg (mest sannsynlig) Anonymkode: d8cf5...6e3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Joda, antall uker du er på vei endres jo egentlig, men vil ikke endre seg i papirene dine før etter du har vært på ordinær ultralyd. Når man regner hvor langt man er på vei tar man utgangspunkt i første dag i siste mens, men da tas det også utgangspunkt i at man har en syklus på 28 dager (standard/gjennomsnitt). Jeg hadde veldig stabile sykluser på litt mer enn 28 dager, men jeg fikk beskjed om at dette ikke ble tatt hensyn til i papirene, så jeg fikk foreløpig termin noen dager før det jeg trodde selv. På ordinær ultralyd fikk jeg bare én dag avvik fra den terminen jeg trodde selv, så det ordnet seg jo. Du får altså foreløpig (ikke offisiell) termin hos lokal jordmor, men det er ordinær ultralyd som blir offisiell termin. Den vil jo vise om det stemmer at eggløsning har vært tidligere enn normalt. Anonymkode: 054b5...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå