AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Sjokoladen smaker ikke like godt lenger når den pakkes i plastikk, for melkerull, som har metall mot sjokoladen, smaker annerledes og bedre enn de andre variantene. Og noe MÅ være endret i oppskriften, for generelt smaker ikke Freia melkesjokolade slik den gjorde for mange år siden. Jeg har alltid elsket denne sjokoladen, men kjøper nå minimalt siden den ikke smaker som før. Holder meg stort sett til melkerull. Flere som har merket dette? Anonymkode: abd73...504 7 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Jeg er enig, men har tenkt at det bare er smaksløkene mine som har endret seg. Men kanskje ikke? Hvis det er flere som har merket det samme. Har ikke tenkt over at det kan være plastikken. Får prøve å kjøpe meg en melkerull en dag 😆 Anonymkode: b4bcb...563 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Er overrasket over at det fortsatt er noen som kjøper Melkerull - med tanke på hvor vanvittig dyr kiloprisen er blitt for disse mindre sjokoladeproduktene. Her kjøpes sjokoladen på tilbud og lagres opp; spontankjøp er fullstendig uaktuelt med dagens priser. Anonymkode: 92635...361 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er overrasket over at det fortsatt er noen som kjøper Melkerull - med tanke på hvor vanvittig dyr kiloprisen er blitt for disse mindre sjokoladeproduktene. Her kjøpes sjokoladen på tilbud og lagres opp; spontankjøp er fullstendig uaktuelt med dagens priser. Anonymkode: 92635...361 Enig i dette, men matpriser er en annen debatt. Anonymkode: 82f00...548
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Fra Google: «Smaksløkene endrer seg også gjennom hele livet – forskning viser at mens barn har 10.000 smaksløker på tungen, har voksne kun 3000. Alder spiller derfor en rolle når det kommer til hvilke matvarer vi liker og ikke liker, ettersom smakssansen blir svakere med alderen.» Anonymkode: d1497...87b 1
Maskinfører Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Aner ikke har mere sansen for Kinder Maxi 😀 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er overrasket over at det fortsatt er noen som kjøper Melkerull - med tanke på hvor vanvittig dyr kiloprisen er blitt for disse mindre sjokoladeproduktene. Her kjøpes sjokoladen på tilbud og lagres opp; spontankjøp er fullstendig uaktuelt med dagens priser. Anonymkode: 92635...361 Har noe med at hver melkerullbit er en munnfull. Anonymkode: cc35b...a96 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Aner ikke har mere sansen for Kinder Maxi 😀 Kinder maxi er min store svakhet. Rett fra kjøleskapet 😋 Anonymkode: dfbbb...6eb 1
Maskinfører Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kinder maxi er min store svakhet. Rett fra kjøleskapet 😋 Anonymkode: dfbbb...6eb Ja den er god selv om den er litt dyr 😀 144,- for 4 pakker 24 stk la noen sånne pakker på trappa for noen år siden i forbindelse med Halloween var veldig glad når jeg kom ut på morgenkvisten dagen derpå og de lå der fremdeles 😀 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 Har følelse av at smaken har endret seg, men synes plate er bedre enn Melkerull. Sist jeg spiste Melkerull i vår en gang smakte den helt merkelig, ikke god. Har ikke kjøpt den siden. Anonymkode: 2fd29...817
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Det er vel smaken av ukrainsk blod Anonymkode: e099e...837
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 7.16): Kinder maxi er min store svakhet. Rett fra kjøleskapet 😋 Anonymkode: dfbbb...6eb Smak og behag, men aromaene kommer bedre frem når sjokoladen og evt fyllet er romtemperert. De som jobber profesjonelt med dette, f eks på Freia, smaker alltid på romtemperert sjokolade. Sjokoladen skal heller ikke bare svelges unna, men ligge litt i munnen. Jeg får direkte vondt når folk TYGGER kjøleskapskald sjokolade. 😂 Anonymkode: abd73...504 2
Bælfeit Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Smaker ikke noe godt lenger,sluttet å kjøpe sjokolade helt her i huset. 1
ThereGoesBob Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Det var jo en tid da Freia ikke vakumpakket sjokoladene sine. Vet ikke kanskje rundt 2005 eller noe sånt de skifta fra papir?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå