AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Har boliglån og betaler med månedlig trekk. Når banken endrer rente får jeg varsel om renteendring og ny nedbetalingsplan. Nå har banken min plutselig trukket over 1000 kr mer enn hva som står i siste nedbetalingsplan. De roter og hevder det har noe med renteendring og gjør. Men kan de bare gå inn å forsyne seg av brukskonto min uten å varsle om hva beløpet gjelder? Anonymkode: a00ad...467
Hedda-78 Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har boliglån og betaler med månedlig trekk. Når banken endrer rente får jeg varsel om renteendring og ny nedbetalingsplan. Nå har banken min plutselig trukket over 1000 kr mer enn hva som står i siste nedbetalingsplan. De roter og hevder det har noe med renteendring og gjør. Men kan de bare gå inn å forsyne seg av brukskonto min uten å varsle om hva beløpet gjelder? Anonymkode: a00ad...467 Du har nok signert på at de kan det. 1
Gjest pop up bruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har boliglån og betaler med månedlig trekk. Når banken endrer rente får jeg varsel om renteendring og ny nedbetalingsplan. Nå har banken min plutselig trukket over 1000 kr mer enn hva som står i siste nedbetalingsplan. De roter og hevder det har noe med renteendring og gjør. Men kan de bare gå inn å forsyne seg av brukskonto min uten å varsle om hva beløpet gjelder? Anonymkode: a00ad...467 De har vel ikke gått inn på konten din og tatt penger? Med de renteendringene vi har nå kan låne fort hoppe opp og bli 1000 kroner dyrere.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Har de trukket 1000 kroner fra kontoen din utenom ordinært forfall? Anonymkode: e089e...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Sikker på at du har sett siste nedbetalingsplan? De kommer jo tettere en hagl for tiden. Anonymkode: 07fa9...bf0
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Høyst sannsynlig så er det etterbetaling for den perioden du har hatt renteøkning uten å betale. Om du betaler lånet den 15. hver mnd og renteøkninger gjelder fra den 1. 6 uker fram i tid så må du likevel betale for renteøkningen fra 1-15. Det går seg til fra måneden etter igjen. Og ja, de kan selvfølgelig ta seg betalt for et lån du har signert og godkjent. Anonymkode: 18f0e...fdb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå