Gå til innhold

Hjelp!! Farsdagen nærmer seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

nå nærmer farsdagen seg temmelig fort...

saken er den at jeg er blakk, så jeg lurte på om noen har tips til hva jeg kan lage? Jeg vet ikke hva jeg skal finne på... Hjelp!! :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med å bake en kake.

Ja, bak en kake og skriv et hyggelig kort eller brev til ham.

Skrevet

Hva med et gavekort på en arbeidsoppgave du kan gjøre for ham?

Eller et gavekort på en hyggelig opplevelse hvis dere har en felles interesse på et eller annet plan - f.eks. en kinotur når en film dere begge ønsker kommer (så kan du spare litt i mellomtiden)

Skrevet

Hva med å loppe mora di for noen kroner så har du gave å kjøpe til han!! :sjarmor:

Skrevet

Jeg og alle i min familie har aldri pleid å kjøpe gave til pappa på farsdagen. Vi har alltid laget hvert vårt kort til ham, og så har han fått frokost på senga :) Ble alltid veldig godt mottatt! Nå som jeg ikke bor hjemme tenker jeg å lage et kort ivertfall, og sende i posten. Og så ringe og prate litt på dagen.

Oi, neste år kan sambo også feire farsdag! :ler:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hva med å male en glassflaske og fylle den med yndlingsgodtet hans? Å bake kake er jo en knallidè.

Milla

Skrevet

Tusen takk for mange gode ideer... Men det hadde vært litt bra om han ikke visste om at jeg hadde bakt kake til ham... Vanskelige greier... :ler:

Men det med flasken var også en kjempe god idè!

Det er heller ikke noen tradisjon i vår familie å kjøpe gave, men jeg vil gjøre noe mer enn å bare lage et kort til ham... Syntes liksom at han fortjener det... Så er det bare å huske å gjøre mammas dag like spesiell... Når er det morsdag foressten? :D

Med henne er det litt enklere...

Må ta meg en liten diskusjon med henne om denne kaken, og flasken... hmmm.... :wink:

Skrevet

Morsdag er i februar (??)

På kappahl hadde de noen kjempesøte sokker som det sto pappa på med hjerte rundt. Kostet bare 29 kr, de vurderer jeg. Ellers prøver jeg å ta meg en tur hjem til han, er ikke det en fin gave da???

Skjorte kjøper som regel jeg, eller en stor boks med godteferskener (som han Elsker)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er i mot disse dagene. Det var sikkert greit for 100 år siden da far var i familien , men familiebildet har endret seg. Det er altfor mange barn uten sin far i dag.

Dette er handelstanden sin dag. Svære plakater hvor det lyser far. Hva gjør ikke dette med barn. Avskaff både far/morsdag.

Par som ikke har barn får en ekstra påminnelse denne dagen også.

Skrevet

Er det farsdag nå på søndag????

Vi pleier egentlig ikke markere det. Da vi var små kjøpte vi gjerne blomster til mor/far på disse dagene, og så fikk de som regel frokost på sengen.

Kanskje jeg skulle kjøpe sånne "pappa" sokker til faren min? Tror han hadde blitt VELDIG rørt. Det er jo akkurat sånn passelig sukkersøtt og tullete at det morsomt likevel :-)

Han kommer i så fall sikkert til å ha dem på på jobben og vise dem frem til alle (tullingen)!!!!

Må jo gi papsen litt ekstra oppmerksomhet, siden vi bare har ham igjen. Både mamma og alle besteforeldre er borte, så vi må passe på å vise ham at vi er glad i ham :-)

Skrevet

Jeg forstår deg Gjest, men det er litt koselig å ha en dag der man kan gjøre litt stas på dem... Har tenkt på det der med flaska... Og tror jeg skal gjøre det, og kanskje kjøpe et par slike sokker til ham... Han blir sikkert like rørt som din far, Tornerose... :hoho::hoho:

Skrevet
Hva med å male en glassflaske og fylle den med yndlingsgodtet hans?
Godteri er jo gratis ikke sant Milla?????
Skrevet
Godteri er jo gratis ikke sant Milla?????

bake kake koster da også penger :)

gi henne litt pusterom da,, :=)

Skrevet

Jeg har diskutert med min kjære mor, og nå skal hun ta ham med seg på besøk, så skal jeg bake småkaker og male et stort glass, eller noe sånt.... Han elsker småkaker skjønner dere... Gotteri er han ikke noe spesielt glad i, men småkaker til ettermiddags kaffen har han etterlyst lenge... :ler:

Tusen Tusen takk for mange gode forslag.... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...