AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg har hatt noen forhold i mitt liv, men bare ett seriøst et. Det varte i over tjue år. Før jeg møtte denne mannen som tjueåring hadde jeg bare hatt sånne "gjennomtrekkskjærester", og ikke noe seriøst - selv om jeg hadde prøvd et par ganger. Forholdet til denne mannen ble seriøst med en gang, og vi levde et trygt liv sammen (selv om det ikke alltid var like lidenskapelig). Det var ekte kjærlighet, vi stiftet bo, fikk barn og alt så lyst ut. Så endret han seg så mye, så fort, at jeg ikke klarte å fortsette forholdet. Det skremte meg at noen kan endre seg slik, og jeg har siden hatt vansker med å stole på andre. Etterpå har jeg hatt noen forhold, men ingenting alvorlig. Selv om det har vært følelser der, så har ikke omstendighetene gitt rom for å gå videre. Jeg har også opplevd å bli løyet for, og det har svekket min tro på andre mennesker ytterligere. Alle jeg har blitt skikkelig glad i har sveket meg, og jeg tror ikke på noen. Jeg tror på intensjonene deres i øyeblikket, men stoler ikke på at de forblir den samme, eller at de ikke går bak ryggen min med noe vesentlig. Å innlede forhold er å gi rom for nye sorger, og jeg orker ikke å bære flere. Så jeg innser at resten av livet vil bli som enslig. Jeg er glad for å ha gode venner, og at jeg har den nærheten, selv om jeg lengter tilbake til den naive samhørigheten jeg følte sammen med ham jeg var gift med. Den kommer aldri tilbake, og det er en sorg i seg selv. Alle som flørter får en kald skulder. Jeg er ferdig med å bli svindlet i kjærlighet. Er det noen andre der ute som har samme erfaringer? Anonymkode: 6b62e...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Det er forståelig at din tillitt til andre er påvirket da du har opplevd smerte og skuffelse i tidligere forhold. Livet gir ingen garantier, og det er vanskelig å forutsi hva som vil skje i fremtiden. Men samtidig er det viktig å huske at ingen kan unngå alle risikoer og sårbarheter som kommer med kjærlighet og forhold. For å kunne oppleve ekte kjærlighet og forbindelse, må man ta sjanser, selv om det innebærer en viss grad av usikkerhet. Ved å være åpen for nye muligheter, kan du også finne noen som virkelig vil verdsette deg og gi deg kjærlighet. Å innlede et forhold innebærer alltid risiko, men det gir også muligheten til å oppleve glede, intimitet og fellesskap med noen som er verdt det. Det er helt greit å være singel hvis man genuint ønsker det, men ikke la frykten for å bli såret igjen hindre deg i å finne en partner. Ta deg tid til å bli kjent med mennesker på en dypere måte, og la tilliten bygge seg gradvis opp. Ved å akseptere at man ikke har noen garantier i livet, men likevel tar sjanser med å åpne seg for kjærlighet, kan du oppdage en ny styrke i deg selv. Vær tålmodig med deg selv, tillat deg selv å helbrede, og vær åpen for det uforutsigbare, for det er der kjærlighetens muligheter virkelig ligger. Anonymkode: 68889...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Beiler?? Er du 70 år?? Anonymkode: e161f...d43 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Beiler?? Er du 70 år?? AnonymBruker skrev (8 timer siden): vær åpen for det uforutsigbare, for det er der kjærlighetens muligheter virkelig ligger. Nei 😄 Virkelig ikke 70 år, men jeg liker gode ord. Jeg tror ikke at jeg kommer til å fikse den uforutsigbarheten. Angsten er for overveldende. Anonymkode: 6b62e...0d1 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 14.27): Å innlede forhold er å gi rom for nye sorger, og jeg orker ikke å bære flere. Så jeg innser at resten av livet vil bli som enslig. Dette er veldig forståelig, så gled deg heller over at du har barn og gode venner. En partner blir man ofte lei av etter en stund uansett. Anonymkode: 7f5c2...67f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Nei, det er ikke lett å være snowflake. Du får enten være single cat lady resten av livet eller oppsøke hjelp for å få kompasset ditt i orden, valg av "beiler" justert og utstyre deg med litt mer voksen måte å håndtere livet, slik at dette ordner seg. Det er ditt liv. Det meste er frivillig. Anonymkode: 8fe11...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 Hva med å selv være beiler isteden for å være et hjelpesløst objekt? Anonymkode: 62c6d...c4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå