Gå til innhold

Change bh-er lager valker på ryggen min fordi de sitter så stramt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett brukt Triumph sine bh’er, men etter et besøk hos Change, fikk jeg beskjed om at de satt altfor løst og ga ingen støtte. Dermed kjøpte jeg et par rådyre Change-bh’er, men de gir meg valke etter valke nedover ryggen slik at jeg kun kan bruke løse T-skjorte og gensere. Alle andre overdeler avslører hvor tykk jeg er, med mindre jeg går tilbake til å bruke de angivelige ubrukelige Triumph-bh’ene mine da. Hva er riktig? Bør jeg bruke de stramme fra Change for riktig støtte, eller er de slappe fra Triumph like bra? Hva gjør dere?

Anonymkode: be28b...739

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet var vel ikke merket? triumph i riktig str er vel like bra. Jeg har blitt litt frustrert over det samme, men trenger at de sitter ordentlig for å få god nok støtte, på tross av valker 🙈 men prøver å finne BH-er som er så brede som mulig, føler det gir mindre valker. 

Anonymkode: a13a1...6f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt de har tipset meg om når det kommer til BH på Change, har vært ræva tips. Bomkjøp, alt sitter altfor stramt og ubehagelig.

Jeg bruker det som er mest komfortabelt og vil aldri mer handle på Change.

Anonymkode: 2aec7...100

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De har solgt deg en BH som er for liten.

Bruk den du synes passer og ikke hva en random ekspeditør i butikken mener. 

( Jeg måtte diskutere mine egne cm-mål i en sånn butikk, hun nektet å tro hva jeg sa, men måtte jo pent gi seg da hun dro fram målebåndet......)

Anonymkode: 87c21...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Change sine bher må gås inn. Litt som med sko. Etter 3-4 vask og bruk tøyes de ut og sitter perfekt. 

Anonymkode: 3e551...a9e

• Liker 6
Skrevet

Syns Change er skikkelig ræva. De anbefaler for små klær. Vi trenger ikke den "støtten".
Jeg kjøper kun klær som passer, og som er komfortable å gå med. Ingen stramming og løfting.
Det er helt sikkert feil for kroppen, å kjøpe en salgsideologi om at kroppene våre ikke bærer seg selv. 
Korsettenes tidsalder er forbi.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Change sine bher må gås inn. Litt som med sko. Etter 3-4 vask og bruk tøyes de ut og sitter perfekt. 

Anonymkode: 3e551...a9e

Dårlig kvalitet altså, elastikken tåler ikke vask.

Anonymkode: 87c21...ae6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har sluttet å handle hos Change fordi jeg alltid endte med å se ut (og føle meg som!) michelinmannen. BH'er skal jo være komfortable selv om de sitter inntil.

Nå handler jeg andre steder.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd dette i Change-butikker, virker som de sier dette til alle kunder; «gå ned en størrelse rundt, og opp en størrelse i cup’en». Jeg har også noen dyre Change- BH’er jeg ikke bruker.. men det er også delvis fordi de ikke er fine på meg som har veldig store pupper, de gjør liksom puppene enda større😆 Jeg måtte tilbake til Triumph..

Anonymkode: 688ec...5b7

• Liker 5
Skrevet

Hver gang jeg er på BH-fittings (Hunkemøller, change, osv) får jeg BH'er som er så stramme at det føles som jeg ikke får puste. Kan ikke forstå at det skal være riktig. Nå har ikke jeg bruk for allverdens med støtte, så jeg går heller med noen som er litt større med mindre cup. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp større

Anonymkode: f3f5a...325

AnonymBruker
Skrevet

BHer skal jo sitte stramt, hvis ikke må skuldrene ta all vekt av puppene. Det er ikke pent når skulderstropper lager groper i skuldrene heller, man kan faktisk få skader av det!

Anonymkode: 5dcb8...318

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også opplevd dette i Change-butikker, virker som de sier dette til alle kunder; «gå ned en størrelse rundt, og opp en størrelse i cup’en». Jeg har også noen dyre Change- BH’er jeg ikke bruker.. men det er også delvis fordi de ikke er fine på meg som har veldig store pupper, de gjør liksom puppene enda større😆 Jeg måtte tilbake til Triumph..

Anonymkode: 688ec...5b7

Ja, akkurat dette! Jeg ble målt til 70I (!!) og akkurat som om jeg trengte å fremheve disse gigaballongene, ville hun at jeg skulle kjøpe noen med padding i. 🙈 De skulle visstnok løfte og plassere de rett. Jeg følte jeg hadde to meloner oppunder haka.
Æsj. Jeg tror faktisk jeg skal vurdere brystreduksjon. 
ts

Anonymkode: be28b...739

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med KappAhl sine. Må byttes oftere sikkert, men tåler å brukes og vaskes på 60 grader.

Anonymkode: ab063...9dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at du har valker/ mye fett på ryggen din.

Anonymkode: 95adc...373

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig at bh'er skal sitte stramt.
Dette for at man skal få riktig støtte slik at man ikke får så vondt i skuldre, rygg og nakke.
Det er ikke sååå viktig for de med små bryster, men for de med store så er det veldig viktig.

Har selv 65I og selv om det såklart er mer behagelig på med en slapp og myk bh, så merker jeg det veldig på ryggen etter en arbeidsdag med en løsere bh enn en som sitter stramt og riktig.
Men, folk må jo få gjøre som de vil tenker jeg.

Om bh'en lager valker på ryggen, så er det jo fordi man har valker på ryggen...
Ikke fordi bh'en er feil.
Ja det tar litt tid å bli vant til å gå med en bh som er riktig str på, men det er veldig deilig for ryggen når man har gått en hel dag med en med riktig støtte kontra en med feil støtte.

De som jobber på rene understøysbutikker har mer kursing på hvordan bruke riktig størrelse enn de som jobber i en klesbutikk med en undertøysavdeling. 
Triumph er også en god type bh, så lenge man kjøper en bh som sitter skikkelig.
Når man prøver på en bh skal den sitte stramt på ytterste hakket når man prøver den på, fordi bh'er går seg litt ut over tid.

Anonymkode: 7c0c8...1ff

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Change måler det slik at den skal sitte litt stramt fordi BH vil utvide seg. De mener også at det skal være strammere rundt slik at skuldrene ikke skal "bære" brystene. 

Jeg har flere bh´er fra Change jeg er fornøyd med, men jeg lærte meg tidlig at jeg måtte kjenne etter når jeg prøvde bh. Føltes den stram og ubehagelig under prøving, så kjøpte jeg den ikke/fant en annen størrelse/annen type bh.
Ikke bare pga valker på ryggen (altså, dette er jo også en hel del pga dårlig trent), men også fordi det clogger til lymfesystem. 

Anonymkode: 07964...dcb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Problemet er vel at du har valker/ mye fett på ryggen din.

Anonymkode: 95adc...373

Nemlig. 

Anonymkode: 07964...dcb

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også kjøpt bh'er på Change som jeg overhodet ikke klarte å gå med. Nå har jeg egentlig helt "normale" mål, så kjøper alle mine hos Cubus!

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alt de har tipset meg om når det kommer til BH på Change, har vært ræva tips. Bomkjøp, alt sitter altfor stramt og ubehagelig.

Jeg bruker det som er mest komfortabelt og vil aldri mer handle på Change.

Anonymkode: 2aec7...100

Nå er det vel størrelsen du har blitt rådet til å bruke og ikke valg av bh som gjør at det er stramt... 

Årsaken er at vekten av bysten skal hvile på midjestroppen ikke på skuldrene. Dette for å hindre fremoverholdning, nakke og skulderplager. Det ser ikke nødvendigvis supert ut og ikke alle liker det, men det har altså en helserelatert årsak som er til ditt beste.

Selv liker jeg bher fra marinka,  men det er en dyrere butikk enn change. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...