Gå til innhold

Fremfall :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har oppdaget at jeg har fått fremfall. Venter på time hos gynekolog, men jeg er redd jeg blir gal mens jeg venter! 🥵 Det er så ekkelt og ubehagelig, og jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet. Kniper for harde livet. 

Hjelp, noen?! 

Anonymkode: 6341e...478

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fremfall etter fødsel. Gjorde mye knipeøvelser og det gikk vekk. Pass på at du gjør dem riktig 

Anonymkode: eb46d...9de

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden fødsel? Jeg fikk det og, men med tid og knipeøvelser gikk det tilbake. 

Anonymkode: 7b2b3...369

AnonymBruker
Skrevet

Det er 7 år siden fødsel :(

AnonymBruker
Skrevet

Knipeøvelser is key. Få instruksjon hos gynekolog hvordan du gjør dem riktig (man kan også kjøpe apparat), så går det seg til. 
Knip tre sekunder, slipp, knip tre sekunder, slipp. Gjenta, i 5 minutter. Gjør daglig. Klarer du ikke 5 minutter, gjør så lenge du kan. 

Anonymkode: 4d676...017

Skrevet

Gå til en god fysioterapeut eller osteopat med kompetanse på bekkenbunn. Få hjelp til å gjøre bekkenbunnsøvelser korrekt. Jeg hadde tendenser til fremfall av skjedevegg etter min forrige fødsel. For meg hadde hypopressiv trening god effekt og det gikk seg til av seg selv. Ingen tegn til fremfall nå, 20 mnd etter fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar! Det har vært veldig press og ubehagelig noen dager, men nå har det letnet litt. Ser litt ferskt blod når jeg tørker meg etter å ha tisset, men ser ut til at det også er vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg hadde fremfall fremre skjedevegg + problemer med lekkasje. Kniping hjalp ikke. Fikk operert og fikset begge problemer i en smekk. Alt gikk fint og lite nedetid. Jeg hadde fremfall fremre skjedevegg grad to. Det er selvsagt en risiko med alle operasjoner, og du må selv vurdere om det er verdt risikoen.  Lykke til uansett hva du gjør. ❤️

Anonymkode: c2509...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...