AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Hei. Jeg har oppdaget at jeg har fått fremfall. Venter på time hos gynekolog, men jeg er redd jeg blir gal mens jeg venter! 🥵 Det er så ekkelt og ubehagelig, og jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet. Kniper for harde livet. Hjelp, noen?! Anonymkode: 6341e...478
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Jeg hadde fremfall etter fødsel. Gjorde mye knipeøvelser og det gikk vekk. Pass på at du gjør dem riktig Anonymkode: eb46d...9de
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Hvor lenge er det siden fødsel? Jeg fikk det og, men med tid og knipeøvelser gikk det tilbake. Anonymkode: 7b2b3...369
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Det er 7 år siden fødsel Anonymkode: 6341e...478
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Knipeøvelser is key. Få instruksjon hos gynekolog hvordan du gjør dem riktig (man kan også kjøpe apparat), så går det seg til. Knip tre sekunder, slipp, knip tre sekunder, slipp. Gjenta, i 5 minutter. Gjør daglig. Klarer du ikke 5 minutter, gjør så lenge du kan. Anonymkode: 4d676...017
Lorieen Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Gå til en god fysioterapeut eller osteopat med kompetanse på bekkenbunn. Få hjelp til å gjøre bekkenbunnsøvelser korrekt. Jeg hadde tendenser til fremfall av skjedevegg etter min forrige fødsel. For meg hadde hypopressiv trening god effekt og det gikk seg til av seg selv. Ingen tegn til fremfall nå, 20 mnd etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 TS her. Takk for svar! Det har vært veldig press og ubehagelig noen dager, men nå har det letnet litt. Ser litt ferskt blod når jeg tørker meg etter å ha tisset, men ser ut til at det også er vanlig. Anonymkode: 6341e...478
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Hei! Jeg hadde fremfall fremre skjedevegg + problemer med lekkasje. Kniping hjalp ikke. Fikk operert og fikset begge problemer i en smekk. Alt gikk fint og lite nedetid. Jeg hadde fremfall fremre skjedevegg grad to. Det er selvsagt en risiko med alle operasjoner, og du må selv vurdere om det er verdt risikoen. Lykke til uansett hva du gjør. ❤️ Anonymkode: c2509...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå