AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #22 Skrevet 2. august 2023 Maskinfører skrev (2 timer siden): 8-10 år min Diesel er 14 år i Desember OP's ville påstand har ikke mye rot i virkeligheten dog. Anonymkode: 18bf8...4fb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #23 Skrevet 2. august 2023 8-10 år er vel det vanligste når man snakker om levetid på elbiler. Anonymkode: 2b575...94f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #24 Skrevet 2. august 2023 Just now, AnonymBruker said: 8-10 år er vel det vanligste når man snakker om levetid på elbiler. Anonymkode: 2b575...94f Har ikke hørt om at de kun holder så kort? Anonymkode: d5010...60a 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #25 Skrevet 2. august 2023 Gjennomsnittlig vrakealder på bil i Norge var rundt 11 år for ti år siden, da vi fortsatt hadde én av. Europas eldste bilparker. Stort sett Volvo, Mercedes (to kvalitetsmerker) og Chevrolet (pga russebiler) som nærmet seg 20 år i levealder. Biler flest blir gjerne ikke så gamle. Anonymkode: 18bf8...4fb 1
Snublefot62 Skrevet 2. august 2023 #26 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjennomsnittlig vrakealder på bil i Norge var rundt 11 år for ti år siden, da vi fortsatt hadde én av. Europas eldste bilparker. Stort sett Volvo, Mercedes (to kvalitetsmerker) og Chevrolet (pga russebiler) som nærmet seg 20 år i levealder. Biler flest blir gjerne ikke så gamle. Anonymkode: 18bf8...4fb Dette er et viktig poeng. De bilene jeg har hatt rundt 10-14 års alderen har ikke hatt mye levetid igjen (to Opel Astraer, en Volvo V50, en VW Passat og en Opel Safira). Det som tok kvelden på de var motor og filtre på dieselbilene, og kaosseri på bensin. Ikke fordi kaosseri er dårligere/bedre på diesel/bensin men fordi hos meg levde bensinbilene lengre enn dieselbilene og da var det kaosseriet som tok kvelden. Merk at jeg snakker ikke ned diesel her, men eldre dieselbiler må enten være uten miljøtiltak (filtre og EGR ventiler) eller velholdt av et godt merke. Bensinmotorer tilgir mer føler jeg. Ene dattera mi kjøpte nå en eldre Leaf når hun fikk lappen og det som skranter på den er kaosseri. Batteri og drivlinje er helt ok og forrige EU kontroll var det det sedvanlige med bremseklosser. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #27 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gjennomsnittlig vrakealder på bil i Norge var rundt 11 år for ti år siden, da vi fortsatt hadde én av. Europas eldste bilparker. Stort sett Volvo, Mercedes (to kvalitetsmerker) og Chevrolet (pga russebiler) som nærmet seg 20 år i levealder. Biler flest blir gjerne ikke så gamle. Anonymkode: 18bf8...4fb Solgte gamlingen min i fjor, en Opel Astra -99. Så vidt jeg vet går den enda. Nå kjører jeg en 2007 Prius, og hadde planer om å ha den i hvert fall ti år til. Anonymkode: 2b575...94f
Maskinfører Skrevet 2. august 2023 #28 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): OP's ville påstand har ikke mye rot i virkeligheten dog. Anonymkode: 18bf8...4fb Den styrevinkelsensoren jeg kjøpte fra huggeri til min Mitsubishi L200 satt i en Elbil fra 2012 og bilen hadde ingen skade og gått 74 000 km
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #29 Skrevet 2. august 2023 Maskinfører skrev (2 timer siden): Den styrevinkelsensoren jeg kjøpte fra huggeri til min Mitsubishi L200 satt i en Elbil fra 2012 og bilen hadde ingen skade og gått 74 000 km Da må det ha vært en iMiEV? Snodig sak. Kjenner en del folk som kjøpte slike for 20kkr da de var verdt minst. Nå koster de jo igjen dobbelt så mye takket være Ukrainakrigen. Anonymkode: 18bf8...4fb 2
Maskinfører Skrevet 2. august 2023 #30 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må det ha vært en iMiEV? Snodig sak. Kjenner en del folk som kjøpte slike for 20kkr da de var verdt minst. Nå koster de jo igjen dobbelt så mye takket være Ukrainakrigen. Anonymkode: 18bf8...4fb Synsk du eller ? 😀 Rattvinkelsensor datomerket 11.11.2022 Bil skrotet 17.11.2022 ja du fikk disse nye for var det rund 100 000,- eller no ? Går du på finndel.no så ligger det en haug ute der noen med ingen skade noen med store Saggrenda har fått inn en 2018 modell gått 46 000 for dyr og reparere mot hva den koster ny sikkert 😀 1
Maskinfører Skrevet 2. august 2023 #31 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må det ha vært en iMiEV? Snodig sak. Kjenner en del folk som kjøpte slike for 20kkr da de var verdt minst. Nå koster de jo igjen dobbelt så mye takket være Ukrainakrigen. Anonymkode: 18bf8...4fb Mitsubishi har nå ingen Imiev igjen kun brukte (Risky) eneste som tilbys er nå ASX Phev og Eclipse Cross Phev skal du ha Imiev nå blir det enten Peugeot IOn eller Citroën C-Zero 😀
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #32 Skrevet 2. august 2023 Selve bilen utenom batteri tror jeg varer lenge utenom rust. Batteri brukbar 10-15år, men er helt sikkert det blir å komme tredjeparts erstatnings batterier. Det som er det store problemet er software som er lukket. Eu og andre organisasjoner må på banen for åpne løsning ala Android. Eller systemer åpnes opp etter garanti tiden. Anonymkode: af26e...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #34 Skrevet 2. august 2023 Maskinfører skrev (6 timer siden): Synsk du eller ? 😀 Hehe, lite elbiler fra Mitsu ellers, dessverre. Men er ikke det en artig sidegren av ideen om storproduksjon av like deler? Fra den bittelille elbilen til den barske pickupen er det jo ellers et stykke. Jeg lurte på å kjøpe 4 slike iMiEV da de var rimelige og koble batteriene opp mot huset og solceller. Men min elektrikerkamerat sa det var mye mer arbeid enn det høres ut som. Angrer litt på at jeg ikke bare kjøpte de da og solgte til dobbel pris ett år senere. :P Anonymkode: 18bf8...4fb 1
Gjest Automagisk Skrevet 2. august 2023 #35 Skrevet 2. august 2023 Maskinfører skrev (7 timer siden): Mitsubishi har nå ingen Imiev igjen kun brukte (Risky) eneste som tilbys er nå ASX Phev og Eclipse Cross Phev skal du ha Imiev nå blir det enten Peugeot IOn eller Citroën C-Zero 😀 Mitsubishi har snart ingen andre biler å tilby heller... i likhet med de andre japsene Toyota, mazda, Honda, Nissan og Subaru faller salget av bilene deres globalt som en stein...Ingen av disse laggardsene overlever det globale skiftet til elbil og ingen av de vil se 2030 heller..
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #36 Skrevet 3. august 2023 Automagisk skrev (4 timer siden): Mitsubishi har snart ingen andre biler å tilby heller... i likhet med de andre japsene Toyota, mazda, Honda, Nissan og Subaru faller salget av bilene deres globalt som en stein...Ingen av disse laggardsene overlever det globale skiftet til elbil og ingen av de vil se 2030 heller.. I 2030 er nok de fleste tilbake på fossilbiler. Elektrifisering av alt mulig er ikke bærekraftig, det ser vil jo allerede konturene av. Hvis man tror elektrifisering er fremtiden (eller at det i det hele tatt er mulig med et slikt skifte globalt - hallo??) lever man virkelig i sin egen absurde virkelighet. Anonymkode: 2b575...94f 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #37 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I 2030 er nok de fleste tilbake på fossilbiler. Elektrifisering av alt mulig er ikke bærekraftig, det ser vil jo allerede konturene av. Hvis man tror elektrifisering er fremtiden (eller at det i det hele tatt er mulig med et slikt skifte globalt - hallo??) lever man virkelig i sin egen absurde virkelighet. Anonymkode: 2b575...94f Haha, takk for illustrasjonen av hva dette temaet handler om. En fin rekke koko påstander, fri for argumenter, krydret med en dose trollsk indignasjon. 👌 Ja, Mitsubishi ligger ikke godt an. De var tidlig ute med PHEVene sine, og har siden bare stoppet utviklingen. De plomper ut steingamle biler til en rimelig penge, men det er ingen god strategi i lengden. Anonymkode: 18bf8...4fb 2 2
Gjest Automagisk Skrevet 3. august 2023 #38 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I 2030 er nok de fleste tilbake på fossilbiler. Elektrifisering av alt mulig er ikke bærekraftig, det ser vil jo allerede konturene av. Hvis man tror elektrifisering er fremtiden (eller at det i det hele tatt er mulig med et slikt skifte globalt - hallo??) lever man virkelig i sin egen absurde virkelighet. Anonymkode: 2b575...94f Mulig du troller men den som ikke forstår at bilverden går elektrisk nå før 2030 har ikke fått med seg mye 🙈 I verdens desidert største bilmarked Kina med ca 35% av det globale bilmarkedet vil minst 40% av nybilsalget være elbiler før årslutt i år...i 2026 vil det hele være over og fossilbilen være borte fra forhandlerne.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #39 Skrevet 3. august 2023 Jeg har 3 fossilbiler, 23-34og 6 år gammel. Med rett stell lever fosilbiler evig. Når det gjelder elbiler: det jeg vet om batterier er at dem har så og så mange ladesyklusre, rund 400 før ihverfall. Men når en elbil blir rundt 10 år og batteriet må skiftest så er det så dyrt en må bare skrote bilen. Anonymkode: 4c1a8...964 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #40 Skrevet 3. august 2023 Automagisk skrev (2 timer siden): Mulig du troller men den som ikke forstår at bilverden går elektrisk nå før 2030 har ikke fått med seg mye 🙈 I verdens desidert største bilmarked Kina med ca 35% av det globale bilmarkedet vil minst 40% av nybilsalget være elbiler før årslutt i år...i 2026 vil det hele være over og fossilbilen være borte fra forhandlerne. Det er vel ikke uten grunn at forsvaret utelukkende rekvirerer fossilbiler. Tipper de har litt mer peiling på hva som rører seg globalt enn randoms på et kvinneforum 😅 Anonymkode: 2b575...94f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå