AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Hei Skriver mens vi venter på time hos veterinær kl. 14.15. Katten vår har et kull på 4 kattunger, 7 uker gamle. Den ene har mest sannsynlig brukket benet ved poten på bakfoten, de veltet et nattbord og katten hadde foten fast i skuffen/bordet mens det veltet. Jeg løp til og fikk den løs, men den skrek av smerte. Jeg er knust da jeg trodde jeg hadde sikret hele huset, og er redd kattungen må avlives. Er det noen som har erfaringer med knekte ben hos kattunger? Voksne? Hva kan jeg forvente hos veterinæren, når den er så liten? 😭 Anonymkode: 68805...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Oi, så trist. Hvordan gikk det? Anonymkode: 27444...b70
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Den gror fort sammen igjen. Anonymkode: 7babc...142
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Hvis det er et pent brudd er det som oftest nok med spjelking noen uker 😊 Håperdet gikk bra 😊 Anonymkode: 166c1...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 TS her. De fant ingen brudd på røntgen, men poten er svært hoven og blodsirkulasjonen dårlig. Han har fått antibiotika og smertestillende/betennelsesdempende - krysser fingrene for at det går veien for denne lille vakringen. Utrolig trist sak 😭 Anonymkode: 68805...d6c 4 13
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 veldig bra det får noe lunde bra med kattungen, og at du tok den så fort til veterinæren❤️ Men kastrer katten din, er du grei. Anonymkode: b7b16...a64 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: veldig bra det får noe lunde bra med kattungen, og at du tok den så fort til veterinæren❤️ Men kastrer katten din, er du grei. Anonymkode: b7b16...a64 Du vet jo ikke om TS er en seriøs oppdretter av rasekatt eller ikke, så litt unødvendig kommentar før du har mer informasjon. Anonymkode: 258b0...80b 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du vet jo ikke om TS er en seriøs oppdretter av rasekatt eller ikke, så litt unødvendig kommentar før du har mer informasjon. Anonymkode: 258b0...80b Om hun er oppdretter eller ikke har ingenting å si. Ingen burde avle på katter. Det er rundt 100 000 løskatter i Norge og antallet øker. Det finnes ingen grunn til å avle opp enda flere og bidra til å øke problemet. Anonymkode: b7b16...a64 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 God bedring lille venn😻 Anonymkode: 7e459...129 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Om hun er oppdretter eller ikke har ingenting å si. Ingen burde avle på katter. Det er rundt 100 000 løskatter i Norge og antallet øker. Det finnes ingen grunn til å avle opp enda flere og bidra til å øke problemet. Anonymkode: b7b16...a64 Du skjønner vel at en random gatemix ikke er et alternativ for de som kjøper rasekatter? Det er snakk om totalt forskjellige markeder, så å blande løskatter med rasekattavl er totalt irrelevant. Anonymkode: 168dd...bb4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Om hun er oppdretter eller ikke har ingenting å si. Ingen burde avle på katter. Det er rundt 100 000 løskatter i Norge og antallet øker. Det finnes ingen grunn til å avle opp enda flere og bidra til å øke problemet. Anonymkode: b7b16...a64 Ingen kastrerer 7 uker gamle kattunger. Anonymkode: 4aa57...0a1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen kastrerer 7 uker gamle kattunger. Anonymkode: 4aa57...0a1 Er det mulig🙄 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du skjønner vel at en random gatemix ikke er et alternativ for de som kjøper rasekatter? Det er snakk om totalt forskjellige markeder, så å blande løskatter med rasekattavl er totalt irrelevant. Anonymkode: 168dd...bb4 Selvsagt er det et alternativ om de ikke har noe valg. Anonymkode: b7b16...a64 1
Shy Guy Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Håper pusungen kommer seg til igjen ❤️ Kanskje er det for unge katter som med unge mennesker, at beina (skjelett) er litt mykt, og derfor ikke medfører brudd like lett som hos voksne?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvsagt er det et alternativ om de ikke har noe valg. Anonymkode: b7b16...a64 Nei. Hvis jeg kjøper en katt for å f.eks. drive med utstilling så er en gatemix helt meningsløs for meg. Anonymkode: 168dd...bb4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Skrevet 4. august 2023 TS her, igjen. Svarer de som lurer på hvordan det går med pusen. Foten er fremdeles veldig hoven, og veterinær vet ikke om vi klarer å redde den. Hvis den ikke reparerer seg selv med antibiotika, rensing og massasje - så blir det amputering eller avliving. Han går med skjerm, og holdes i ro. Får være sammen med mammaen og søsken noen ganger i døgnet - leker, spiser og går på do. Belaster også foten, men man ser at han har vondt 😭❤️ Anonymkode: 68805...d6c 2
Maskinfører Skrevet 4. august 2023 #18 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her, igjen. Svarer de som lurer på hvordan det går med pusen. Foten er fremdeles veldig hoven, og veterinær vet ikke om vi klarer å redde den. Hvis den ikke reparerer seg selv med antibiotika, rensing og massasje - så blir det amputering eller avliving. Han går med skjerm, og holdes i ro. Får være sammen med mammaen og søsken noen ganger i døgnet - leker, spiser og går på do. Belaster også foten, men man ser at han har vondt 😭❤️ Anonymkode: 68805...d6c Så trist hva heter den ? ❤️❤️ 1
Tvist Skrevet 5. august 2023 #19 Skrevet 5. august 2023 Håper det går greit. På en så ung katt ville jeg amputert om det ikke løser seg. Unge katter tilpasser seg fint, kjenner flere katter med tre bein.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 Tvist skrev (57 minutter siden): Håper det går greit. På en så ung katt ville jeg amputert om det ikke løser seg. Unge katter tilpasser seg fint, kjenner flere katter med tre bein. Det koster mellom 20-30.000,- å amputere benet. Dette er penger jeg dessverre ikke bare kan hoste opp 😞 Anonymkode: 68805...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå