AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Sikkert en litt rar problemstilling for noen🙈 men med første barnet satt jeg i sofaen og så på tv hele dagen mens baby ammet/sov på meg. Gikk noen trilleturer innimellom da og hun sov i egen seng på natta. Men ellers så var hun på meg hele tiden. Koste meg med det og følte vi fikk god tilknytning🥰 Har nå en nyfødt baby på 1 uke. Og hun har samme tendens som storesøster at hun sovner etter amming og vil ligge oppå meg. Lirker henne over i egen seng/vogn, men får så dårlig samvittighet av at hun skal ligge "alene". At hun ikke får like mye kroppskontakt og nærhet som storesøster fikk. Hun sover i egen seng på natta, fra ca. 23-11 med noen ammepauser imellom her. Hvordan gjør dere det? Lar dere konsekvent baby ligge å sove for seg selv? Eller varierer dere litt? Om hun skal sove oppå meg får jeg jo veldig lite tid med storesøster. Konstant dårlig samvittighet for et av barna uansett hva jeg gjør😅 Anonymkode: 58b5d...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Bæresjal? Så kan baby henge på deg og sove mens du er sammen med storesøsken🥰 Anonymkode: fea99...a9b
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Jeg opplevde det samme som deg - det første barnet var oppå meg 24/7, det andre sov oftere for seg selv. Det er en blanding av det at man har mer erfaring og av at man rett og slett ikke har tid til å bare sitte med babyen på fanget hele dagen. Så lenge babyen sover fornøyd for seg selv, kan jeg ikke skjønne hva det er å ha dårlig samvittighet for.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Jeg forsøkte alltid å legge første for seg selv også, for jeg trengte å ha kroppen min for meg selv litt. Ikke fikk jeg sove eller slappet av om storebror lå på meg heller. Noen ganger sov han på meg, men som regel i vogn eller i babynest. Så blir det samme denne gangen tenker jeg. Anonymkode: 108a4...398 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Hadde jeg fått til å lirke mine av meg når de sov, hadde jeg glatt gjort det 😛 Med eldstemann gjorde det ikke så mye om jeg ble sittende, så lenge jeg hadde boken min i nærheten. Men med andremann var det jo enda mer som skulle gjøres i huset, og også storesøsken som ville være med mamma. Anonymkode: c7949...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå