AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Har 3 par nye sko og alle får jeg knagsår på helen av. Det er beindyrt med knagsårplaster og lurer på hva annet man kan gjøre slik at det ikke gjør så sabla vondt når man går. De er passe i henhold til størrelsen på sko så meget skuffa. Anonymkode: c2435...227
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Rettelse: Gnagsår skal det være hehe Anonymkode: c2435...227
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Må få noe sitte i ro der gnagsår kommer. Så teip fungerer jo også, men bør være litt tykkelse. Anonymkode: 89c2e...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Ikke hvis du alt har fått sår altså. Anonymkode: 89c2e...d6a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Hvis du har en gammel nylon-strømpebukse med hull: klipp av beina og bruk som sokker, evt kjøp strømper i nylon, så vanlig sokk utenpå. Gir mindre friksjon på huden. Anonymkode: 59d34...347 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du har en gammel nylon-strømpebukse med hull: klipp av beina og bruk som sokker, evt kjøp strømper i nylon, så vanlig sokk utenpå. Gir mindre friksjon på huden. Anonymkode: 59d34...347 Takk for tips. Skal prøves 🙂 Anonymkode: c2435...227
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Må få noe sitte i ro der gnagsår kommer. Så teip fungerer jo også, men bør være litt tykkelse. Anonymkode: 89c2e...d6a Jeg kan jo prøve sånn plastertape (hvis det heter det) Men plaster går jeg bort fra for de faller av så lett.. Anonymkode: c2435...227
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke hvis du alt har fått sår altså. Anonymkode: 89c2e...d6a Jo har fått store knagsår på begge heler.. Anonymkode: c2435...227
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 Tar med alt jeg kan få av tips 🙂 Anonymkode: c2435...227
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Sokker, strømper er et must i slike tilfeller. Du får kjøpt gnagesårstift, den gjør huden glatt slik at skoen ikke gnager på et sted. Men det er mer som forebygging. Om du først har fått sår, så må et plaster til. Mest sannsynlig så er ikke de skoene riktig for føttene dine, veldig kjipt. Har også kjøpt sko jeg ikke kan bruke pga gnagesår, de sitter bare feil på min fot. Anonymkode: 3eaae...115
Sola de Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 Har prøvd det meste. Ingenting virker sånn egentlig, men har ofte plaster på sårene, så nylonstrømper utenpå inni vanlige sokkene. Noen ganger har jeg kompresser teipet på, da det er skikkelige blødende kjøttsår 😕
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Selv om sko passer i selve fot-lengden, så passer de ikke nødvendigvis over hæl/tær. Sko har ulik form, og føtter har ulik form. Jeg har to par joggesko jeg får gnagsår av raskt, og har lagt gaffatape på innsiden av hæl på de. Kan gå i timesvis i de nå uten gnagsår. Flere ballerinasko hvor jeg ikke kan tape har jeg bare kastet... De passer rett å slett ikke over hæl for meg. Anonymkode: 51df4...3f1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 Sko som gir meg gnagsår er ofte bittelitt for store til meg slik at helen går mer opp og ned og ikke sitter godt i skoa. Siden jeg har bred kort fot er det vanskelig å finne sko som er brede nok i størrelsen og må gå opp i størrelse til litt for lange sko. Jeg bruker derfor når jeg må bruke sko jeg enten må gå barbeint eller med ankelsokker i, å ta på robust plaster som kan klippes av, og har det på hælen der jeg bruker få gnagsår. Gjør dette om jeg skal gå lang turer. Anonymkode: 67a41...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå