AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg fikk høre fra barnet mitt at far skal flytte. Far har ikke informert meg om det, for han kommuniserer ikke og mener at det er ok at det er barnet som formidler slikt. Jeg reagerer kraftig på det. Såvidt jeg skjønner skal han flytte i nabolaget, så det er ikke et praktisk problem for min del, men likevel. Barnet er folkeregistrert på hans adresse. Er han ikke lovpålagt å informere meg om adresseendring? Anonymkode: c9446...9bd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg fikk høre fra barnet mitt at far skal flytte. Far har ikke informert meg om det, for han kommuniserer ikke og mener at det er ok at det er barnet som formidler slikt. Jeg reagerer kraftig på det. Såvidt jeg skjønner skal han flytte i nabolaget, så det er ikke et praktisk problem for min del, men likevel. Barnet er folkeregistrert på hans adresse. Er han ikke lovpålagt å informere meg om adresseendring? Anonymkode: c9446...9bd Han informerer deg sikkert når adressen er endret. Herlighet du har ikke SÅ mye makt over han Anonymkode: f8e5f...f88 19 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Storm i vannglass. Du får nok vite. Anonymkode: 6c57c...e69 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg fikk høre fra barnet mitt at far skal flytte. Far har ikke informert meg om det, for han kommuniserer ikke og mener at det er ok at det er barnet som formidler slikt. Jeg reagerer kraftig på det. Såvidt jeg skjønner skal han flytte i nabolaget, så det er ikke et praktisk problem for min del, men likevel. Barnet er folkeregistrert på hans adresse. Er han ikke lovpålagt å informere meg om adresseendring? Anonymkode: c9446...9bd Ikke bare må han informere deg. Om barnet har delt bosted på barnet må du signere på flyttemeldingen. Anonymkode: 0b7d5...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Hvorfor skulle han vøre pålagt å fortelle deg at han flytter innad i samme nabolag? Snakk om å koke kaniner. Anonymkode: 83fb5...5f4 28
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke bare må han informere deg. Om barnet har delt bosted på barnet må du signere på flyttemeldingen. Anonymkode: 0b7d5...e3e Ikke hvis han holder seg i nabolaget. Anonymkode: 64600...51a 8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke hvis han holder seg i nabolaget. Anonymkode: 64600...51a Om barnet har delt bosted må begge foreldre signerer flyttemeldingen. Folkeregisteret bryr seg ikke om flytteavstanden. Du får rett og slett ikke godkjent flyttemeldingen på barnet uten den andre forelderens signatur. Anonymkode: 0b7d5...e3e 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om barnet har delt bosted må begge foreldre signerer flyttemeldingen. Folkeregisteret bryr seg ikke om flytteavstanden. Du får rett og slett ikke godkjent flyttemeldingen på barnet uten den andre forelderens signatur. Anonymkode: 0b7d5...e3e Det stemmer. Den/de som har foreldreansvar må signere på flyttemeldingen. Da jeg og barna flyttet nektet far å signere. Vi flyttet innad i en mindre by og far hadde helgesamvær som ikke ble påvirket av dette. I 1 år sto barna registrert på min gamle adresse, der det bodde andre mennesker, og jeg registrert der vi faktisk bodde. Til slutt "tvangsflyttet" Skatteetaten barna til riktig adresse. Det var mye styr for å få det ordnet. Anonymkode: 83c42...4e6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvorfor skulle han vøre pålagt å fortelle deg at han flytter innad i samme nabolag? Snakk om å koke kaniner. Anonymkode: 83fb5...5f4 Dette handler om at man som forelder selvsagt skal informere den andre forelderen om ting som skjer i barnas liv. Anonymkode: c9446...9bd 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette handler om at man som forelder selvsagt skal informere den andre forelderen om ting som skjer i barnas liv. Anonymkode: c9446...9bd Helt enig! Har selv en eks som ikke klarer å informere om viktige ting i sitt liv som påvirker barna.. Anonymkode: 3b8b7...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 Barn får med seg alt som skjer i hjemmet, og de snakker. Er de fornøyd, så legg vekk kontrollbehov og krenkelseskortet. Anonymkode: de05b...c1d 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det stemmer. Den/de som har foreldreansvar må signere på flyttemeldingen. Da jeg og barna flyttet nektet far å signere. Vi flyttet innad i en mindre by og far hadde helgesamvær som ikke ble påvirket av dette. I 1 år sto barna registrert på min gamle adresse, der det bodde andre mennesker, og jeg registrert der vi faktisk bodde. Til slutt "tvangsflyttet" Skatteetaten barna til riktig adresse. Det var mye styr for å få det ordnet. Anonymkode: 83c42...4e6 Når var dette? Jeg flyttet for under to år siden, kun jeg som signerte. Vi har begge foreldreansvar, barna bor hos meg og på helgesamvær. Anonymkode: a8e47...fc9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #13 Skrevet 2. august 2023 Leter du etter konflikter? Anonymkode: 0216a...c28 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #14 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når var dette? Jeg flyttet for under to år siden, kun jeg som signerte. Vi har begge foreldreansvar, barna bor hos meg og på helgesamvær. Anonymkode: a8e47...fc9 Så vidt jeg vet, gjelder dette bare når barnet har delt bosted. https://www.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/nar-en-av-foreldrene-vil-flytte/ Anonymkode: 0b7d5...e3e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #15 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg fikk høre fra barnet mitt at far skal flytte. Far har ikke informert meg om det, for han kommuniserer ikke og mener at det er ok at det er barnet som formidler slikt. Jeg reagerer kraftig på det. Såvidt jeg skjønner skal han flytte i nabolaget, så det er ikke et praktisk problem for min del, men likevel. Barnet er folkeregistrert på hans adresse. Er han ikke lovpålagt å informere meg om adresseendring? Anonymkode: c9446...9bd Det skal vel gå 6 uker fra han sier ifra til han endrer adressen til barnet. Men slik jeg forstår er du sint på at han har adressen hos seg så du leter etter alt mulig å ta han på. Jeg har selv vært slik, men det hjelper ikke. Anonymkode: 57475...9da
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #16 Skrevet 2. august 2023 Han er faktisk lovpålagt å informere deg (3 mnd før mener jeg å huske), men til syvende og sist har det ikke noe betydning hva han gjør desverre. Anonymkode: e0a82...f25
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er faktisk lovpålagt å informere deg (3 mnd før mener jeg å huske), men til syvende og sist har det ikke noe betydning hva han gjør desverre. Anonymkode: e0a82...f25 3 mnd før om han skal ut av kommunen de bor i. Ellers er det 6 uker. Her skulle far flytte ut av kommunen, fikk vite det måneden før han flyttet. Ingen som brydde seg im det, ikke en gang etterpå ved rettssak ble det brukt noe tid på. Anonymkode: 57475...9da 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skal vel gå 6 uker fra han sier ifra til han endrer adressen til barnet. Men slik jeg forstår er du sint på at han har adressen hos seg så du leter etter alt mulig å ta han på. Jeg har selv vært slik, men det hjelper ikke. Anonymkode: 57475...9da Nei, som det står i HI reagerer jeg kraftig på at barnet er nødt til å formidle slik informasjon. For meg har det ingen praktisk konsekvens eller om han bor her eller der så lenge det er i nærheten. Vei A eller B spiller ingen rolle. Derimot gjør det meg sint at han ikke informerer om store endringer i barnets liv, for det er en situasjon barnet ikke er bekvem med. Grunnen til at jeg spør om regler her, er at offisielle regler er det eneste eksen kan tenkes å forholde seg litt til. Barnets sosiale behov er underordnet. Anonymkode: c9446...9bd 1
Miaiai Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 Så lenge man flytter innad i kommuen så tror jeg ikke man trenger og si i fra, hadde han flyttet til ny bolig og ikke sagt fra om det når han hadde flyttet. Litt sært. Jeg har sagt i fra når jeg har visst jeg skulle flytte her til x, trenger ikke noe godkjennelse så lenge det er innad i kommuen.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 11.26): Herlighet du har ikke SÅ mye makt over han Anonymkode: f8e5f...f88 Til hennes store fortvilelse. Anonymkode: 04ed7...a46 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå