AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #41 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vel, hvorfor ikke? De er forpliktet til å delta i panteordningen, men de velger å la nærliggende matbutikker ta kostnaden og arbeidet med å ta flaskene i retur. Kjøper jeg brusen der og drikker den på benken utenfor, er det rimelig upraktisk å bli sendt 2 etasjer opp for å pante flaska i motsatt ende av bygget fremfor å bare stikke rett inn igjen og pante der den ble kjøpt. Anonymkode: c64fc...1af Europris selger også mineralvann med pant, du får ikke pante flasker på Europris heller. Anonymkode: 1311a...7cc 4 1
exictence Skrevet 1. august 2023 #42 Skrevet 1. august 2023 Baktus skrev (32 minutter siden): Hva var det vi nordmenn hamstret butikkene tom for ved nedstengingen av samfunnet 12.mars i 2020??..jo TOALETTPAPIR... mat var ikke så nøye med vi har definitivt misforstått biologiens prosess..vi må først spise for å ha behov for toalettpapir...p 😂
AprilLudgate Skrevet 1. august 2023 #43 Skrevet 1. august 2023 Har folk flest pleid å kjøpe shampo/deo på dagligvare? Smågodt har de ikke på Normal, går vel mer i merker og typer sjokolade/chips dagligvarebutikkene uansett ikke fører. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #44 Skrevet 1. august 2023 Vi kommer alltid til å trenge mat. Vi overlever ikke uten det. Så lenge jeg har vært voksen, har jeg aldri kjøpt såpe og shampo på matbutikkene. Svært mange kjøper disse produktene fra nettbutikker som Lyko og Blivakker. Dette er ikke et marked som matvarebutikkene har hatt monopol på, og det er heller ikke et marked som de SKAL ha monopol på. Normal er bare én av flere butikker som selger slike ting. Europris har f.eks. alltid også solgt disse produktene, uten at matbutikkene har gått konkurs av denn grunn. Anonymkode: c866b...bc2 7 1
Maya39 Skrevet 1. august 2023 #45 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er det ikke mine påstander, og jeg vet ikke hvorfor ts laget tråden 5-6 måneder etter at dette var et tema i nyhetsbilde, men du kan Google selv, eller vise til kilde med dine påstander om matbutikkene ikke tjener mest penger på andre ting enn mat. normal er ikke ansvarlig for dårlig kronekurs, matmangel, inflasjon osv, det som har ført til prisvekst det siste året, men du mener altså at hvis alle slutter og kjøpe varer matbutikkene tjener penger på , så vil ikke det føre til at mat blir dyrere? Det er fortsatt ikke normal sitt ansvar, normal ønsker og drive butikk og tjene penger og er ansvarlig for seg selv. det er mer et interessant forbrukerspørsmål, selv om alle her diskuterer alt mulig annet. Anonymkode: c4f6e...645 Typiske ting normal selger, har jeg som oftes aldri kjøpt i dagligvare butikker uansett. Og det vet jeg også mange av min familie og venner ikke gjør. Og dette lenge før normal dukket opp. Tidligere handlet jeg mye av det på europris. Men disse ville matvareprisene vi ser nå, tror jeg hadde kommet uansett fordi det er mye som rocker i norsk økonomi. 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #46 Skrevet 1. august 2023 Spørsmålet er hvorfor dagligvareforretninger ikke konsentrerer seg om salg av matvarer og ikke salg av sjampo og deodorant? Det finnes da nok av andre butikker som selger dette, også før Normal eksisterte. Kjenner dessuten få mennesker som av «fri vilje» kjøper deo eller sjampo på Rema eller Kiwi, det blir som nødløsning eventuelt. Anonymkode: a5450...183 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #47 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vel, hvorfor ikke? De er forpliktet til å delta i panteordningen, men de velger å la nærliggende matbutikker ta kostnaden og arbeidet med å ta flaskene i retur. Kjøper jeg brusen der og drikker den på benken utenfor, er det rimelig upraktisk å bli sendt 2 etasjer opp for å pante flaska i motsatt ende av bygget fremfor å bare stikke rett inn igjen og pante der den ble kjøpt. Anonymkode: c64fc...1af Får man pante flasker på Deli deLuca/Jula/Narvesen/Shell/cirkleK, da? Anonymkode: a5450...183 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #48 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Europris selger også mineralvann med pant, du får ikke pante flasker på Europris heller. Anonymkode: 1311a...7cc Her jeg bor får vi det. Butikker som selger flasker med pant er forpliktet til å ta dem i retur; det er ikke en frivillig ordning. Men det er jo alltids noen snyltere som forsøker å sno seg unna. Anonymkode: c64fc...1af 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #49 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får man pante flasker på Deli deLuca/Jula/Narvesen/Shell/cirkleK, da? Anonymkode: a5450...183 Som sagt, det er ikke en frivillig ordning, men snyltere finnes det alltid. Anonymkode: c64fc...1af 2
Maya39 Skrevet 1. august 2023 #50 Skrevet 1. august 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Har folk flest pleid å kjøpe shampo/deo på dagligvare? Smågodt har de ikke på Normal, går vel mer i merker og typer sjokolade/chips dagligvarebutikkene uansett ikke fører. Nei jeg har ikke kjøpt sånne ting på butikken, som shampoo og div andre ting. Før Normal kom, kjøpte jeg jo sånne ting andre steder, som oftes europris og hm Jeg kjøper mye snacks og godteri på butikken, mye av det normal har av sånt finner jeg som oftes ikke i butikkene. Sånn bortsett fra shampoo. Jeg har tenåringer som kjøper mye sminke der, det er noe dagligvare forretninger selger veldig lite av, så dem taper ingenting der. Tenker nok det er shampoo og såper, og hvis det er det som velter økonomen og og matprisene skyter i været. Så burde dem jo gjort det før normal kom også. Vi er en stor familie, og vi handler typ shampoo og sånt på rusta her. Mye og spare. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #51 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Denne tråden var fascinerende. Ikke på grunn av temaet. Men fordi den viser så tydelig hvem som har IQ under og over snittet. Kun tre-fire stk har vist at de har mental kapasitet til å forstå problemstillingen. Anonymkode: becac...339 😂 Så fordi jeg handler deodorant på Normal, så må f.eks kiwi sette opp prisen på f.eks kjøttdeig? Forklar da gjerne hvorfor alle dagligvareeiere er milliardærer? Er det fordi de overpriser varene sine? Eller er det fordi de tar minimum for å ikke gå i underskudd? Anonymkode: 8c432...dc3 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #52 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da kan dere velge av prinsipp, deo til under halve prisen eller pante en flaske ? De kan vel bare kutte panten også? Så blir drikken dyrere.. eller vent. Dere kan slutte å kjøpe drikke på normal hvis det er så viktig å få igjen panten akkurat der? Anonymkode: e4ab2...377 What? Ja jeg kjøper ofte drikke på normal. Ja, jeg kan pante flasken på kiwi. Kiwi er som andre som selger drikke med pant forpliktet til og ta imot pant. De gjør den jobben for normal. Hvorfor får normal lov til og ikke ta imot pant? Har de lov, sånn egentlig? Hvorfor blir drikken dyrere om de dropper panten? Hvordan skal de droppe panten, sitte med sprittusj og dekke over pantekoden på flaskene? Anonymkode: c4f6e...645 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #53 Skrevet 1. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: What? Ja jeg kjøper ofte drikke på normal. Ja, jeg kan pante flasken på kiwi. Kiwi er som andre som selger drikke med pant forpliktet til og ta imot pant. De gjør den jobben for normal. Hvorfor får normal lov til og ikke ta imot pant? Har de lov, sånn egentlig? Hvorfor blir drikken dyrere om de dropper panten? Hvordan skal de droppe panten, sitte med sprittusj og dekke over pantekoden på flaskene? Anonymkode: c4f6e...645 https://www.tb.no/ragnar-fikk-nei-til-a-pante-flaskene-i-butikken-da-ga-han-seg-ikke-noen-vil-si-jeg-er-vrang/s/5-76-2074265 Anonymkode: d6306...203
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #54 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bare pensjonister, navere og damer med krystall på nattbordet som handler på Normal. Neppe noen stor trussel. Anonymkode: a2bbc...c24 Nja, akkurat det stemmer ikke helt da. Vi er mange som er innom normal og handler diverse småting, enten det er skjønnhet og velvære, vaskemidler, godteri eller annet. Men det stemmer at det ikke er noe stor trussel mot dagligvarebutikkene pga mindre salg og shampoo, balsam og deo. I så fall må nettbutikker som Lyko og Blivakker være en enda større trussel, da de når ut til hele Norge og har ofte tilbud og ellers billige varer. Anonymkode: fa4fc...15d 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #55 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂 Så fordi jeg handler deodorant på Normal, så må f.eks kiwi sette opp prisen på f.eks kjøttdeig? Forklar da gjerne hvorfor alle dagligvareeiere er milliardærer? Er det fordi de overpriser varene sine? Eller er det fordi de tar minimum for å ikke gå i underskudd? Anonymkode: 8c432...dc3 Fordi de selger deodoranter.. alle dagligvareeiere er ikke milliardærene , veldig mange går konk og må selge til milliardærene. Når milliardærene eier alt er det kun priskrigen dem imellom som er konkurranse. De vil tjene penger uansett, så tjener de ikke på deodorant må de tjene på feks kjøttdeig . Anonymkode: c4f6e...645
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #56 Skrevet 1. august 2023 Hvem i alle dager kjøper shampo, kremer ol på dagligvarebutikken? De har jo bare dritt! Jeg har brukt nettbutikker til det i mange år. Kjøper tamponger på normal da. Anonymkode: 2812b...1fd 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #57 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.tb.no/ragnar-fikk-nei-til-a-pante-flaskene-i-butikken-da-ga-han-seg-ikke-noen-vil-si-jeg-er-vrang/s/5-76-2074265 Anonymkode: d6306...203 Betalingsartikkel. Anonymkode: c64fc...1af
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #58 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.tb.no/ragnar-fikk-nei-til-a-pante-flaskene-i-butikken-da-ga-han-seg-ikke-noen-vil-si-jeg-er-vrang/s/5-76-2074265 Anonymkode: d6306...203 Har ikke abonnement på dette. Fikk han pantet den etter masse styr? Anonymkode: c4f6e...645
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #59 Skrevet 1. august 2023 Hva mer er en trussel? Bokhandlere? En del dagligvareforretninger selger jo «romaner» også. Det virker for øvrig ikke som at dagligvarebransjen sliter så veldig, til tross for at folk kjøper sjampo og såpe andre steder, problemer de måtte ha forklares med andre økte utgifter: https://www.nettavisen.no/okonomi/milliardoverskudd-for-kiwi-eier-det-har-vart-krevende/s/5-95-988141 Anonymkode: a5450...183 4
Maya39 Skrevet 1. august 2023 #60 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betalingsartikkel. Anonymkode: c64fc...1af Handlet om en som ikke fikk pante flaska si på normal, men dem var pliktig til og ta det i mot. Var vel en ung i kassa som ikke hadde fått den infoen da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå