Gå til innhold

Trenger diesel, 4x4 og hengerfeste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjører ca 60 mil hver dag, i 20 minusgrader. Avhengig av stor henger. Må ha stor tank da jeg vil kjøre minst 60 mil uten å måtte stoppe. 

Regner med de fleste kjenner seg igjen i utfordringen. Hvilke dieselbiler har dere?

Anonymkode: 5fe22...c58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Land Cruiser er desidert den beste til sånt bruk.

Anonymkode: 6d4d2...eed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gammal Toyota er det eneste som gjelder, helst Hiace fra 1998.

Anonymkode: cc2b5...5bd

AnonymBruker
Skrevet
On 8/1/2023 at 10:15 AM, AnonymBruker said:

Kjører ca 60 mil hver dag, i 20 minusgrader. Avhengig av stor henger. Må ha stor tank da jeg vil kjøre minst 60 mil uten å måtte stoppe. 

Regner med de fleste kjenner seg igjen i utfordringen. Hvilke dieselbiler har dere?

Er det på Antarktis eller Nordpolen du kjører, siden det er 20 minusgrader året rundt der du kjører?

Anonymkode: 8fd99...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Mitsubishi outlander, 2011 diesel greier fint det men usikker på hvor mye en tungt lastet henger ville påvirket. Land cruiser er flott men går mer drivstoff da så kanskje unødvendig.

Anonymkode: 3da92...9e4

• Liker 1
Skrevet

Land Cruiser 😀

• Liker 1
Skrevet

60 mil med henger hver dag? Kjører du drosje med passasjerer på hengeren? 

• Liker 1
Skrevet

Litt meningsløst når en ikke spesifiserer om en er ute etter en ny eller 20år gammel bil.

AnonymBruker
Skrevet

Izusi

Anonymkode: 730bd...22e

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

60 mil med henger hver dag? Kjører du drosje med passasjerer på hengeren? 

Aldri hørt om de som har arbeid som medfører lange reiseavstander? Aldri hørt om at de også MÅ trekke på henger for å få med det de skal? Du har fortsatt litt å lære om hva som rører seg rundt deg gitt!

Anonymkode: 9e375...ecf

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Aldri hørt om de som har arbeid som medfører lange reiseavstander? Aldri hørt om at de også MÅ trekke på henger for å få med det de skal? Du har fortsatt litt å lære om hva som rører seg rundt deg gitt!

Har aldri hørt om noen som kjører 60 mil hver eneste dag i forbindelse med pendling til/fra jobb, eller på jobb, med mindre du er yrkessjåfør, nei. Det er Tromsø - Alta T/R hver eneste dag. Så da har jeg litt å lære. Kan du lære meg hva slags jobb dette er? 

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

Mazda CX-5 kanskje? Evt en Volvo XC70. 

Kunne sagt RAV-4 som jeg har selv. Den er problemfri, sterk og kjekk, men de bruker mye diesel. Vi snakket minst 0.8 på mila. Det er viktig når man kjører så mye regner jeg med.

Land Cruiser bruker latterlig mye diesel.

Anonymkode: 95c57...041

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (20 minutter siden):

Har aldri hørt om noen som kjører 60 mil hver eneste dag i forbindelse med pendling til/fra jobb, eller på jobb, med mindre du er yrkessjåfør, nei. Det er Tromsø - Alta T/R hver eneste dag. Så da har jeg litt å lære. Kan du lære meg hva slags jobb dette er? 

Er du virkelig så trangsynt at du ikke klarer å se for deg dèt? Da er det faktisk nytesløst å begynne å forklare også!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 10.15):

Det du trenger er et fly! Du får høre om SAS har et for salg :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du virkelig så trangsynt at du ikke klarer å se for deg dèt? Da er det faktisk nytesløst å begynne å forklare også!

Har aldri hørt om noen som kjører så langt hver eneste dag og attpåtil med henger. Uansett bil man måtte velge så kan man påberegne store vedlikeholdsutgifter. 

• Liker 1
Skrevet

Har 2009 L200 gått 300 000 kan anbefale Isuzu D-Max eller  L200 om du liker og skru og drive med bilelektro samt feilsøking  😀 vært gjennom km teller som sluttet og virke (2019) defekt signalledning ned til Girkassesensor (2023) blinklys som ikke virket ledningsbrudd + ledning til blinklys 😀 defekt styrevinkelsensor 500,- på huggeri reparerer sjøl 

AnonymBruker
Skrevet

Vi får samme problemstilling her til høsten. Mannen får 50 mil til jobb (en vei). Diesel, 4*4, hengerfeste og cruise-kontroll var hovedkrireriene. Vi endte på en Volvo XC60. Det går ca 0,6 på mila på langkjøring, så dieselkostnaden blir heldigvis ikke så ille. 

Anonymkode: 418b4...634

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...