AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg har amerikansk kjæreste og derfor vært en del i USA, men innenfor hva ESTA gir meg med å være der kun 90 dager på en reise og mindre enn 180 dager i et år. Men samtidig er det ikke en fastsatt regel, fordi de vil bruke kjønn for hvert tilfelle. Men har jo fortsatt vært der en del. Har hatt 4 reiser dit i løpet av nesten 2 år. 2 av reisene var ca 60 dager, en 1,5 mnd og en på 2 uker. Noen som kjenner til systemet litt, eller er i samme problemstilling? Eller har reist like mye dit som meg? Er norsk statsborger, men reiser bare rundt for tiden uten å jobbe. Og det kan kanskje se litt rart ut for dem om jeg får ekstra spørsmål. Og hjelper vel ikke å ha kjæreste fra USA heller 😬 Anonymkode: 184bd...d27
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Det viktige for de er vel at du overholder reglene du siterer i hovedinnlegget. Ha en billett med utreisedato og vær tydelig på at du er turist og ikke har planer om å bli boende i USA. Jeg har en mann fra USA, men vi bor i Norge. Han ble i Norge litt for lenge et par ganger (uuupps), og han fikk en telefon fra UD med oppfordring om å reise ut av landet. Jeg vet ikke hvor strenge de er i USA. Anonymkode: be98b...0ed
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Høres ut som om du er fint innafor reglene, så jeg ville ikke vært bekymret. Hvis du skal jobbe fra USA (med norsk arbeidsgiver), ville jeg dobbeltsjekket at det var greit, kanskje. Anonymkode: 19d84...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå