AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg har klart å få en prolaps i korsryggen, som stråler nedover det ene beinet. Tror det kan ha kommet av mange timer med bilkjøring nå nylig, og mye stilleståing. Legen har ikke legetime til meg før om en stund, og jeg skal på jobb i dag. Jeg jobber i butikk som for tiden er veldig rolig pga at det er sommer, som igjen vil si at jeg blir stående veldig lenge rett opp ned på hardt gulv. Dette gjør at jeg får veldig vondt i beina, som også går til korsryggen. I dag skal jeg bare jobbe i 6t, og tenkte å dra for å kjenne hvordan det føltes. Jeg vet bevegelse er viktig, men jeg er bare redd det harde gulvet og generelt lite å gjøre der gjør ting verre. Jeg vil ikke bli verre, eller at det tar lenger tid før det går over. Har noen her noen tips? Har du hatt prolaps og stått lange dager på hardt gulv? Hjalp det/ble det verre? Anonymkode: 5c8a6...cf6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har klart å få en prolaps i korsryggen, som stråler nedover det ene beinet. Tror det kan ha kommet av mange timer med bilkjøring nå nylig, og mye stilleståing. Legen har ikke legetime til meg før om en stund, og jeg skal på jobb i dag. Jeg jobber i butikk som for tiden er veldig rolig pga at det er sommer, som igjen vil si at jeg blir stående veldig lenge rett opp ned på hardt gulv. Dette gjør at jeg får veldig vondt i beina, som også går til korsryggen. I dag skal jeg bare jobbe i 6t, og tenkte å dra for å kjenne hvordan det føltes. Jeg vet bevegelse er viktig, men jeg er bare redd det harde gulvet og generelt lite å gjøre der gjør ting verre. Jeg vil ikke bli verre, eller at det tar lenger tid før det går over. Har noen her noen tips? Har du hatt prolaps og stått lange dager på hardt gulv? Hjalp det/ble det verre? Anonymkode: 5c8a6...cf6 Å stå var nesten umulig, veldig smertefullt. Kan du sitte litt på jobbe? Jeg satt meg ned så ofte jeg klarte,men er lærer…så ikke så lett. Var dog på jobb hele tiden. Gikk rolige og ikke så lange turer i skogen på kvelden, syntes det hjalp veldig å bevege seg. Anonymkode: 152fe...66e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Du kan jo prøve å gå inn for å bevege deg litt nesten hele tiden? Ta på deg sko med god demping. Du kan kontakte fysioterapeut, kanskje du får time raskere der enn hos legen, i hvert fall om du bor i en (større) by. Fysioterapeuten har dessuten ganske sikkert mer nyttige tips og øvelser å tilby enn fastlegen. Anonymkode: 76de5...3de 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Jeg har egentlig ikke lov til å sitte på jobb, men vi har en krakk jeg kan finne frem og sette meg innimellom hvis det er lite folk. Jobber alene hele dagen, så det går nok bra så lenge det er rolig. Vi skal egentlig ha svarte sko på, og de jeg har er Ecco, men får vanvittig vondt i beina uansett. Kan ta med joggeskoene jeg bruker til trening og bytte ila dagen evt, de har bedre demping, selvom de er "feil farge". Jeg får kjenne hvordan det blir i dag, så er det nok smart å kontakte fysio ja! Hiver også i meg noen paracett. Takk for tips, jeg håper det går over fort. Anonymkode: 5c8a6...cf6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Sko med god demping, og gå frem og tilbake i butikken. Anonymkode: 2fc4e...d79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå