AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Hører sjeldent om kvinner i 40-åra som går inn i nytt forhold etter samlivsbrudd, stemmer dette? Anonymkode: 54ca7...249
remix2020 Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hører sjeldent om kvinner i 40-åra som går inn i nytt forhold etter samlivsbrudd, stemmer dette? Anonymkode: 54ca7...249 Hvorfor skulle det være for sent for kvinner i 40-åra å finne kjærligheten på nytt? 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Nei, jeg kjenner en del som har funnet kjærligheten på ny. Når det er sagt så tror jeg at noen av de som er kvitt en eller annen døgenikt av en mann tenker at nå skal de prioritere seg selv (og eventuelle barn), og koser seg med å kunne gjøre det for første gang på x antall år. Mannen stuper rett inn i neste forhold før de får blunket, men kvinnen omfavner singellivet. Blir veldig generaliserende dette altså men Anonymkode: 23b09...660 18 5
Roci Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg kjenner en del som har funnet kjærligheten på ny. Når det er sagt så tror jeg at noen av de som er kvitt en eller annen døgenikt av en mann tenker at nå skal de prioritere seg selv (og eventuelle barn), og koser seg med å kunne gjøre det for første gang på x antall år. Mannen stuper rett inn i neste forhold før de får blunket, men kvinnen omfavner singellivet. Blir veldig generaliserende dette altså men Anonymkode: 23b09...660 Jeg tror du er inne på noe her, jeg har også inntrykk av at det er flere kvinner i denne aldersgruppen som velger å være single etter samlivsbrudd. 5 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Jeg nærmere meg 50 og har nettopp funnet ❤️ med en jevngammel mann 🥰 Vi har begge ødelagte ekteskap og barn fra før. Jeg er helt tussete forelsket! 😄 Anonymkode: c598d...b24 2 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Jeg har hørt om flere. Anonymkode: b5154...b17 1 1
remix2020 Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg kjenner en del som har funnet kjærligheten på ny. Når det er sagt så tror jeg at noen av de som er kvitt en eller annen døgenikt av en mann tenker at nå skal de prioritere seg selv (og eventuelle barn), og koser seg med å kunne gjøre det for første gang på x antall år. Mannen stuper rett inn i neste forhold før de får blunket, men kvinnen omfavner singellivet. Blir veldig generaliserende dette altså men Anonymkode: 23b09...660 Jeg er mann og ble singel det året jeg fylte 40. Ekskona fikk ny samboer 2 måneder etter at jeg flytta ut. Selv var jeg singel i 7 år før jeg fikk meg ny kjæreste. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg kjenner en del som har funnet kjærligheten på ny. Når det er sagt så tror jeg at noen av de som er kvitt en eller annen døgenikt av en mann tenker at nå skal de prioritere seg selv (og eventuelle barn), og koser seg med å kunne gjøre det for første gang på x antall år. Mannen stuper rett inn i neste forhold før de får blunket, men kvinnen omfavner singellivet. Blir veldig generaliserende dette altså men Anonymkode: 23b09...660 Spikeren på hodet.. Mange har rett og slett fått nok av mannebabyer. Og dessverre er mange av de som er ledige på markedet igjen dumpet nettopp av denne grunnen. Anonymkode: f8473...838 6 2
Helene1982 Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 La oss prøve logikkhatten. Alle kvinner over 40 forblir single i 40 år, til de er 80, mens alle menn over 40 blir sammen med kvinner som er mye yngre. Høres det logisk ut? 8 1
tøydokka Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Neida. Jeg er kvinne 40 og har masse muligheter for å få menn både for kortvarige og langvarige relasjoner. Men nå nyter jeg friheten som singel, har det bedre nå enn da jeg var i forhold. 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 Kvinner har somregel ikke problemer med å få seg mann uansett alder. Er kvinner single, så er det et valg. 40 år er heller ikke gammelt. Anonymkode: 6d96c...8a5 5 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 TS her. Jeg er dame på 38. Jeg er ufrivillig singel etter bruddet for to år siden. Vært singel mellom 2-3 år da forholdet tok slutt før vi flyttet fra hverandre. Føles som alle andre kvinner får seg kjæreste så raskt, mens jeg blir bare avvist. Ja, det er meg med den andre tråden om å bli avvist som kvinne. Får høre jeg er pen og feminin, men er ingen innertier. Så derfor lirte jeg på kvinner i 40-åra. Hvis jeg fortsatt er singel i 40-åra 😔 Anonymkode: 54ca7...249 1
remix2020 Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Jeg er dame på 38. Jeg er ufrivillig singel etter bruddet for to år siden. Vært singel mellom 2-3 år da forholdet tok slutt før vi flyttet fra hverandre. Føles som alle andre kvinner får seg kjæreste så raskt, mens jeg blir bare avvist. Ja, det er meg med den andre tråden om å bli avvist som kvinne. Får høre jeg er pen og feminin, men er ingen innertier. Så derfor lirte jeg på kvinner i 40-åra. Hvis jeg fortsatt er singel i 40-åra 😔 Anonymkode: 54ca7...249 Jeg er singel mann på 50 og håper det finnes damer i 30-40 åra som ikke har gitt opp kjærligheten. Hvis man ikke ønsker å være alene burde man ikke gi opp håpet om å finne en å dele livet med🙏. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner har somregel ikke problemer med å få seg mann uansett alder. Er kvinner single, så er det et valg. 40 år er heller ikke gammelt. Anonymkode: 6d96c...8a5 For meg er det ufrivillig. Har lite venninne-nettverk, kan derfor ikke møte noen gjennom venner. Har blitt avvist av rundt 8-10 menn fra Tinder. Har ikke mange arenaer å møte menn på. Jeg er ufrivillig singel. Er tøft å høre når andre damer på min alder har ny kjæreste/ samboer 2-6 måneder etter bruddet. Jeg unner alle det, virkelig, jeg bare føler meg så mislykket 😔 Ts Anonymkode: 54ca7...249 1
tirben Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 (endret) Ble singel da jeg var 38. Hadde da to barn på 2 og 8 år. Var et tøft brudd og var alene i tre før jeg begynte å date igjen. Traff da en del fine menn, og ble sammen med ham som fortsatt etter 20 år, er min mann. Endret 1. august 2023 av tirben 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg er det ufrivillig. Har lite venninne-nettverk, kan derfor ikke møte noen gjennom venner. Har blitt avvist av rundt 8-10 menn fra Tinder. Har ikke mange arenaer å møte menn på. Jeg er ufrivillig singel. Er tøft å høre når andre damer på min alder har ny kjæreste/ samboer 2-6 måneder etter bruddet. Jeg unner alle det, virkelig, jeg bare føler meg så mislykket 😔 Ts Anonymkode: 54ca7...249 Men er det virkelig et mål å ha ny kjæreste eller faktisk samboer etter så kort tid som 2-6 måneder etter bruddet? Jeg tenker faktisk motsatt av deg, at dette er kvinner som er relativt ukritiske, muligens litt uselvstendige og kanskje er mest forelsket i forelskelsen, ikke mannen. Det er sunt å ta seg tid til å bli ferdig med gammelt grums fra det forholdet som gikk i stykker og "lande" litt i sin nye tilværelse og - for å bruke en gammel klisjè - "finne seg sjæl" før man går inn i et nytt forhold. Jeg tror man blir en bedre partner om man ikke har med seg en masse gammel bagasje. I tillegg er det fint å bruke litt tid på å reflektere hva man kan/vil gjøre annerledes i et eventuelt nytt forhold, man kan ikke automatisk gå ut fra at alt går av seg selv med en ny partner. Anonymkode: e7241...5ef 8 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 Jeg er kvinne med samlivsbrudd i 40 åra. Jeg har jo de ungene jeg skal ha og kan nå ha mitt eget liv annen hver uke og ikke bare være kronisk hushjelp og prosjektleder for familien AS. Trives helt fantastisk i mitt nye liv (selv om jeg ikke valgte det på noe vis), karrieren gikk rett til vers da jeg hadde mer tid å prioritere jobb, så kan ikke se en eneste grunn til å skulle skaffe ny kjæreste, hva skal jeg med ham? og hva har jeg å tilby? Jeg har ikke verken tid til, plass til eller lyst på en sånn Anonymkode: 660b2...7c6 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For meg er det ufrivillig. Har lite venninne-nettverk, kan derfor ikke møte noen gjennom venner. Har blitt avvist av rundt 8-10 menn fra Tinder. Har ikke mange arenaer å møte menn på. Jeg er ufrivillig singel. Er tøft å høre når andre damer på min alder har ny kjæreste/ samboer 2-6 måneder etter bruddet. Jeg unner alle det, virkelig, jeg bare føler meg så mislykket 😔 Ts Anonymkode: 54ca7...249 Hvor bor du? Meld deg på et salsa kurs, begynn i kor, amatørteater, bokklubb, matlagingskurs o.l. Finner du ikke en mann, så finner du kanskje noen nye venninner? Anonymkode: 6d96c...8a5 1 2
remix2020 Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 Helene1982 skrev (26 minutter siden): La oss prøve logikkhatten. Alle kvinner over 40 forblir single i 40 år, til de er 80, mens alle menn over 40 blir sammen med kvinner som er mye yngre. Høres det logisk ut? Det er ikke logisk, nei. «Alle» kvinner forblir ikke single i 40 år og «alle» menn blir ikke sammen med kvinner som er mye yngre enn dem. Sannheten er nok mer logisk og realistisk😉 1
Helene1982 Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 remix2020 skrev (2 minutter siden): Det er ikke logisk, nei. «Alle» kvinner forblir ikke single i 40 år og «alle» menn blir ikke sammen med kvinner som er mye yngre enn dem. Sannheten er nok mer logisk og realistisk😉 da er vi enige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå