Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 leier sokkel, det er veldig lytt her. Kan høre samtaler, nysing og gåing. Hører feks når utleier kommer hjem på natten og har samtaler mm med sin kjæreste i ukedagene. Helt ok, og selvfølgelig ikke noe jeg klager på. Reglene har vært ikke noe fest når hans barn er her, utenom det har utleier sagt han ikke bryr seg. Dessverre er det så lytt at hans datter har forsovet seg til jobb/sovet dårlig når jeg feks har hatt besøk av min kjæreste. En gang lo vi feks litt på badet og fikk tramping i gulvet ned til oss. Saken er at hans datter har blant annet hatt 2-3 vinkvelder med sine venner, men det har da hørtes ut som en real fest utover kvelden. Trodde gulvet skulle ryke. Så, han sier jeg ikke kan ha besøk de helgene hun er her, men det har tidligere da vært ok at hun har hatt fest. Det har hendt jeg har hatt nach her 2 ganger om jeg husker riktig, bodd her ca 1 år nå.. Han sier alltid han ikke bryr seg så lenge hun ikke er på besøk. Alle andre ganger han har klaget på støy er i helgene når kjæresten er på besøk, eller når jeg og han har parkveld, maks 4 stk. Har i grunn ikke vært noe særlig klaging en gang. Men NÅ, nå derimot. Da jeg skulle si fra til han datter i kveld, om å dempe musikken litt fordi jeg skal på jobb, så er datteren(ikke særlig hyggelig) på sms, hvor hun påstår jeg og kjæresten bråker 24/7, at jeg bråker i ukedagene med musikk og fest, noe som er rent løgn da jeg jobber mandag til fredag. Hun og de andre hun har på besøk rett over mitt rom, skrur så opp musikken og tramper i gulvet med vilje, musikken stilnet ikke før om ca 1 times tid. Hennes far mener at dette burde jeg bare takle siden de har hørt støy/bråk fra meg også. Ja, jeg og kjæresten har sittet oppe ganske så lenge noen ganger, og kanskje 2 ganger med 2 andre venner(helg), men jeg har aldri noen gang bråket med vilje, spesielt ikke for å ta noe form for hevn. Og jeg har i tillegg beklager meg veldig for å holde henne våken før jobb i helgen, da det virkelig ikke har vært med vilje. Jeg reagerer mest på tonen de nå setter og måten de prater til meg på, datteren slengte også på et hint om annen type støy også(dere sjønner)… Om de så synes jeg ikke har vært stille nok, så får jeg rent angst/vondt i hele kroppen av stemningen nå. Hører gjerne hva dere tenker her, hva kan jeg gjøre? Nå tørr jeg ikke ha kjæresten på besøk neste helg da jeg vet vi to koser oss med spill, vin og masse prat i frykt for at dette skal utarte seg…. utleier har i grunn tidligere sagt han helst ikke vil jeg skal ha besøk når han har tenåringene. Jeg vet jeg har bommet minst 1-2 ganger siste året på dette, å det tar jeg selvkritikk på. Det har nok blitt litt mye støy for dem de gangene. Hva tenker dere? Skal jeg bare tåle dette nå? Hva kan/bør jeg gjøre? Kjør på, hører det som trengs og takler konstruktiv kritikk.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 Du kan flytte Anonymkode: f4fbc...1ba 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 La det ligge i noen dager og så ber du helt rolig om en samtale, hvor man kanskje etablerer regler enda en gang. Du har jo virkelig ikke gjort mye galt her. Sikker på at du er en flott leietager. Anonymkode: 9fe5e...dca 1
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La det ligge i noen dager og så ber du helt rolig om en samtale, hvor man kanskje etablerer regler enda en gang. Du har jo virkelig ikke gjort mye galt her. Sikker på at du er en flott leietager. Anonymkode: 9fe5e...dca Jeg har levert oppsigelse heldigvis. Men ønsker ikke at ting skal avsluttes på denne måten. Jeg har aldri hatt problemer med utleiere tidligere. Som nevnt så vet jeg at jeg selv har bommet på hans regler også, men på langt nær så dramatisk som de nå påpeker. Reagerer mest på at de mener jeg nå skal bare tåle dette og ser for meg at frem til datteren starter på skolen igjen, så blir det ikke akkurat stille fra deres side. Siden hun har ferie nå(slik som jeg har i helger), som han sier så burde jeg svelge den kamelen. Men vi begge plikter å vise mest mulig hensyn til hverandre, med forbehold om at ting ikke alltid er perfekt, så jeg reagerer mest på denne tanken om «hevn» nærmest slik som de pratet til meg i kveld. Jeg har selv søvnproblemer, så ja da ligger jeg våken her nå da, mest pga dette. 1
MyMichelle Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 La kjæresten komme på besøk. Utleier visste nok at «alt» høres godt, og burde informert leietaker om dette. Tenåringsdatteren høres ikke hyggelig ut. Tepper isolerer vel litt, men du kan jo ikke ha tepper i taket. Jeg leier ikke ut min sokkelleilighet fordi jeg vet hvor ille det er. Særlig med barn i huset.
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2023 MyMichelle skrev (6 minutter siden): La kjæresten komme på besøk. Utleier visste nok at «alt» høres godt, og burde informert leietaker om dette. Tenåringsdatteren høres ikke hyggelig ut. Tepper isolerer vel litt, men du kan jo ikke ha tepper i taket. Jeg leier ikke ut min sokkelleilighet fordi jeg vet hvor ille det er. Særlig med barn i huset. Nei det var ikke veldig hyggelig med en slik respons. Jeg var ikke en gang klar over at ting hadde vært så ille for dem, da jeg alltid har bedt dem om å si fra. Veldig ubehagelig at de sier jeg bråker 24/7, fester i ukedagene(fra henne, men ikke riktig) blant annet. Altså, utleier spiller mye musikk, gjerne flere timer fra ettermiddagen(må ta på høyere lyd på min egen tv pga det). Han kommer gjerne hjem 01-2 tiden og ja jeg hører alt. Mest ubehagelig det hans datter sier og påstår. Ikke minst at en 16-17 åring faktisk hinter om hva jeg og kjæresten gjør privat.
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2023 Rainbow6 skrev (Akkurat nå): Nei det var ikke veldig hyggelig med en slik respons. Jeg var ikke en gang klar over at ting hadde vært så ille for dem, da jeg alltid har bedt dem om å si fra. Veldig ubehagelig at de sier jeg bråker 24/7, fester i ukedagene(fra henne, men ikke riktig) blant annet. Altså, utleier spiller mye musikk, gjerne flere timer fra ettermiddagen(må ta på høyere lyd på min egen tv pga det). Han kommer gjerne hjem 01-2 tiden og ja jeg hører alt. Mest ubehagelig det hans datter sier og påstår. Ikke minst at en 16-17 åring faktisk hinter om hva jeg og kjæresten gjør privat. Og i ukedagene er jeg på jobb, kommer hjem, lager mat og sitter rolig i sofan frem til jeg legger meg, med minimalt med lyd på tvn. Jeg er 34 år, har alltid leid bolig og aldri fått klager tidligere på denne måten. Dessverre er nok dette pga for dårlig isolasjon, så jeg forstår nå at sånn sett blir dette et sted som er ubeboelig med mindre man ikke har venner og kjæreste. 1
Knirke Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 Den eneste løsningen er å lydisolere. Vi har utleie i sokkel, og har lydisolert gulvet i stua vår, samt taket på kjøkkenet i sokkelleiligheten. Det er selvsagt huseier som skal betale for dette, ikke du. Hvis han nekter å lydisolere ville jeg pakket sakene mine og flyttet.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Herregud, flytt! Utleier kan ikke begrense hvem og når du har besøk. Anonymkode: 54dbc...d86
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 Han kan ikke nekte deg besøk. Du har loven på din side Anonymkode: 6731f...2a4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Det er vel mye verre for deg som har de over deg?De hører mindre til deg hvis du er under. Anonymkode: f24f3...e41
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han kan ikke nekte deg besøk. Du har loven på din side Anonymkode: 6731f...2a4 Kan han nekte meg og kjæresten normal aktivitet mellom 23-07? Vi møtes som regel i helgene og da blir det noen ganger veldig sent før vi legger oss. Vi prøver selvfølgelig å vise hensyn, men det er litt kjipt å legge seg 23:00 på en lørdag fordi feks utleier kan høre at vi snakker med hverandre og noen ganger feks ler litt av et samtaletema.
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel mye verre for deg som har de over deg?De hører mindre til deg hvis du er under. Anonymkode: f24f3...e41 Har tenkt på dette mange ganger, for hører alltid når de er oppe.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Rainbow6 skrev (Akkurat nå): Kan han nekte meg og kjæresten normal aktivitet mellom 23-07? Vi møtes som regel i helgene og da blir det noen ganger veldig sent før vi legger oss. Vi prøver selvfølgelig å vise hensyn, men det er litt kjipt å legge seg 23:00 på en lørdag fordi feks utleier kan høre at vi snakker med hverandre og noen ganger feks ler litt av et samtaletema. Det er sprøtt å få klager på det. Her smelles det med dører natterstid. 🤮 Anonymkode: f24f3...e41
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 Rainbow6 skrev (2 minutter siden): Kan han nekte meg og kjæresten normal aktivitet mellom 23-07? Vi møtes som regel i helgene og da blir det noen ganger veldig sent før vi legger oss. Vi prøver selvfølgelig å vise hensyn, men det er litt kjipt å legge seg 23:00 på en lørdag fordi feks utleier kan høre at vi snakker med hverandre og noen ganger feks ler litt av et samtaletema. Kommer ann på. Skal være ro mellom 23 og 07. Lyd går opp, så det som høres ut som vanlig lyd for deg, kan forsterke seg opp. Men de må tåle snakking. Anonymkode: 6731f...2a4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel mye verre for deg som har de over deg?De hører mindre til deg hvis du er under. Anonymkode: f24f3...e41 Lyd går opp. Anonymkode: 6731f...2a4
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #18 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er sprøtt å få klager på det. Her smelles det med dører natterstid. 🤮 Anonymkode: f24f3...e41 Helt ærlig nå etter hvordan de var mot meg i natt, så gruer jeg meg til de 2 siste mnd.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 Rainbow6 skrev (4 minutter siden): Kan han nekte meg og kjæresten normal aktivitet mellom 23-07? Vi møtes som regel i helgene og da blir det noen ganger veldig sent før vi legger oss. Vi prøver selvfølgelig å vise hensyn, men det er litt kjipt å legge seg 23:00 på en lørdag fordi feks utleier kan høre at vi snakker med hverandre og noen ganger feks ler litt av et samtaletema. Nå er det vel strengt tatt ikke bare anbefalt, men sterkt rådet at man legger og står opp til normal tid i helgene også. Man legger seg 22 og står opp et sted mellom seks og halv syv. Det er noe du bør tenke på, eller bryr du deg ikke om din egen helse? Anonymkode: 61a99...893
Rainbow6 Skrevet 1. august 2023 Forfatter #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer ann på. Skal være ro mellom 23 og 07. Lyd går opp, så det som høres ut som vanlig lyd for deg, kan forsterke seg opp. Men de må tåle snakking. Anonymkode: 6731f...2a4 Vi sitter kun å har samtaler. Det er ikke snakk om smelling av dører, laging av mat eller HØY musikk eller slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå