Gå til innhold

Bade i saltvann eller ferskvann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker du best å bade i saltvann eller ferskvann? Og hvorfor?

Anonymkode: 8195c...012

• Liker 1
Skrevet

I Norge så foretrekker jeg ferskvann fordi jeg synes havet blir for kaldt, men i varmere strøk liker jeg begge deler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferskvann. Saltvann syns jeg er pyton, så jeg bader sjeldent når vi er i sydligere strøk også, er kun for å kjøle meg ned. 

Anonymkode: 128a0...ddb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saltvann. Ferskvann kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 3cd2d...c5f

• Liker 1
Skrevet

I Sør-Europa - saltvann i Middelhavet. 

I Norge - ferskvann. 

Velger ferskvann hver gang, men når man er på ferie ved Middelhavet er det bare å nyte det der.

• Liker 1
Skrevet

Saltvann. Enkelte steder går ferskvann greit, men som oftest ikke tjern.,

• Liker 1
Skrevet

Saltvann, alltid… 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ferskvann, sjøen full av dritt.

Anonymkode: 894d7...041

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salt

Anonymkode: 29e11...63c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salt

Anonymkode: 5652e...dd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så innmari glad i å bade. Saltvann stikker på huden når det tørker, og i ferskvann er det tidvis parasitter. Men så lenge det er muligheter for å dusje seg etterpå, bader jeg hvor som helst. 😊

Anonymkode: 790a4...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferskvann om jeg må bade. 

Anonymkode: b3303...ef4

• Liker 1
Skrevet

Ja takk begge deler. Jeg kan være kresen på mye rart i livet men akkurat dette har jeg ikke den store preferansen for sånn i bunn og grunn. Jeg valser uti både her og der... Det er få ting som er så digg som å kjøle seg ned i en fjellkulp på veien, tjern, kulper, etc... Det er også få ting som er så digg som å ligge på brygga, høre bølgeskvulp, slenge seg i sjøen og la sola tørke og varme deg etterpå.. Så med meg er det litt hipp som happ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir for salt i musa.

Anonymkode: 8b398...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Ferskvann. Gir en spesielt ro.. Må være også fordi det er det jeg er vant til fra barndommen. Men også fordi det er alltid for kaldt for å bade i sjøen i Norge.

Anonymkode: 2ac87...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Saltvann og sandstrand. Jeg liker å se hvordan lyset faller mot bunnen i saltvann, samt bølgene. På bunnen i tjern er det gjørme, man ser ikke bunnen og man må trå forsiktig fordi steinene er glatte.

Anonymkode: 736c8...793

Skrevet

Jeg elsker å ligge på stranda å sole meg, men når jeg skal bade foretrekker jeg ferskvann🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 2.52):

Liker du best å bade i saltvann eller ferskvann? Og hvorfor?

Anonymkode: 8195c...012

Foretrekker saltvann. Er ikke veldig glad i svømmekløe, som man trygt kan anta alle ferskvann har. 
Men for all del, jeg bader i ferskvann om jeg vet at nærmeste avløp er et stykke unna, og at området ikke har mange hytter/hus som slipper avløpet «rett i dammen» ulovlig.

Men jevnlig ser jeg folk som faktisk BOR i en hytte eller hyttefelt rett ved stranden og vet at deres egen (og naboens) do går rett i badeplassen ligge og velte seg på grunna. Kunne like god tatt seg et bad i doskåla. 🤢

Anonymkode: b0b3e...5bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...