Gå til innhold

Føler meg presset til å gi respons i sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke aktiv selv og har kun konto på Facebook. Sjekker innom 2-3 ganger i uka. Da føler jeg at jeg må like ting mine nærmeste legger ut enten jeg liker det eller ei😅 Om ei nær venninne legger ut nytt profilbilde jeg egentlig ikke syntes var så fint (feks pga overdrevent mye filter eller for mye filler  o.l). Eller om noen venner har bursdag på fb, føler jeg at jeg må sende gratulasjonsmelding på veggen. Fordi jeg tenker de har bursdagsdatoen sin der fordi de ønsker gratulasjoner. Er redd noen blir fornærmet om jeg ikke gir respons.

Jeg forventer derimot någenting selv fordi jeg ikke legger ut noe og  har ikke  bursdagsdatoen min der. Er usikker rundt oppmerksomhet selv.

Er det andre som tenker som meg eller overanalyserer jeg pga usikkerheten min? 

Ja jeg har avinstallert fb kontoen min i noen perioder, men da detter jeg jo helt ut av det med omverdenen. Er ikke så sosial pg fb gjør at jeg ikke faller helt fra og  fortsatt får med meg litt  og blir invitert på ting.

Føler andre seg på en måte litt tvunget til å trykke likes på det nære venner/familie legger ut selv om dere egentlig ikke liker det eller ikke syns det er særlig interessant? 

Anonymkode: 7b7d4...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må jobbe med egne følelser, da. Jeg stresser overhodet ikke med at jeg må like eller kommentere ting på Facebook (eller instagram) eller gratulere folk mer dagen. Om noen skulle bli fornærmet over noe sånt, er det deres problem, ikke mitt.

Anonymkode: 1c782...acf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jobbe med egne følelser, da. Jeg stresser overhodet ikke med at jeg må like eller kommentere ting på Facebook (eller instagram) eller gratulere folk mer dagen. Om noen skulle bli fornærmet over noe sånt, er det deres problem, ikke mitt.

Anonymkode: 1c782...acf

Kanskje det er litt fordi jeg først har startet med denne responsen. At jeg tenker folk forventer det og blir fornærmet om jeg dropper noen ganger. Og kan føle meg dårlig om jeg ikke har vært på fb noen dager og ser en venn har hatt bursdag og alle i har gratulert ned bilder og masse oppmerksomhet, bare ikke jeg. Da tenker jeg vedkommende merker seg at jeg ikke gratulerte. Hender jeg gratulerer med overstått men det blir og litt teit mange dager etter. 

Anonymkode: 7b7d4...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...