Gå til innhold

Hvor mange er det her som får matkasser gratis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg som uføretrygdet med nedbetalt bolig be om Matkasser? 

Anonymkode: d991c...09f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om at vi får det eller andre ting gratis

Anonymkode: 61c3c...236

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

0/10

Anonymkode: 6cc19...061

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke med nedbetalt bolig, da må boligen selges og du må på leiemarkedet. Så selge huset, gi bort pengene, så får du matkasse.

Anonymkode: ba230...663

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange organisasjoner som deler ut, jeg har en venninne som gjør det. Hun deler ut til 8 familier akkurat nå vel. Før hadde de vel omtrent det dobbelte for da var de to. Så du får finne deg en organisasjon. Hun har flere barnefamilier, men også bla en eldre minstepensjonist. De betaler en 50 lapp i drivstoffutgifter. 

Anonymkode: 3af84...64d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke med nedbetalt bolig, da må boligen selges og du må på leiemarkedet. Så selge huset, gi bort pengene, så får du matkasse.

Anonymkode: ba230...663

Vet om ei som eier bolig å får matkasser

Anonymkode: d991c...09f

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånne matkasser man får på fattighuset du mener?0

Anonymkode: 61c3c...236

Skrevet

Matkasse ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herfra det mange tullete svar. Er det forsøk på å være morsomme med sarkasme/ironi?

https://www.matsentralen.no/faq

Anonymkode: 966f4...9d5

*Her var*

Anonymkode: 966f4...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tidligere, vi var i skikkelig trøbbel.  Veldig lite kjekt å stå i kø og føle seg mindre enn en hundelort, redd for å bli sett av kjentfolk. Men folka på organisasjon var nydelige folk. De gjorde så mye bra og behandlet alle likt og med respekt og hadde kloke ord til alle. Maten kom fra matsentralen og varierte veldig fra gang til gang. De fordelte i kasser etter antall i huset og alder. Ofte mye bra  grønnsaker,  brød og pålegg. Noen ganger litt lite middag.  Og ofte litt ekstra,  noe til barna. Til jul fikk ungene fine julegaver med i kassen. Jeg er evig takknemlig for hjelpen vi fikk. 

Anonymkode: 91e30...5fd

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får matkasse en gang i uken gjennom en lokal organisasjon som hjelper vanskeligstilte. Jeg er evig takknemlig for det.

Anonymkode: b9810...876

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

De organisasjonene som deler ut mat til vanskeligstilte spør jo ikke om status på boliglånet akkurat. Det kan jo være mange grunner til at folk har behov for matkasser, selv om de teknisk sett har formue i huset sitt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva bruker dere penger på da? 

Anonymkode: c0919...397

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utlandet er det slik at man må dokumentere inntekt osv for å få rett på matkasser så vi i norge er ganske heldige at alle får hjelp når det trengs 🙂

Anonymkode: 8767e...333

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I utlandet er det slik at man må dokumentere inntekt osv for å få rett på matkasser så vi i norge er ganske heldige at alle får hjelp når det trengs 🙂

Anonymkode: 8767e...333

Sant det. Her kan man ta på seg slitte klær og still seg i kø, eller til og med få matkasser levert hjem.

Anonymkode: 2fc26...38d

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet

Jeg har sett uføre som har bil, røyker og har hund få matkasser, så da kan sikkert du også.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...