AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har aldri hatt problemer med vondt i kroppen, men nå har jeg hatt vondt konstant en eller annen plass hver dag i flere månder. Jeg har vondt i både ledd og muskler fra topp til tå men varierer litt hvor vondten sitter som verst.. Jeg har også slitt med sterke magesmerter og utmattelse, det verste er at alt dette kom samtidig og brått på.. jeg er dritsliten og tør ikke mase for mye på legen for jeg er redd for å ikke bli trodd.. problemet er jo at jeg tør ikke si alt til legen og jeg er redd det gjør det vanskeligere for legen å finne ut hva som er galt. Men jeg er ikke vandt til å si at jeg har vondt noen plass og nå når det plutselig er hele kroppen vet jeg iallefall ikke hvordan jeg skal klare det.. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men trengte å få det ut og setter stor pris på noen gode tips til meg også? Anonymkode: ab824...c99
Rotemor Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 (endret) Hvor gammel er du? Har du vært hos legen? Unnskyld. Ser du skriver noe om legen. De kan ta blodprøve for å sjekke revmatisme. Men dette er et klassisk symptom under overgangsalderen Endret 31. juli 2023 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Rotemor skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er du? Har du vært hos legen? Unnskyld. Ser du skriver noe om legen. De kan ta blodprøve for å sjekke revmatisme. Men dette er et klassisk symptom under overgangsalderen Er revmatisme det samme som leddgikt? Det kan godt hende det er noe sånnt.. jeg er 30. Anonymkode: ab824...c99
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Ring og bestill legetime og forklar hva du skriver her inne 🩷 Håper du får hjelp til bedre hverdager. Jeg er ikke helsepersonell, men første jeg tenkte var fibromyalgi Anonymkode: 02adf...90f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Bestill legetime på nett, ha med deg liste til timen med stikkord. Så får du sagt det du skal si. Du betaler for timen, det er ikke mas. Anonymkode: 59182...0e0
Rotemor Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Det kan være så enkelt som mangel på noe. Du må nok gå til legen. Det er det de er til for.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Det er jo slikt legen din er der for! Så bestill deg en time! Si at du for flere måneder siden begynte å få sterke magesmerter og at du omtrent samtidig også begynte å få mye smerter i både muskler og ledd i hele kroppen, og at muskel- og leddsmertene kan flytte på seg, men at du stadig har sterke magesmerter. Jeg tenker at det f.eks. er nærliggende at du blir testet for cøliaki og melkeallergi, i tillegg til mer generelle blodprøver (vitaminer, mineraler, m.m.). Det er ikke flaut - du har symptomer som SKAL tas på alvor. Så bestill deg en legetime og få med det at du har hatt sterke magesmerter i flere måneder og at du omtrent samtidig begynte å få smerter ellers i kroppen også. Da skal legen din ta det videre derfra, men spørsmål og prøvetakning. Anonymkode: de0d6...6e5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 Weolcome to hell. det kan være fibromyalgi Anonymkode: d5933...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 Det trenger ikke alltid og være de verste ting. Jeg slet med utmattelse og vondter hit og dit. Ble tatt blodprøver og jeg var ganske manko på D-vitamin som var ganske nær 0. Fikk en skikkelig hestekur på resept med D-vitamin. Mangel på vitaminer kan gjøre en veldig trøtt, sterke muskelsmerter osv. Det trenger ikke alltid være fibromyalgi. Noen ganger har vi vondter og er slitne uten det trenger og være noe galt. Anonymkode: 72469...99e
Polyester Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 Vil bare si at jeg forstår godt at du kvier deg for å dra til legen. Leger er ikke flinke til å ta kvinner på alvor, i alle fall ikke når det kommer til smerter og symptomer som ikke er rett frem. Dessverre er det ingen her inne som kan vite hva det er, så please mas så mye du kan til du får tilstrekkelig med svar og behandling. Hvis de ikke tar deg på alvor de første to gangene, mas en tredje gang og enda flere om det er det som skal til!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 Det her kan være alt fra betennelsestilstander pga dårlig kosthold, til for lite d vitamin, kalsium etc, til fibromyalgi osv. Ingen på KG kan fortelle deg hva det faktisk er, du må til legen. Jeg hadde så store smerter i muskler og ledd at jeg klarte sette tallerkner inn i kjøkkenskapet uten at det var helt forerdelig. Legen min sjekket aldri d vitamin. Viste seg senere at jeg ikke bare hadde lave verdier, jeg hadde alvorlig mangel. Ble satt på hestekur med veldig høye doser over lang tid (av en annen lege), etterfulgt av hestekur med kalsium (hadde normale verdier her, men regelen er at ved lave verdier av d vitamin så svekkes opptaket av kalsium, så derfor må man supplementere med kalsium etter man ha fått opp d vitamin nivået). Merk, du bør ha et nivå på minimum 75 nmol. Anonymkode: d0efa...853
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Hadde det også, men det forsvant da jeg begynte å trene skikkelig. Anonymkode: 1db40...668 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Weolcome to hell. det kan være fibromyalgi Anonymkode: d5933...ae5 Tenkte det samme. Jeg har fm selv, og syns dette kan høres ut som noe sånt. TS, er noen av leddene dine stive og hovne? Kan du bøye og strekke ut alle ledd? Hvis det er leddgikt, så blir leddene (ett til flere ledd) stive, vonde og hovne, og man klarer ikke bøye og strekke ut det/de aktuelle leddene. Ved fibromyalgi sitter smerten mer i muskler, og kan kjennes som en slags kraftig bihulebetennelse, men som kjennes mange plasser på kroppen, uten at man har noen klar årsak til det. Man kan føle seg skikkelig mørbanka, som om man har gått en ekstremt lang og tøff fjelltur og mange dager. Jeg har både leddgikt og fm, derfor kan jeg beskrive ulikhetene. Men gå til legen❤️ Anonymkode: 97fc5...ad6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 Har fibromyalgi som ligner på dine symptomer. Trenger ikke være der selvfølgelig. Anonymkode: 82ea3...433
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Trener du? I så fall hvordan og hvor mye? (trente du før du fikk vondter?) Hva jobber du med, og har du jobbet med den typen oppgaver lenge? Har det skjedd noen endringer generelt i livet ditt den siste tiden? Anonymkode: e6382...a7f
Gjest Jegsierdetsomdeter Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har aldri hatt problemer med vondt i kroppen, men nå har jeg hatt vondt konstant en eller annen plass hver dag i flere månder. Jeg har vondt i både ledd og muskler fra topp til tå men varierer litt hvor vondten sitter som verst.. Jeg har også slitt med sterke magesmerter og utmattelse, det verste er at alt dette kom samtidig og brått på.. jeg er dritsliten og tør ikke mase for mye på legen for jeg er redd for å ikke bli trodd.. problemet er jo at jeg tør ikke si alt til legen og jeg er redd det gjør det vanskeligere for legen å finne ut hva som er galt. Men jeg er ikke vandt til å si at jeg har vondt noen plass og nå når det plutselig er hele kroppen vet jeg iallefall ikke hvordan jeg skal klare det.. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men trengte å få det ut og setter stor pris på noen gode tips til meg også? Anonymkode: ab824...c99 Hvis du sliter med overvekt , så vil mye at dette gå vek ved vektreduksjon.
butterfly28 Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 Hvis du ikke har tillit til legen din så ville jeg ha byttet. Ingen skam, men helt nødvendig å gå til legen når du har disse symptomene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå