AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Har du et godt forhold til alle? Kjenner du knapt noen? Vært i konflikt med et par? Hva er inntrykket ditt? Anonymkode: 88e65...f19
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 De er greie men flere tenker for mye på egen profitt og ingenting på fellesskapet. Det gjelder særlig de som har leiligheter kun for å drive utleie. Leieboere er stort sett de eneste som er til plage i min blokk. De oppfører seg nesten uten unntak som uansvarlige, bråkete, drittunger med dårlig boevne. Anonymkode: 01c41...26f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Har bare hyggelige naboer😀. Hun som bor over meg er ei enslig dame på min egen alder. I huset ved siden av, bor ei pensjonert dame som har verdens fineste hage. Den er alltid velstelt og fin, og hun er like blid selv om min hage er gjengrodd og eplene fra mitt epletre faller over på hennes strøkne gressplen. Naboene over gata er to damer som bor sammen. De inviterer meg stadig over på et glass vin, og sønnen sendes ofte over for å låne litt mel, to egg e.l. Etter at jeg fikk hund, har jeg også blitt bedre kjent med naboer som bor lengre bort i gata. Bare hyggelige folk der også😉 Anonymkode: c5b86...70d 3
Phoenix Heart Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 De er bare mennesker som bor i husene rundt meg, ikke noe mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Jeg skal snart flytte til ei litta bygd og gruer meg litt for naboene. Har hilst på alle sammen da det er ny oppførte bygninger der. De virker hyggelige og hilser alltid når vi er innom der for å se på huset. Anonymkode: 90b65...4a3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal snart flytte til ei litta bygd og gruer meg litt for naboene. Har hilst på alle sammen da det er ny oppførte bygninger der. De virker hyggelige og hilser alltid når vi er innom der for å se på huset. Anonymkode: 90b65...4a3 Hvorfor gruer du deg da? Mine naboer er helt OK. Slår av en prat med nærmeste nabo når jeg treffer på henne, hun er på samme alder og i samme livssituasjon som meg. De andre naboene er jeg stort sett bare på hils på. Ingen er ufine, eller tar lite hensyn. Synes vi har et fint nabolag. Anonymkode: 4cd3d...309
Trolltunge Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 (endret) Flyttet fra et nabolag hvor flere naboer hatet hverandre intenst, og tydeligvis hadde blitt ganske smågale av tiår med hat mot hverandre (grusomt å havne midt i slikt), til et nabolag hvor alle var særdeles høflige og greie mot hverandre. Å oppføre seg dannet og ordentlig var viktig, og det var utrolig deilig etter å ha bodd mellom folk som ønsket hverandre alt vondt. Gruet meg derfor litt angående nabolaget da vi igjen skulle flytte. Var redd for noe ala det grusomme nabolaget. Man får jo ikke vite slikt før man bor der. Ble positivt overrasket. Ikke bare er naboene greie mot hverandre, men det er en litt hippie go lucky holdning. Leve og la leve, alt er greit liksom. Noe jeg fullt ut fikk bekreftet da jeg fikk el- kontroll, kontroll av kommunen og så kontroll av brannvesenet på rekke og rad da jeg hadde pusset opp, med forklaringen at i det området måtte de sjekke ekstra, for folk hadde det med å gjøre som de ville, uten å søke/bry seg om regler. Stikk i strid med mitt andre nevnte nabolag, hvor det å følge alle regler var svæææært viktig del av å være dannet og grei. Jeg trivdes godt med dannet og grei jeg, men må jo innrømme at rampete egentlig passer meg/oss bedre. Jeg trives! 😄 Endret 1. august 2023 av Trolltunge 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Bor i blokk med 5 leiligheter, kjenner ingen av dem. Anonymkode: 44613...667
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 Kjenner ingen av naboene, liker å holde meg helt for meg selv☺ Anonymkode: 9de1e...49b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 Holder å være på hils og litt tåkeprat. Tenk deg GODT om før du gjør noe mer...plutselig har du noen på døra hver dag som maser. Bor man se tett på hverandre må man ha en viss avstand og respekt for privatlivet. Anonymkode: c541f...23c 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 De er greie de, men de fleste er veldig religiøse så vi har ikke så mye til felles. En annen er over 40 år og har nettopp blitt samboer med en bimbo på 19. Men så lenge de er lykkelige så Flytter nok etter hvert inn til kjæresten og i gata hvor han bor så er alle naboene skikkelig gode venner. Det gleder jeg meg til! Anonymkode: f546a...d96
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Har en veldig sosial gate, det har stort sett vært positivt. Vi er mange skilte omtrent på samme alder, en skikkelig «skillsmissegate». Jeg får allikevel være i fred om jeg vil, lite ringing på døren. Elsker å bo der Anonymkode: 778e8...f4c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 Vi flyttet fra ett nabolag hvor det var mye festing og mye høy musikk til alle døgnets tider og vi snakker HØY musikk. Nå bor vi i ett rolig nabolag med greie naboer, noen slår av en prat, andre bare hilser. Helt nydelig å ha ro og fred hjemme, bestemme selv når jeg vil høre på musikk, ha volumet på tv på normalt nivå og ikke høyt for å overdøve naboer. Anonymkode: 59c4e...834 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 Har et greit forhold til de nærmeste naboene, ingen uvennskap i gata som jeg bor i (hvertfall ikke meg bekjent). Noen av naboene er vi blitt såpass venner med at vi stikker innom hverandre for en is eller øl i sola. Andre naboer er vi ikke like nærme, men hilser høfelig og slår av en prat om vær og vind. Kjenner jeg er glad og takknemlig for at jeg har hyggelige og greie naboer. Bor en gammel gubbe i noen gater lenger borte, og han er beryktet for sitt sure vesen. Han finner en helt spesiell glede med å forsure livet for sine nærmeste naboen. Takker høyere makter for han ikke er min nærmeste nabo. Anonymkode: ca130...395
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 Bor i blokk med 4 leiligheter, kjenner egentlig ingen av de, men er på hils med en barnefamilie i etasjen over meg. Anonymkode: bf1f4...dd1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 Er på hils. Bor i enebolig. Anonymkode: ed53d...d8c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 De som bor i samme etasje som meg er kjempehyggelige, vi har en veldig god tone. Og de som bor øverst. Men dsv har jeg en del "karens" som bor her, i etasjen over meg som klager på ALT. Hvis man snakker med noen på balkongen så roper hun ene "HYSJ!" Haha det er helt sykt. Hun klager alltid på folk som vasker klær, støvsuger, hunder som bjeffer og barn som skriker. "Jeg er lyd-sensitiv og trenger mye ro." Så hvorfor i helvete bor du i blokk da? Skikkelig fettmerr. Anonymkode: 65956...402 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 Vi har bare to naboer. Prater med de om vi møter de, men omgås ikke som venner eller samarbeider om ting. Stor aldersforskjell mellom oss. Anonymkode: 2509a...f1d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 Jeg bor i enebolig. Jeg snakker litt med naboer, om vær og vind og hageting. Jeg har et godt forhold til alle naboene mine uten at vi er veldig mye sammen. Jeg passer katta til den ene når de på ferie, gir den mat. Så har vi gatefest hvert år, og det er trivelig. Da er det leker for barna, og en øl på kvelden for de voksne. Vi griller og koser oss.... Anonymkode: 36d9b...d7e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 Bor i sameie. Dessverre er det mange tafatte og konfliktsky mennnesker så går ikke så bra. Kommer godt overens med 2 av naboene. Anonymkode: 1f324...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå