Gå til innhold

Kvinner i Kina bruker Barbie-filmen som en lakmustest for å teste kvaliteten på, og holdningene til, mennene sine.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe dere vil vurdere å gjøre også?

Det gir ganske god mening. Og er en enkel måte å luke ut toksiske menn med farlige holdninger.

For some women in China, "Barbie" is more than just a movie — it's also a litmus test for their partner's views on feminism and patriarchy.

One user on the Chinese social media platform Xiaohongshu — a photo-sharing site similar to Instagram that's mostly used by Gen Z women — even shared a guide on Monday for how women can test their boyfriends based on their reaction to the film.

According to the guide, if a man shows hatred for "Barbie" and slams female directors after they leave the theatre, then this man is "stingy" and a "toxic chauvinist," according to Insider's translation of the post. Conversely, if a man understands even half of the movie's themes, "then he is likely a normal guy with normal values and stable emotions," the user wrote. 

https://www.insider.com/barbie-movie-women-litmus-test-feminism-patriarchy-china-2023-7

Anonymkode: d2259...161

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke teste mannen min (kjenner han godt nok etter alle disse årene). Men jeg fikk anbefalt denne filmen av broren min da han sa den var skikkelig bra og tok kjønnsroller på kornet! Han sa den viste hvordan det kunne vippe for mye både i den ene og den andre retningen og viste mye om dagens samfunn. Mye humor også!

Håper å få sett den selv etterhvert!

Anonymkode: ded9b...82c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mye dumt, hele verden er fucked. Vi blir bare dummere og dummere. 

Anonymkode: 8df54...c73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så mye dumt, hele verden er fucked. Vi blir bare dummere og dummere. 

Nei, dette er faktisk veldig smart. En enkel og tidseffektiv måte å teste menn på. 

Har en mistanke om at du ville feilet, Kjartan 🤭

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting å drive å teste folk.

Anonymkode: c5786...bba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en uting å drive å teste folk.

Anonymkode: c5786...bba

Vel, egentlig enig i det, men filmen høres  bra ut! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett filmen, så aner ikke om jeg ville likt den, men dersom filmen handler om "feminisme og patriarkatet" så antar jeg at den vinkler det politisk korrekte narrativet om at samfunnet vi lever i går ut på at menn dominerer og undertrykker kvinner.

Skal være ærlig og si at jeg ikke vet om noen strukturelle lover/regler i samfunnet som favoriserer menn i Norge. Jeg vet dog om lover/regler som favoriserer kvinner, så for Norges del fremstår det såkalte patriarkatet som en illusjon dyttet av en hel del propaganda.

Anonymkode: 9ffd8...1c5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett filmen, så aner ikke om jeg ville likt den, men dersom filmen handler om "feminisme og patriarkatet" så antar jeg at den vinkler det politisk korrekte narrativet om at samfunnet vi lever i går ut på at menn dominerer og undertrykker kvinner.

Skal være ærlig og si at jeg ikke vet om noen strukturelle lover/regler i samfunnet som favoriserer menn i Norge. Jeg vet dog om lover/regler som favoriserer kvinner, så for Norges del fremstår det såkalte patriarkatet som en illusjon dyttet av en hel del propaganda.

Den vinkler det nøytralt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ifølge broren min var filmen bra, og det ville han aldri ha sagt hvis han mente den var «manneundertrykkende». Jeg tror du ville blitt positivt overrasket hvis du så den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den vinkler det nøytralt.

Som sagt har jeg ikke sett den, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Hvem avgjør forøvrig om noe er vinklet nøytralt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dette er faktisk veldig smart. En enkel og tidseffektiv måte å teste menn på. 

Har en mistanke om at du ville feilet, Kjartan 🤭

Jeg er kvinne og sånn testing er bare latterlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Filmen handler nok ikke om Norge men om "Barbieland" vs "den virkelige verden"/ USA. 

Anonymkode: 8f622...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...