AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Er det noen som har noe formening om hvilke matbokser som funker? Eldste begynner på skolen nå, og hun vil trenge to måltider hjemmefra. Frokost og lunsj pga tidlig levering... Sønnen min liker grøt og yoghurt, så jeg tenkte å fikse kjøleskapsgrøt som han kan spise i bhg (han trenger bare ett måltid med seg). Så basicly grøt container x 4 og matbokser. Men helt ærlig, å bruke flere hundre kr på matbokser fra bokhandelen osv virker ikke så fristende.. Jeg bryr meg ikke om det er lagd av økologiske skjell fra himalaya eller sånne ting, bare at den ikke åpnes i sekken og maten faller ut.. Så... Noen gode tips til helt ok, gjerne litt fine matbokser som ikke koster all verden? Og yoghurt /grøt beholdere? Hvor kjøper folk? Anonymkode: d4939...dfe
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Veldig fornøyd med enkelte av sistema sine matbokser. Sånn som denne: Til kjøleskapsgrøt så liker jeg godt å bruke mattermos, men jeg går til jobb(20min) og da må det holde seg kaldt på vei dit. Ikke sikkert at det er nødvednig i ditt tilfellet. De har fine bokser til kjøleskapsgrøt på ikea. Feks. noe sånt: Anonymkode: c65af...9e9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig fornøyd med enkelte av sistema sine matbokser. Sånn som denne: Til kjøleskapsgrøt så liker jeg godt å bruke mattermos, men jeg går til jobb(20min) og da må det holde seg kaldt på vei dit. Ikke sikkert at det er nødvednig i ditt tilfellet. De har fine bokser til kjøleskapsgrøt på ikea. Feks. noe sånt: Anonymkode: c65af...9e9 Takk for tipset 😍 er sånn glass trygt for barn? Anonymkode: d4939...dfe
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 https://www.kitchn.no/kjokken/oppbevaring/matboks/sistema-renew-yoghurtbeger-515-cl-bla/ Bruker denne til barna på bhg/skole. Fin til kjøleskapgrøt, og fin dersom det skal være med yoghurt med granola i topplokket. Anonymkode: 5df65...0c9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Både jeg og barna foretrekker Sistema i ulike varianter. Den fra Beckman er også veldig god. De har vart i mange år Anonymkode: 2d923...670
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Google 'sistema to go' . Perfekte begre for kjøleskapsgrøt Anonymkode: 911bf...d10
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 https://www.clasohlson.com/no/Plastboks-til-matoppbevaring,-1,2-liter/p/34-8550-5 Disse. Tåler oppvaskmaskin og fryser. Lette å åpne, lette å lukke, holder godt tett og svinbillige. Anonymkode: 728cb...15c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for tipset 😍 er sånn glass trygt for barn? Anonymkode: d4939...dfe Det er ganske tykt glass så det tåler å falle i gulvet. Men fins jo mange varianter i plastikk også. Anonymkode: c65af...9e9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 42 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.clasohlson.com/no/Plastboks-til-matoppbevaring,-1,2-liter/p/34-8550-5 Disse. Tåler oppvaskmaskin og fryser. Lette å åpne, lette å lukke, holder godt tett og svinbillige. Anonymkode: 728cb...15c Jeg liker disse veldig godt (finnes i ulike farger). God plass oppi. Men ts bør vurdere om det er behov for inndelinger, f.eks. med tanke på å ha frukt i eget rom. Jeg syntes det var praktisk til ungen. Anonymkode: 47857...c8b
Anonym6789 Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 Sistemann to go bruker vi til yoghurt og bær/musli/havregryn. Ellers har jeg vært veldig fornøyd med tupperware sine med inndelte rom
Gjest Albbas Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Vet noen om matbokser med inndeling der det faktisk er plass til brødskiver også? Alle vi har med inndeling har så liten plass i det største rommet, så får jo bare oppi to eller tre halve skiver (vil ha plass til 4 halve eller to hele...)? Vi har også et par fra sistema, men de har blitt ødelagt veldig raskt (lukkemekanismen som streiker), er det vanlig?
Elle Melle Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): https://www.kitchn.no/kjokken/oppbevaring/matboks/sistema-renew-yoghurtbeger-515-cl-bla/ Bruker denne til barna på bhg/skole. Fin til kjøleskapgrøt, og fin dersom det skal være med yoghurt med granola i topplokket. Anonymkode: 5df65...0c9 Vi bruker disse til hjemmelaget granola og yoghurt i stedet for å kjøpe godmorgen-begre. De er like gode etter daglig bruk i et halvt år og lekker aldri.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 Albbas skrev (6 minutter siden): Vet noen om matbokser med inndeling der det faktisk er plass til brødskiver også? Alle vi har med inndeling har så liten plass i det største rommet, så får jo bare oppi to eller tre halve skiver (vil ha plass til 4 halve eller to hele...)? Vi har også et par fra sistema, men de har blitt ødelagt veldig raskt (lukkemekanismen som streiker), er det vanlig? Sistema Cube eller hva den heter. Den er gigantisk da. Og så de fra Bendit/Bama som noen ganger fås i dagligvare. Anonymkode: 728cb...15c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 Mepal sine er gode og praktiske. Enkle å åpne og plass til både brødskiver og frukt. Liten beholder med lokk følger med som kan være oppi matboksen eller utenfor om det trengs. https://www.ark.no/produkt/matbokstab-mepal-bento-m-nordic-denim-8711269947709?gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buIMWQ-oQ7jLjoy9TF-RpkfnU2yInNmXlbvUjTEq39RkqZlbqG0QmNQaArQwEALw_wcB Denne fra Mepal er også kjekk for de minste: https://www.cg.no/mepal-matboks-campus-unicorn?gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buIW0Fltwm-Pvgtmv6zzTAHk8P2DeKQzhPpxOoMoIPIomZua3FVkZW4aAid4EALw_wcB Anonymkode: 98047...76c
Arkana Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 Støtter forslag om Sistema, det er etter min mening de beste matboksene. Det finnes mange ulike typer som passer til ulik bruk og de tåler alt. De eldste boksene våre har vi hatt i 13 år og de har vært vasket jevnlig i oppvaskmaskin og er like fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå