Majer Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtektsdomt-pagrepet-igjen-veldig-leit/15927477/ Denne saken viser at han både er dømt for annen kriminalitet før og står i soningskøen nå. Hvorfor går det ingen grense? En norsk "kjendis" har blitt tatt flere ganger for å skyte dyr ulovlig og nå har sønnen hans skutt seg i beinet ved et uhell. Det kunne jo vært forhindret.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 For fengsler er fulle. Anonymkode: 6a138...865
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Majer skrev (7 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtektsdomt-pagrepet-igjen-veldig-leit/15927477/ Denne saken viser at han både er dømt for annen kriminalitet før og står i soningskøen nå. Hvorfor går det ingen grense? En norsk "kjendis" har blitt tatt flere ganger for å skyte dyr ulovlig og nå har sønnen hans skutt seg i beinet ved et uhell. Det kunne jo vært forhindret. Han er jo vell og merke ikke dømt for ny kriminalitet enda da, og vi vet heller ikke når forholdet har skjedd. Det kan ha skjedd før saken han venter på soning for men ikke kommet for dagens lys før nå. Selvfølgelig går det grenser, mange kriminelle som sitter i varetekt. Forvaring og eller er i ustand til å begå ny kriminalitet. I Norge har vi svært lav tilbakefalls prosent på omlag 20 % mot for eksempel usa med sine omlag 75 %. Selvom det ikke er et perfekt system så er det sett i et større bilde en av de bedre. Og alternativen er værre. https://www.kriminalomsorgen.no/loeslatelse-fra-fengsel-tilbakefallet-synker.6354759-516313.html Alt i alt fungerer det norske rettsvesen godt ( ikke perfekt men godt). På lik linje som å tro at man kan fjerne narkotika helt fra et samfunn er det også svært drømmende å tro at alle skal klare å leve innenfor samfunnets normer, lover og regler. Det vil alltid være noen. Men i Norge utgjør de en liten andel - og der er vi gode. Anonymkode: 60ba6...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Min datter ble voldtatt og truet til å ikke fortelle helt til hun knakk sammen. Mannen som er anmeldt har sittet i fengsel før, og han har truet og voldtatt jenter etter at han kom ut. Han er anmeldt av flere jenter, inkludert min datter som tok han opp på telefonen der han truet henne og familien hennes- oss- på det groveste. Da politiet brøt seg inn, så hadde han en fil på dataen sin med overvåkning av den jenta han allerede har sonet i fengsel for å voldtatt. Det var bilder av henne og familien, og mye detaljert informasjon.. Han går ute enda.. og vi har ikke hørt noe mer fra politiet. Det er så vanskelig å få dem dømt, at aktor ikke vil ta disse sakene. Det spiller ingen rolle om vilt ulike jenter vitner. Jenter som ikke kjenner hverandre, der de har beviser på grove trusler osv....Vi fikk besøksforbud. Jeg tror den ene jenta er så ødelagt psykisk at hun kanskje ikke kan vitne... Jeg tror nok at denne karen er psykopat, og han vil aldri slutte med det han holder på med. Muligens når han er så gammel at han ikke greier å fortsette..Men det "positive" er jo at han er ute der og voldtar flere, så når han har fått tilstrekkelig mange saker på seg, så blir det gjerne en rettsak ut av det? Jeg glemmer ikke den der karen i Tromsø som hadde voldtatt 11 jenter, der mange var under 16 år. Så kom det en ukrainsk flyktning til Tromsø og ble voldtatt. Da ble det liv og røre i media...som det jo burde bli! Men det var faktisk 11 jenter før det som hadde anmeldt han. Anonymkode: a8627...958 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå