Gå til innhold

Be om at partneren tester seg for kjønnssykdommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjør du det, og hva sier du?

Anonymkode: 80fa2...53e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Du, siden det nå er oss to, kanskje vi skulle sjekket oss for kjønnssykdommer sånn at vi slipper å bruke kondom?"

Anonymkode: 9894f...05d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

"Du, siden det nå er oss to, kanskje vi skulle sjekket oss for kjønnssykdommer sånn at vi slipper å bruke kondom?"

Ja, så enkelt og greit. Takk

Men når man går og tester seg, ber man om å bli testet generelt for skjønnssykdommer?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, så enkelt og greit. Takk

Men når man går og tester seg, ber man om å bli testet generelt for skjønnssykdommer?

Ja. Har brukt omtrent den setningen på alle mine opp i gjennom årene:) Du kan gå til en sånn typisk helsestasjon for ungdom om du er i rett alder, eller bestille en time hos fastlege. Jeg tror ikke det er standard å sjekke for absolutt alt som finnes, men det blir du bare enig med legen om. Bare si at du har fått deg kjæreste, og ønsker å sjekke deg.

Sist jeg sjekka meg for klamydia fikk jeg et lite test-sett med inn på do hos legen, en liten q-tip-greie som skulle inn i vagina og rulles litt frem og tilbake. Veldig enkelt og greit.

Sjekk av kjønnssykdommer skal være gratis, men jeg ble bedt om å betale en gang likevel, da sa jeg bare fra og de slettet regninga.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet meg og vet jeg er frisk. Jeg ligger ikke med deg før du har testet deg.

Anonymkode: 085d1...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt det i samme slengen som celleprøve et par ganger. Mannen hadde sjekket seg etter forrige partner før meg, så den var grei. Nå har det vært oss to i flere år, så da blir det forhåpentligvis ikke flere ganger.

Anonymkode: 05e6a...132

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha med blodprøven for hiv, så må du gjerne be om det, ellers får du bare standard klamydia, gonoré, og mykoplasma -test.

Anonymkode: 5b0f1...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...